Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Olej do tylnego mostu z systemem LSD

Re: Olej do tylnego mostu z systemem LSD

Postautor: nizak102 » 09 lip 2014, 19:03

Witajcie
Z doświadczenia wiem ze przy uślizgu kół jak lsd jest sprawne ciągną oba koła zawsze przy jeździe na wprost (potrafią nawet na suchym asfalcie zapiszczeć oba razem) i przy skrecaniu i w terenie do pewnej prędkości. Mechanizm z lsd podczas jazdy jest spięty czały czas dopiero popuszcza jak zaczyna się robić duża róznica prękości koła lewego do prawego lub na odwrót lub jedno z kół zostanie zahamowane hamulcem mocniej od drugiego. Jak lsd jest sprawne to jest to super wynalazek bo jest prosty i stosunkowo tani w naprawie ( w porównaniu do rożnego innego typu blokad). Na śniegu, piachu, asfalcie po deszczu, błocie,trawie oba koła muszą sie krecić w tym samym kierunku (lsd spięte) odrazu. Przy dużych wykrzyżach w terenie ma prawo puścic wiem z doswiadczenia :evil: . Jeśli komuś mieli przy ruszaniu tylko jedno koło a most jest z lsd to na 100% ma do wymiany tarczki i przekładki i sprężyny tależowe. Jak napisałem wcześniej- pył metaliczny w zużytym oleju = lsd zużyte. Chłopaki na jeep.forum.pl robili jeszcze taki patent zeby olej dłużej pozostawał czysty ze do dekla/pokrywy od mostu w dolnej wenętrznej czesci przyklejali magnes neodymowy i przy kazdej wymianie oleju dekiel był sciagany i czyszczony magnes i cały most. Potem świerzy olej z dodatkiem i tak co 20 tyś km.
Pozdrawiam
Mateusz :D
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej do tylnego mostu z systemem LSD

Postautor: nizak102 » 09 lip 2014, 19:35

Witajcie
Jeszcze taki filmik od jednego jeepnietego z forum jeepa :P
Wymiana tarczek lsd. kiepska jakosc ale to co najważniejsze jako tako widać.

http://www.youtube.com/watch?v=nrTDkV_LnGo

Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej do tylnego mostu z systemem LSD

Postautor: nizak102 » 14 lip 2014, 22:13

Witajcie
Oczekując na głowicę i innne graty wymieniłem olej w reduktorze tylnim i przednim moście i tu sie trochę zdziwiłem.....tzn kładę sie zeby odkrecic korek do wlewu oleju z tyłu a tu dekiel zaspawany hehehhe.......... oczywiscie w jeepie moim co miałem wcześniej był dekiel a tu !!!!! a tu go nie ma bo zaślepką mostu jest-----> uchwyt wałka ataku mechanizmu róznicowego i wału ( dekiel jest z przodu a nie z tyłu mostu jak to zazwyczaj bywa) co utrudnia temat dotarcia do lsd celem go obejrzenia. Korki odkreciłem spuszczam olej -przez chwilkę poleciał dosłownie brudny olej a potem czyściutki olej. Okazało się ze w korkach spustowych w przednim i tylnym moście jest magnes co ułatwia odgadnięcie co się dzieje w moście i dba o brak opiłków pływających w oleju . U mnie minimalna ilośc pyłu metalicznego w oleju także mosty mam w super stanie. Lsd działa. Ja zaplikowałem jak pisałem wcześniej castrola syntrax 75w140 + dodatek do lsd Mopar (orginał Jeepa) i zobaczymy jak to bedzie wygladać po 20-30 tyś. koszt wymiany tyłu 150 zł olej + 70 zł dodatek. Ciekawa sprawa sie okazała z przednim mostem bo okazało sie ze most ma dwa korki wlewowe i dwa spustowe. I zeby zmieściło sie ksiązkowe 2 litry trzeba najpierw z obu zlać olej a potem wlac do obu po kolei az się przeleje przez otwory pod korek (jeden jest ciut wyżej także najpierw lać do niższego trzeba). wszystkie korki z przodu i z tyłu są odkrecane nasadką 24. Te z magnesem mają wiekszy gwint (łatwiej poznać ze spustowe) i trzeba je oczyscić przed przykręceniem z brudu dokładnie. Polecam też zakup przed wymianą dużej 1l strzykawki warsztatowej bo ja sie z kumplem męczyłem 1,5m wężykiem 10mm i lejkiem (masakra nie do ogarnięcia w jedną osobę bo ręki brakuje a to cholerstwo powoli spływa bo gęste jest).
Pytajcie jak was coś interesuje to puki pamiętam to podpowiem.
Pozdrawiam
Mateusz :)
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej do tylnego mostu z systemem LSD

Postautor: tomekk » 15 lip 2014, 07:58

Witam !

Ni jak nie mogę zlokalizować drugiej pary korków.

Pozdrawiam
tomekk
 
Posty: 209
Rejestracja: 03 sty 2013, 13:50

Re: Olej do tylnego mostu z systemem LSD

Postautor: nizak102 » 15 lip 2014, 17:20

Witaj
A jakie masz pokrętło od napędów bo ja mam 3 pozycje i moze mamy inne przednie mosty i w moim modelu są po dwa korki a w twoim po jednym?
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej do tylnego mostu z systemem LSD

Postautor: tomekk » 15 lip 2014, 19:31

Witam !

Pokrętło jest na 3 pozycje. Może wrzuć jakieś zdjęcie, nawet z telefonu.

Pozdrawiam
tomekk
 
Posty: 209
Rejestracja: 03 sty 2013, 13:50

Re: Olej do tylnego mostu z systemem LSD

Postautor: nizak102 » 15 lip 2014, 20:26

Witaj
Ok w week bedę robił przy aucie to jak nie zapomnę to podrzucę ale narazie krótki opis:
patrząc od przodu auta od dołu na przedni most widzimy tzw "gruchę" (obudowę mechanizmu róznicowego a w niej dwa korki wlewowy z przodu i od dołu spustowy ) a po jej lewej stronie taki kwadratowy/prostokątny odlew dokręcany do "gruchy" w który wchodzi siłownik dopinający most/połosie. Właśnie w tym kwadratowym odlewie jest korek wlewowy z przodu (tak jak patrzymy z przodu od dołu auta) a na dole tego kwadratowego odlewu jest korek spustowy. Oba korki na klucz 24 tak jak w "gruszce" przedniego i tylnego mostu.
Pozdrawiam
Mateusz :D
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej do tylnego mostu z systemem LSD

Postautor: tomekk » 15 lip 2014, 21:14

Witam !

Teraz mam. Przykładowe zdjęcie.

Obrazek

Czy obie te komory są połączone ? Czy spuszczenie oleju najniższym korkiem spowodowało zejście całe zawartości ?
Tak sobie spróbuje dopowiedzieć - tak, bo do wlewu tego w centralnej części weszło tylko 1,3 litra, więc trzeba dolać
na tej części z boku pozostałe 0,5 litra. Co sądzicie na ten temat, bo nie bardzo chciałbym kupować kolejne 2 litry oleju przekładniowego.



Pozdrawiam
tomekk
 
Posty: 209
Rejestracja: 03 sty 2013, 13:50

Re: Olej do tylnego mostu z systemem LSD

Postautor: nizak102 » 16 lip 2014, 07:33

Witaj
Tomeek na 100% nie są połaczone ponieważ z gruchy spuszczałem olej a potem z tej drugiej cześci. z gruchy mi poleciał czarny olej a potem czysty a następnie z drugiej czesci to samo (a w gruszce juz nic niebyło) kpl. wymiana oleju w moscie polega na wymianie w obu cześciach i wtedy wchodzi ksiązkowe dwa litry. Wydaje mi sie ze ma ten olej wpływ na jakosc pracy siłownika zapinającego most i na łozysko od strony pasażera (chodzi o smarowanie czystym olejem) Ani w przednim ani w tylnym moście nietrzeba nic odmierzać tylko wlać aż przeleje sie olej przez otwory wlewowe. Sprawdzałem to i ilosci wlane oleju sie zgadzają z otworami wlewowymi mostu i instrukcją obsługi (ilosci) Jedyny warunek jest taki aby auto stało na idealnie równej i poziomej powierzchni (u mnie stało na płytkach podłogowych połozonych w garażu pare lat temu w poziomie :lol: )
Podrawiam
Mateusz :D
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej do tylnego mostu z systemem LSD

Postautor: tomekk » 16 lip 2014, 15:53

Witam !

Dzięki za informacje. Dzisiaj wleje pozostałe to co mi zostało, tak żeby było książkowe w sumie 1.8 - tyle jest w instrukcji.

Pozdrawiam
tomekk
 
Posty: 209
Rejestracja: 03 sty 2013, 13:50

PoprzedniaNastępna

Wróć do EKSPLOATACJA



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net