Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Terracan do 15 tysięcy na starcie i na góry przeznaczenie

HydePark

Terracan do 15 tysięcy na starcie i na góry przeznaczenie

Postautor: prorok » 29 kwie 2016, 09:25

witam

piszę w identyczne 2 tematy na 2 różne fora - jedno o Jeepie, drugie o Terracanie, ale mam nadzieję że mi za "spam" wybaczycie.

nie jestem znawcą aut, i dopóki na zakup się nie zdecyduję nie chce mi się tych forów przekopywać wszystkich, wybrałem sobie 4 auta w cenie w ogłoszeniach do 15 tysięcy które mi się podobają i które mógłbym chcieć z czego jedno odpada z racji że chcę mieć auto tylko na diesel - tym które odpadło jest Chevrolet Blazer.

istnieje więc tak na prawdę dylemat czy będzie mnie stać na Terracan albo na Jeep Grand Cherokee, a jeśli nie to już wyboru nie mam i z tańszych opcji na podstawie gustu i wyglądu pada u mnie na SsangYonga Musso - ale to jak by inna liga :).

w zasadzie chyba pytanie sięga kosztów całościowego zakupu na początku - chciałbym się zmieścić do 15 a najlepiej jak by dało radę nie przekraczać 12500.

nie będę miał za bardzo więcej do dołożenia na starcie, a jeśli by to na którykolwiek model starczyło z tych 2, to potem są ceny utrzymania samochodu przez cały rok czyli to dbanie, serwisowanie i ewentualnie palenie.

gdybym się zmieścił w kosztach, zakładam że Grand Cherokee to będzie auto droższe, ale wtedy zastanawiałbym się na ile od Terracana lepsze (może ktoś ma takie porównanie - a może gorsze?) i tak w ogóle i jednak skoro to już terenówka to przede wszystkim w terenie.

nie kupię auta za 18 tysięcy i chyba od tego powinienem zacząć pytanie, ani w ofercie ani z dołożeniem, czyli startowym pakietem.

poniżej załączę linki do zdjęć o jaki design mi chodzi po wyglądzie a Wy będziecie wiedzieli jakie to auto i co się mieści w cenie :)

co do kosztów przyszłych mogę założyć że do samochodu dołożę nawet jednorazowo na jakieś 2, czy 3 grube naprawy ale nie mogę mieć na myśli że to jest konieczne, tylko jak by był taki pech i rozłożone na jakieś takie 2, 3 roczne okresy rozliczeniowe :).

jednak nie mogą te grubsze rzeczy przekraczać więcej niż powiedzmy 3-4 tysie za jeden element. nie wyłożę jednak do auta tyle na starcie. na to mam max 15 i to dla mnie i tak za wiele.

nie znam się co to za koszty w tych samochodach trzeba przewidzieć, cewki, wały, skrzynie?

ale poza nimi liczy się też statystyczne serwisowanie :)

nie będę tu dokładał żadnych swoich przemyśleń bo jestem raczej laikiem :).

teraz jednak jak już skończyliśmy ceny gdyby było sens rozważać zakup za takie pieniądze, opiszę przeznaczenie.

mam wrażenie że w sumie byłbym małym wyjątkiem?! :)

samochód to :

1) jedyne auto w rodzinie jednoosobowej :)
2) nie mam do tej pory doświadczenia w żadnej suvie / terenówce
3) będę mieszkał w górach i w lesie więc auto będzie mi służyć na co dzień w naturalnym a nie wymuszonym terenie
4) potrzebuję samochód na górach poza asfaltem przede wszystkim na drogi ale jak wiadomo - górskie :) na krótkie dystanse
5) pierwszy dom wynajmuję, ale za rok się buduję więc po górach w celu poszukiwania działek i idealnej okolicy codziennie podróżuję :) potem mogę mieć 2letnią budowę i szlak przez góry np 200 km i doglądanie. zamierzam penetrować szlaki górskie od dnia zamieszkania na co dzień samochodem - czyli wyprawa z przynajmniej 50 razy rocznie w pasma troszkę dalsze niż kilka gór najbliższe
6) podsumowując więc 20km dziennie to główne dystanse do sklepu i z powrotem :), 50+ km to takie 2 razy na tydzień też poza asfaltem może lekko przecinane chwilowym asfaltem, no i więcej po drodze gminnej asfaltowej a czasem lepszej raz na 2 tygodnie albo i rzadziej. reszta to mniej więcej w takiej proporcji jak inni wyjeżdżają na wakacje :)

tak więc Terracan bądź Jeep musi jeździć na takiej drodze codziennie, przynajmniej z km pod górę poza asfaltem, nie tylko na błocie ale też na śniegu w zimie. sąsiadów poza dzikami nie będzie więc pomocy by trzeba było szukać daleko na dole :)

oczywiście czasem się pojedzie bardziej "normalnie" ale jednak taki naturalny pobliski teren to będzie te 50% km, i z przynajmniej 70% w przeliczeniu nie na odległość ale na dzień :)

jak się w takiej trasie sprawdza spalanie w Jeepie i Terracanie? i czy oba wytrzymają taki teren?

no i na koniec pozostaje tematyka gdyby brać cokolwiek, jaki dokładnie z zachowujących wygląd na zdjęciu (musi być czarny oryginalny lakier) wybrać silnik / model?


http://img27.staticclassifieds.com/imag ... rev008.jpg

http://img20.staticclassifieds.com/imag ... ieckie.jpg

http://img19.staticclassifieds.com/imag ... yzacja.jpg

http://img21.staticclassifieds.com/imag ... yundai.jpg

http://img19.staticclassifieds.com/imag ... -radom.jpg

http://img36.staticclassifieds.com/imag ... rev001.jpg

http://img35.staticclassifieds.com/imag ... rev001.jpg

http://img35.staticclassifieds.com/imag ... rev001.jpg

http://img36.staticclassifieds.com/imag ... rev001.jpg

http://img34.staticclassifieds.com/imag ... rev001.jpg



no, a jak by ktoś tam kiedyś jak by do czegoś już doszło był w stanie pomóc mi w przeglądzie i sprawdzeniu egzemplarza za flaszkę to by było super :)

aa, samochód miałby mieć docelowo jakieś 5letnie przeznaczenie bo nawet jak zarabiać będę ładnie to jak pisałem dom buduję no i będzie urządzanie :)

dziękuję za odpowiedź
prorok
 
Posty: 1
Rejestracja: 29 kwie 2016, 00:32

Re: Terracan do 15 tysięcy na starcie i na góry przeznaczeni

Postautor: jacekmad » 29 kwie 2016, 09:58

w budżecie do 15 całość szukał bym raczej Gallopera. Nawet krótkiego, bo jest całkiem sprawny w terenie.
Auto można kupić za 8k i przeznaczyć 2 - 3k na dobry pakiet startowy. Przy zakupie, trzeba dobrze sprawdzić ramę pod kątem korozji.
Terracan jest fajny, ale niestety budżet za mały.
Ja swojego terracana kupiłem za 15k, wsadziłem 3k na pakiet startowy i ubezpieczenie i miałem odłożone na kupce 5k na ewentualne wtryski / głowice, grubsze tematy, które wydałem w ciągu roku na naprawy (hamulce, zawieszenie) i usprawnienia (lift zawieszenia). Same opony to wydatek 2k, a jeżdząć w górach musisz mieć przynajmniej dobre ATeki, aczkolwiek przy takich przebiegach brałbym MTeki.
Realne spalanie terracana w lekkim terenie i na krótkich odcinkach to 12 - 13l (skrzynia manual).
O jeepie się nie wypowiem, bo za dużo nie wiem, ale w pamiętaj, że w Jeepie to tylko benzyna i LPG. Spalanie LPG w granicach 20l to raczej norma.
jacekmad
 
Posty: 198
Rejestracja: 06 paź 2014, 08:38
Lokalizacja: Warszawa / Ursus

Re: Terracan do 15 tysięcy na starcie i na góry przeznaczeni

Postautor: nizak102 » 29 kwie 2016, 14:51

Witam
Miałem jeepa cherookie zj z V8 pod maską i powiem ze nie licząc spalanego paliwa był w stosunku do terracana duzo drozszy w utrzymaniu. do Jeepów części są drogie może nie mega drogie bo mega drogie to są czesci do Toyot i Landów.
w jeepie szukałem zamienników wszystkiego a w terracanie prawie wszystkie czesci kupuje orginalne w aso bo taka jest róznica w cenach. jedyne co w jeepach jest fajne to mocne i bezawaryjne silniki i skrzynie. Mosty i reduktory to porazka.
W hyundaiu mosty skrzynie i reduktory są trfałe jedynie diesel jest kaprysny. Benzynowy teracan v6 to rzadkosc ale warty jest uwagi.
generalnie jak chcesz auto w teren z taką kwotą szukaj gallopera krótkiego v6. Całkiem dobrze sobie radzi po niewielkich modyfikacjach i jest tani w czesciach. galoper i terracan są konstrukcyjnie zblizone.
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa


Wróć do POGADUCHY nie tylko o TERRACANIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net
cron