Strona 2 z 2

Re: Stalowe zderzaki i orurowanie - zmiany w prawie

Post: 18 lut 2014, 15:42
autor: Sobiech
I właśnie zacząłem się zastanawiać dla czego mając Terracana z 2006 zarejestrowanego w 2013 obowiązują mnie inne przepisy niż posiadacza takiego samego Terracana zarejestrowanego w np. 2006 roku...

Re: Stalowe zderzaki i orurowanie - zmiany w prawie

Post: 25 lut 2014, 12:03
autor: Sobiech
A ja drążę...
Ogólnie nie ma najmniejszego problemu jeśli chodzi o modyfikację związane z progami, tylnymi zderzakami, płytami ochronnymi podwozia, bagażnikami dachowymi i oświetleniem. Albo ustawodawca nie przewidział oboszczeń, albo są one logiczne, przejrzyste i realne do spełnienia. Jedyne co stanowi problem to przednie zderzaki i orurowania. Oczywiście tylko dla pojazdów rejestrowanych w kraju po 20 października 2007.
Z ciekawości zadałem pytanie jednemu z krajowych producentów m.in. zderzaków. Ich odpowiedz wcale mnie nie zdziwiła:

„Jako producent nasze stanowisko jest jasne i klarowne. Produkujemy osprzęt OFF ROAD co z ang. znaczy poza drogą a dosłownie poza drogami publicznymi. Zalecamy naszym klientom aby nie poruszali się autem z naszymi produktami po drogach publicznych. Może to grozić mandatem, lub w gorszym przypadku narażeniem siebie lub innych uczestników ruchu. Modyfikowany pojazd może również mieć problemy z okresowym przeglądem tech. na stacji diagnostycznej.”

Wysłałem również @ do ITS-u, i tu bardzo jestem ciekaw ich odpowiedzi. Ale niestety pewnie trzeba będzie chwile poczekać.
Jak otrzymam ich stanowisko na pewno się z Wami podzielę.

Re: Stalowe zderzaki i orurowanie - zmiany w prawie

Post: 28 lut 2018, 10:48
autor: void
Poczytałem i widzę teraz że samochód kupiony za granicą ma teraz niższą wartość niż identyczny, ale szybciej zarejestrowany w Polsce.