Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Wymiana amortyzatorów

:idea: Wybrane, ciekawe i istotne tematy z całego forum

Wymiana amortyzatorów

Postautor: Rothmans » 29 wrz 2015, 16:36

Mam pytanie czy po wymianie tylnych amortyzatorów u nas trzeba robić zbieżność/ geometrie ?
Awatar użytkownika
Rothmans
 
Posty: 364
Rejestracja: 14 sty 2014, 23:04

Re: Wymiana amortyzatorów

Postautor: jacekmad » 29 wrz 2015, 17:04

Nie. Tyłu się nie ustawia.
jacekmad
 
Posty: 198
Rejestracja: 06 paź 2014, 08:38
Lokalizacja: Warszawa / Ursus

Re: Wymiana amortyzatorów

Postautor: Rothmans » 29 wrz 2015, 17:46

ok to teraz pytanie mam następujące gadałem z mechanikiem że ściąga lekko mi samochód w prawo, a on do mnie czy byłem i robiłem geometrie/ zbieżność ja mu odpowiadam że tak a on do mnie wali tekstem a czy tył też był sprawdzany ?
Więc jak to u nas jest ?
Awatar użytkownika
Rothmans
 
Posty: 364
Rejestracja: 14 sty 2014, 23:04

Re: Wymiana amortyzatorów

Postautor: robert38 » 29 wrz 2015, 18:36

Na tyle się nie ustawia żadnej zbieżności ani geometrii.
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik, TOD, 265/70/16
robert38
 
Posty: 568
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana amortyzatorów

Postautor: jacekmad » 29 wrz 2015, 19:03

Tylu się nie ustawia, ale zbieżność całkowita samochodu musi uwzględniać stan tyłu, wiec żeby zrobic porządnie geometrię trzeba tez uwzględnić zbieżność tylnych kół. Na ściąganie może mieć wpływ kąt pochylenia przednich kół i kąt wyprzedzenie swoznia zwrotnicy. Ustawia się to podkładkami pod mocowanie górnych przednich wahaczy i tez ustawieniem drążków skretnych. Jak geometria jest ok to trzeba sprawdzić gumy na tylnych dolnych wahacza. Co do geometrii to polecam Pana Sławka z http://www.dobrucki.com.pl. Koniecznie pytać o P. Slawka. Mi ogarnął geometrię wzorowo.
jacekmad
 
Posty: 198
Rejestracja: 06 paź 2014, 08:38
Lokalizacja: Warszawa / Ursus

Re: Wymiana amortyzatorów

Postautor: jacekmad » 29 wrz 2015, 19:05

Jak masz wydruk z geometrii to wrzuć go na forum. Powiem Ci co i jak bo u siebie trochę walczyłem z tym ;-)
jacekmad
 
Posty: 198
Rejestracja: 06 paź 2014, 08:38
Lokalizacja: Warszawa / Ursus

Re: Wymiana amortyzatorów

Postautor: Rothmans » 29 wrz 2015, 20:08

No właśnie wydruku nie mam a robił koleś na dość starej maszynie i dlatego nie jestem pewien tej roboty
Na 100% pytać sie o pana Sławka? bo ja tam słyszałem że Pan Sylwek jest zajebisty :D
Ile płaciłeś tam za zbieżność ?
Awatar użytkownika
Rothmans
 
Posty: 364
Rejestracja: 14 sty 2014, 23:04

Re: Wymiana amortyzatorów

Postautor: jacekmad » 29 wrz 2015, 20:22

Popieprzylo mi się, oczywiście Sylwek:-) placilem 200pln
jacekmad
 
Posty: 198
Rejestracja: 06 paź 2014, 08:38
Lokalizacja: Warszawa / Ursus

Re: Wymiana amortyzatorów

Postautor: Rothmans » 29 wrz 2015, 20:30

Ok po wymianie amorków zadzwonię i umówię sie na zbieżność do Pana Sławka pfuuu do Sylwka :lol: zobaczmy czy samochód przestanie pływać i ściągać ;)
Awatar użytkownika
Rothmans
 
Posty: 364
Rejestracja: 14 sty 2014, 23:04

Re: Wymiana amortyzatorów

Postautor: nizak102 » 05 paź 2015, 07:52

Witaj
Rothomans jak okaże sie ze nie masz zbieżności z tyłu - tzn. ze nadszedł czas na wymianę tuleji gumowych w wachaczach tylnych i drązku w pancharda. W terku tego jeszcze nie robiłem ale a jeepie miałem taką sytułacje i okazało sie ze miałem tujele wachaczy i tuleje panharda zużyte. Z mojej wiedzy wiem ze u nas tuleje sie tak łatwo nie zużywają ale im są starsze tym bardziej robią sie jak plastelina..... zamiast pękać- co moze niektórych mechaników zmylic i postawią złą diagnoże. nowe dobre tuleje sa twarde prawie jak kamień i cieżko je ruszyć w wachaczu a zuzyte wyginasz jak chcesz. A zeby dobrze zmierzyć zbieżność całego auta musisz mieć tak samo naciągniete drązki skretne z przodu czego raczej zaden mechanik ci nie ustawi dobrze bo musisz miec przy tym duzo cierpliwosci i czasu. drązki skretne muszą byc ustawione tak aby lewa i prawa strona ramy z przodu była ustawiona w takiej samej odległosci od ziemi. i to z dokładnoscią do 2-3 mm a nie z dokładnością ok 1 cm. Wymiana amortyzatorów nic nie zmieni (moze w minimalnym stopniu). Sprawdz też ciśnienia opon bo juz nie raz na oko mi wyglądały wporządku a rózniły sie cisnieniami i autko skrecało. Ja obstawiam ze masz tuleje wachaczy do roboty i to jest przyczyna tym bardziej ze masz szerokie koła z dużym ET co wpływa na wrażliwość auta na prawidłową zbiezność. Jak załozysz wąskie koła auto bedzie jeździć prosto. Jak masz mozliwosc to spróbój sobie to na próbę zmienić koła na węższe. A i jeszcze dobrym testem jest pojechać na stacje kontroli pojazdów na szarpaki i popatrzeć co sie dzieje z kołami. Powinny pracować przy szarpaniu opony (przy takich duzych rozmiarach) a nie całe koła. Jesli sie ruszją całe koła (z mostem (tył) i (przód) ze zwrotnicami to masz gumy na wachaczach/ panhardzie do wymiany (dotyczy to przodu jak i tyłu).
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa


Wróć do NIEZBĘDNIK



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net
cron