Dziękuję, ale bez przesady.
Co do tego to wygląda nieźle. Chociaż dziwne są tak czyste felgi z tyłu... to że przednie uwalone jak "święty turecki" to normalne, ale tylne nie powinny aż tak mocno ustępować...
Z zewnątrz - całkiem nieźle, nie rzuciło mi się w oczy nic co by nie było na miejscu. Uwalony, ale "taki klimat" - poproś żeby go umył przed oględzinami - na takim nic nie zobaczysz (rysy, odpryski i inne uszkodzenia lakieru - wszystko błyskawicznie się "chowa"). Nie ma haka - więc raczej nie targał przyczep (bo raczej nie chciałoby się nikomu haka ściągać).
Jeśli chodzi o halogeny - w dzień tego nie ocenisz - szału nie ma
W nocy - to co innego, w tym aucie one na prawdę dają "po glebie" i oświetlają tam gdzie nie dają rady normalne światła (bo za wysoko - w znacznej części "osobówek" na wysokości świateł terka są już lusterka).
Środek - też uwalony, ale biorąc pod uwagę aurę na zewnątrz - norma (zobaczysz sam). Co do kierownicy - to (na zdjęciu) prawie "nówka funka nie śmigana" i tym bym się nie przejmował. Wytarte w miejscu gdzie się najwygodniej kierownicę trzyma (też tam łapę mam jak gdzieś się kulam po trasie). Jedyne co nie pasuje (choć patrzę na zdjęcia swojego i też podobnie jest, więc pewnie się czepiam) - to trochę nieproporcjonalnie duża szpara pomiędzy osłoną tunelu a bokiem kokpitu po prawej stronie (zdjęcie od pasażera). Więcej nie powiem bo zdjęcia marnej jakości i niewiele widać. Brakuje zdjęć kanapy z tyłu, samego kokpitu, boczków drzwi, boków foteli kierowcy i pasażera, bagażnika.
Co do opisu - nie wiem jedynie o co chodzi z czujnikiem deszczu (osobiście się nie spotkałem, ale - patrz poprzedni post, może to że wycieraczki przyspieszają pracę zależnie od prędkości jazdy?), czujnik zmierzchu (tylko przyciemnia lusterko wsteczne, czy coś jeszcze?).
Z takich rad "oglądacza" specyficznych (jak dla mnie dla terka):
Z zewnątrz:
- chlapacze, osłona pod silnikiem, dół zderzaków - czy nie są połamane - jak tak, pewnie auto jeździło w terenie (w końcu to terenówka, ale warto to wiedzieć)
- halogeny - czy są czyste (jak będą brudne od środka albo gorzej woda - znaczy że nie raz brodził)
Wnętrze:
- kolor pasów z tyłu powinny pasować do reszty (tak jak i z przodu, spotkałem się z autami, które jeździły jako ciężarówki bez kanapy z tyłu a potem do szarego czy beżowego wnętrza włożone czarne pasy z tyłu na "sztukę")
- stan uszczelek na drzwiach i na karoserii (jak miałeś SF to wiesz jak się do wyższego auta wsiada - za przeproszeniem dupą się trze)
Z mechanicznych rzeczy:
- działanie napędu 4x4 (nie wiem co jest tutaj czy 2H/4H/4L czy auto/low; pamiętaj że na 4L i LOW przełączasz przy skrzyni ustawionej na N)
- generalnie poziom i jakość płynów (nie spodziewaj się super hiper, ale nie powinny być bardzo tragiczne, czy nie ma płynu chłodzącego w oleju albo oleju w płynie, czy pod korkiem oleju nie ma nalotów), stan i jakość oleju w skrzyni biegów (bagnet po prawej stronie silnika, pewnie czerwony, blisko grodzi),
- objawy lejących wtrysków (kopcenie, dymienie, sadza, nierówna praca, problemy z odpaleniem, kontrolka check i tryb awaryjny jak się silnik nagrzeje) - poproś żeby auta nie odpalał przed Twoim przyjazdem - niech silnik będzie zimny... zimny jak "trup" - powinien odpalić bez problemów,
- objawy padniętej uszczelki pod głowicą (ostatnio dużo o tym było)
Inne:
- o rdzy i nr VIN na ramie już wiesz,
- sprawdź czy jest klucz do windy od koła zapasowego (pod lewą częścią kanapy tylnej - bez tego zapasówki nie opuścisz), klucz do kół i lewarek (bagażnik), możesz sprawdzić czy winda działa, jak nie to nie tragedia, ale punkt do zbicia ceny
- (najlepiej na początek) zapytaj o ostatnie wymiany: oleju w mostach, silniku, skrzyni biegów, mechanizmie różnicowym, wymiany filtrów oleju i paliwa, rozrządu, pompa wody pozostałe paski. Jak usłyszysz że którejś z tych rzeczy nie trzeba wymieniać - to zacznij uważać na sprzedawcę i na to co mówi. Możesz zapytać o naprawy wtrysków / pompę paliwową / uszczelkę pod głowicą - czy coś było z tych rzeczy robione. Nie spodziewałbym się, że sprzedawca będzie to wiedział, ale powinno być to w książce serwisowej.
Reszta - jak przy każdym innym aucie
Trzeba sprawdzić wszystko
Poproś o VIN i sprawdź go jakimś dekoderem (np. tym -
http://koreacat.ru/hyundai/ - podstawowe info o aucie powinny się zgadzać).
Ech.. rozpisałem się, pewnie przynudziłem a i tak pewnie o masie rzeczy zapomniałem. Zanim kupisz - poczytaj forum (szczególnie polecam dział awarie i niezbędnik) , zobacz co najczęściej się pojawia w usterkach, jakie są objawy i szukaj tych objawów w oglądanym egzemplarzu. To forum to na prawdę skarbnica wiedzy, która mi bardzo pomogła i nadal pomaga.
Powodzenia. I pamiętaj to TY będziesz jeździł samochodem który kupisz, nikt z forum, więc zachęcam - korzystaj z wiedzy ale też ją weryfikuj. Głowa nie służy tylko do "noszenia czapki".
Jak się za bardzo napalisz - odejdź, ochłoń i dopiero myśl dalej... nic nie zastąpi zdrowego rozsądku i krytycznego spojrzenia (wiem, nie zawsze się udaje). Na pewno nie kupuj "od razu", obejrzyj, prześpij się, jak chcesz opisz na forum... przez samo opisywanie robisz rachunek zysków i strat - a to bardzo pomocne