Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

KOLOSALNE SPALANIE POMOCY !!! ;( :(

:idea: Wybrane, ciekawe i istotne tematy z całego forum

Re: KOLOSALNE SPALANIE POMOCY !!! ;( :(

Postautor: LeszekS » 30 kwie 2014, 10:23

Poza tym silnik jest ogromny a w mieście jeździ się na krótkich odcinkach to i nie dogrzany jest przez co automatycznie ma większe spalanie. Poza tym... http://www.autocentrum.pl/spalanie/hyundai/terracan/ zrknij tam ;)
Moje Maleństwo Przód - amortyzatory Bilstein B6, tył - sprężyny Dobinsons +2", na oryginalnych amortyzatorach. Goodyear Wrangler 235/85 R16
Awatar użytkownika
LeszekS
 
Posty: 537
Rejestracja: 21 wrz 2013, 11:43
Lokalizacja: Kielce

Re: KOLOSALNE SPALANIE POMOCY !!! ;( :(

Postautor: Rothmans » 30 kwie 2014, 20:27

No taka prawda codziennie w korkach zwłaszcza że jeżdżę siekierkami w stone urynowa, a kto wie co tam sie dzieje to wie :lol:
No ale jak będę u mechanika podsunę mu pomysł aby sprawdził ten pływak, jeżdżę delikatnie raczej spokojnie a ostania średnia to 14,5
Awatar użytkownika
Rothmans
 
Posty: 365
Rejestracja: 14 sty 2014, 23:04

Re: KOLOSALNE SPALANIE POMOCY !!! ;( :(

Postautor: limbo » 01 maja 2014, 21:39

Masz przełącznik od napędów TOD ??
Bo z tym bywa róznie i najprawdopodobniej z tym wynalazkiem pali wiecej
Awatar użytkownika
limbo
 
Posty: 257
Rejestracja: 14 lut 2014, 11:27

Re: KOLOSALNE SPALANIE POMOCY !!! ;( :(

Postautor: robert38 » 01 maja 2014, 22:05

TOD nie ma wpływu na spalanie.
Ja mam przerobione napędy i przy dwu pozycyjnym pokrętle mogę włączyć napęd tylko na tył.
Nie widzę różnicy między napędem na AUTO i napędem na samym tyle.
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik, TOD, 265/70/16
robert38
 
Posty: 550
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: KOLOSALNE SPALANIE POMOCY !!! ;( :(

Postautor: Rothmans » 28 gru 2014, 17:52

Dobra te 14l/100 km to był pikuś :mrgreen:
Teraz ale na krótkich odcinkach wyszło mi 16,5l/100km :lol:
Hmm szukam w necie co to może być i po cześci wychodzi mi na przepływomierz wysokie spalanie, śmierdzące spaliny
Zobaczę po nowym roku podjadę na komputer ale podobno może nic nie pokazać że to przepływomierz
Awatar użytkownika
Rothmans
 
Posty: 365
Rejestracja: 14 sty 2014, 23:04

Re: KOLOSALNE SPALANIE POMOCY !!! ;( :(

Postautor: limbo » 29 gru 2014, 17:40

Przepływomierz to w dieslu skomplikowana część, musisz być na 100% ze to on jest uszkodzony inaczej wywalisz 400zł w błoto.
Układ wtryskowy ma dużo wspólnego jak będzie wywalać błąd przepływomierza.
Kolega z Olkusza też walczy z przepływomierzem nawet pożyczyłem mu mój żeby najpierw sprawdził co będzie po podpięciu mojego.
Sprawdź przepustnice i kolektor ssący być może jest tak zawalony sadzą ze zbyt mało powietrza przez niego przepływa.
a nie ma gdzieś dziury w dolocie??
A na początek ustaw się z kolegą który ma terrakana z asb i porównaj pracę i osiągi.
Awatar użytkownika
limbo
 
Posty: 257
Rejestracja: 14 lut 2014, 11:27

Re: KOLOSALNE SPALANIE POMOCY !!! ;( :(

Postautor: Rothmans » 08 sty 2015, 19:01

OK jestem po badaniu czy ktoś mądry zerknie na te wyniki i powie mi coś mądrego ?
Jedynie co zauważyłem to kolosalne skaczące parametry przepływu powietrza z przepływomierza od 2 do 30 g/s


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Rothmans
 
Posty: 365
Rejestracja: 14 sty 2014, 23:04

Re: KOLOSALNE SPALANIE POMOCY !!! ;( :(

Postautor: nizak102 » 09 sty 2015, 13:50

Witaj
Parametry wygladają w miarę ok ale przy pracy na wolnych- mniej więcej- stałych obotach te parametry przepływu powietrza nie powinny aż tak skakać. Bo 3 gramy powietrza a 20 gramów powietrza to bardzo duza róznica. Poszukaj w necie jak to wyglada w przeliczeniu na objetość powietrza to zobaczysz jakie to są duze róznice. silnik spalinowy potrzebuje ok 15 kg powietrza na spalenie 1 kg paliwa. Mysle ze niewielki ale może mieć na to wpływ zawór EGR. Zaślep go tak kiedyś rozmawialismy i podjedz na kompa. Jak wyniki bedziesz miał takie same tzn ze masz przepływkę uszkodzoną - bedziesz przynajmniej pewny.
Ty chyba masz wersję po lifcie. Jak masz 163 KM konca produkcji to mozesz mieć miedzy intercoolerem a kolektorem dolotowym taki zawór(przepustnice). Czytałem gdzieś ze w silnikach J3 k3 i wyżej... ta przepustnica wpływa na podstawowe parametry pracy silnika. Ja u siebie jej nie mam (j3k1),ale wiem ze w carnivalach (mocniejszych nowszych wersjach) one wystepują. Niewiem czy są sterowane podciśnieniem czy elektroniką ale wychodzi na to ze ty to masz bo widzę tam taki parametr "zawór wlotowy-dozujący 35,3%" druga sprawa ze z tego wypisu wychodzi ze EGR masz uchylony na 5% a powinien być na wolnych obrotach całkiem zamkniety 0%. Egr powinien tylko sie otwierac jak auto hamuje silnikiem po to zeby dopalać nie dokońca spalone paliwo- spaliny . Dobrze by było żebyś zrobił test przelewowy wtryskow bo może któryś wtryskiwacz zaczyna sie psuć. A Tak poza tym co pisałem to trochę podczas badania miałeś silnik nie dogarzany bo zeby wyniki były optymalne to powinieneś mieć co najmniej koło 80 stopni celcjusza temperature silnika. Najlepiej zaślep egr i poproś mechanika zeby zrobić odczyt komputerowy parametrów aktywny- czyli podczas jazdy a nie na postoju. Bo wtedy jak ktoś umie zinterpretowac wyniki to odrazu bedzie wiedzieć co sie dzieje z silnikiem nie tak. Po nitce do kłebka i tyle.
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 677
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: KOLOSALNE SPALANIE POMOCY !!! ;( :(

Postautor: Rothmans » 10 sty 2015, 21:21

Dziękuje Mateusz za odpowiedz
Mam wersje przed liftem czyli taką samą jak Ty i nie wiem skąd w takim razie wzięło się "zawór wlotowy-dozujący 35,3%" :?
Też tak mi się wydaje że parametry przepływu powietrza nie powinny aż tak skakać
Zaślepka EGR już zamówiona, zaślepię i zrobimy jeszcze raz test na postoju i podczas jazdy, ale myśle że i tak czeka mnie wymiana przepływomierza i że jest to ten mój problem związany ze sporym spalaniem.
Awatar użytkownika
Rothmans
 
Posty: 365
Rejestracja: 14 sty 2014, 23:04

Re: KOLOSALNE SPALANIE POMOCY !!! ;( :(

Postautor: Rothmans » 15 lut 2015, 11:56

Ok EGR zaślepiony podłączony pod komputer i nadal parametry skaczą, poniżej filmik czy tak to powinno wyglądać czy przepływka walnięta?

https://www.youtube.com/watch?v=P64dB3oLhnY
Awatar użytkownika
Rothmans
 
Posty: 365
Rejestracja: 14 sty 2014, 23:04

PoprzedniaNastępna

Wróć do NIEZBĘDNIK



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net