ok to teraz pytanie mam następujące gadałem z mechanikiem że ściąga lekko mi samochód w prawo, a on do mnie czy byłem i robiłem geometrie/ zbieżność ja mu odpowiadam że tak a on do mnie wali tekstem a czy tył też był sprawdzany ? Więc jak to u nas jest ?
Tylu się nie ustawia, ale zbieżność całkowita samochodu musi uwzględniać stan tyłu, wiec żeby zrobic porządnie geometrię trzeba tez uwzględnić zbieżność tylnych kół. Na ściąganie może mieć wpływ kąt pochylenia przednich kół i kąt wyprzedzenie swoznia zwrotnicy. Ustawia się to podkładkami pod mocowanie górnych przednich wahaczy i tez ustawieniem drążków skretnych. Jak geometria jest ok to trzeba sprawdzić gumy na tylnych dolnych wahacza. Co do geometrii to polecam Pana Sławka z http://www.dobrucki.com.pl. Koniecznie pytać o P. Slawka. Mi ogarnął geometrię wzorowo.
No właśnie wydruku nie mam a robił koleś na dość starej maszynie i dlatego nie jestem pewien tej roboty Na 100% pytać sie o pana Sławka? bo ja tam słyszałem że Pan Sylwek jest zajebisty Ile płaciłeś tam za zbieżność ?
Witaj Rothomans jak okaże sie ze nie masz zbieżności z tyłu - tzn. ze nadszedł czas na wymianę tuleji gumowych w wachaczach tylnych i drązku w pancharda. W terku tego jeszcze nie robiłem ale a jeepie miałem taką sytułacje i okazało sie ze miałem tujele wachaczy i tuleje panharda zużyte. Z mojej wiedzy wiem ze u nas tuleje sie tak łatwo nie zużywają ale im są starsze tym bardziej robią sie jak plastelina..... zamiast pękać- co moze niektórych mechaników zmylic i postawią złą diagnoże. nowe dobre tuleje sa twarde prawie jak kamień i cieżko je ruszyć w wachaczu a zuzyte wyginasz jak chcesz. A zeby dobrze zmierzyć zbieżność całego auta musisz mieć tak samo naciągniete drązki skretne z przodu czego raczej zaden mechanik ci nie ustawi dobrze bo musisz miec przy tym duzo cierpliwosci i czasu. drązki skretne muszą byc ustawione tak aby lewa i prawa strona ramy z przodu była ustawiona w takiej samej odległosci od ziemi. i to z dokładnoscią do 2-3 mm a nie z dokładnością ok 1 cm. Wymiana amortyzatorów nic nie zmieni (moze w minimalnym stopniu). Sprawdz też ciśnienia opon bo juz nie raz na oko mi wyglądały wporządku a rózniły sie cisnieniami i autko skrecało. Ja obstawiam ze masz tuleje wachaczy do roboty i to jest przyczyna tym bardziej ze masz szerokie koła z dużym ET co wpływa na wrażliwość auta na prawidłową zbiezność. Jak załozysz wąskie koła auto bedzie jeździć prosto. Jak masz mozliwosc to spróbój sobie to na próbę zmienić koła na węższe. A i jeszcze dobrym testem jest pojechać na stacje kontroli pojazdów na szarpaki i popatrzeć co sie dzieje z kołami. Powinny pracować przy szarpaniu opony (przy takich duzych rozmiarach) a nie całe koła. Jesli sie ruszją całe koła (z mostem (tył) i (przód) ze zwrotnicami to masz gumy na wachaczach/ panhardzie do wymiany (dotyczy to przodu jak i tyłu). Pozdrawiam Mateusz