Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Ten typ tak ma - czyli typowe usterki które cie nie ominą

:idea: Wybrane, ciekawe i istotne tematy z całego forum

Re: Ten typ tak ma - czyli typowe usterki które cie nie omin

Postautor: Darek » 13 gru 2012, 09:09

Mam jeszcze jedno pytanko
Przy maksymalnym skręcie kół zdarza się jakby coś trzymało przód coś się blokuje w przednim moście albo półosiach i autko idzie z przeskokami jak poluzuje ster o jeden obrót wszystko wraca do normy. Może ktoś podpowie?
Darek
 
Posty: 12
Rejestracja: 11 kwie 2012, 14:53

Re: Ten typ tak ma - czyli typowe usterki które cie nie omin

Postautor: szpulek » 13 gru 2012, 09:39

Mam to samo, popatrz na drazek stabilizatora, powinien byc wytarty od opony, ktora swoja wewnetrzna strona o niego trze.. Podobno da sie wyregulowac ograniczniki skretu, jednak ja nie wiem, ajk one wygladaja.. U mnie trze tylko prawe kolo, lewe jest ok.. pzdr
Terracan GLS 2.9 CRDi 120kW A/T (30-40LE) 2005
Obrazek
http://JaguaremDoSlubu.eu
Awatar użytkownika
szpulek
 
Posty: 626
Rejestracja: 25 maja 2010, 23:00
Lokalizacja: Gliwice

Re: Ten typ tak ma - czyli typowe usterki które cie nie omin

Postautor: Alex » 23 maja 2016, 13:02

Witam! Ja mam takie stuki podczas jazdy na wprost po nierównościach. I wymieniłem gumowe tuleje na stabilizatorze z przodu i nie pomogło,zatem idę za ciosem (kolej na łączniki stabilizatora). Dodam, że każda informacja tutaj jest cenna, zwłaszcza dla świeżaków jak ja. Pozdrawiam ☺
Alex
 
Posty: 4
Rejestracja: 14 maja 2016, 19:46

Re: Ten typ tak ma - czyli typowe usterki które cie nie omin

Postautor: Gregol » 20 lis 2017, 20:26

Stukanie przy maksymalnym skręcie kół i jego brak przy wyprostowaniu kół u mnie też występuje. Z mojego doświadczenia wynika że ten typ tak ma, a konkretnie wszystkie wersje z TOD. Jest to wynikiem działania automatu skrzyni redukcyjnej gdzie automatycznie załącza on napęd na przód gdy wykryje różnicę w obrotach miedzy przednim a tylnym wałem napędowym. Gdy kola są skręcone to przedni wał obraca się szybciej niż tylny (w tym samym czasie koła przednie pokonują dłuższą drogę) i stąd ta różnica. Gdy koła wyprostujemy to oba wały kręcą się tak samo szybko i nie ma różnicy więc reduktor rozpina przedni napęd.
Wynika z tego że:
1. tego problemu nie mają posiadacze z ręcznie zapinanym przednim napędem (przełącznik z trzema pozycjami).
2. Stukanie nie powinno występować na śliskim podłożu.
Pozdrawiam,

Gregol.
Gregol
 
Posty: 43
Rejestracja: 26 lis 2013, 23:48
Lokalizacja: Szczecin

Re: Ten typ tak ma - czyli typowe usterki które cie nie omin

Postautor: adeamus » 20 lis 2017, 20:30

Hmmm ciekawa teoria. Ja mam stukanie nieprzyjemne w terenie bez wzgledu czy Auto czy Low czy koła skręcone czy na prosto. Ciekawe, że dopiero po dłuższym katowaniu w terenie ten objaw się pojawia... może ktoś coś ?
adeamus
 
Posty: 54
Rejestracja: 16 sie 2017, 10:31

Re: Ten typ tak ma - czyli typowe usterki które cie nie omin

Postautor: Gregol » 20 lis 2017, 20:33

Typowa usterka jaka mi się też przytrafiła to pojawienie się oleju w płynie chłodzącym. Na forum znalazłem wiele postów na ten temat więc to nie jest odosobniony przypadek.
Zanim ktokolwiek zabierze się za demontaż głowicy to niech sprawdzi i wymieni o-ringi w chłodnicy oleju. One po prostu lubią twardnieć pod wpływem temperatury i wtedy puszczają.
Pozdrawiam,

Gregol.
Gregol
 
Posty: 43
Rejestracja: 26 lis 2013, 23:48
Lokalizacja: Szczecin

Re: Ten typ tak ma - czyli typowe usterki które cie nie omin

Postautor: dzekoo » 22 lis 2017, 13:42

adeamus pisze:Hmmm ciekawa teoria. Ja mam stukanie nieprzyjemne w terenie bez wzgledu czy Auto czy Low czy koła skręcone czy na prosto. Ciekawe, że dopiero po dłuższym katowaniu w terenie ten objaw się pojawia... może ktoś coś ?


Ja mam stukanie gdy cofam w cięższym terenie na reduktorze. Do do przodu OK. Skręcenie kół nie ma u mnie znaczenia. Może to łańcuch reduktora przeskakuje?
2003, CRDi 2.9 150KM, AT, TOD, Lovells +2HD, 265/70 R16 Nexen WINGUARD SUV
Awatar użytkownika
dzekoo
 
Posty: 58
Rejestracja: 15 kwie 2016, 08:52
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Ten typ tak ma - czyli typowe usterki które cie nie omin

Postautor: eemeryt » 27 lis 2017, 21:10

A krzyżaki na wale?
eemeryt
 
Posty: 29
Rejestracja: 21 wrz 2014, 17:21

Re: Ten typ tak ma - czyli typowe usterki które cie nie omin

Postautor: adeamus » 27 lis 2017, 22:01

Ze względu na wysoką prędkość obrotową krzyżaki na wale specyficznie "świszczą" a nie stukają.....
adeamus
 
Posty: 54
Rejestracja: 16 sie 2017, 10:31

Poprzednia

Wróć do NIEZBĘDNIK



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: jarko31 i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net