Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Przerobiony TOD

Przerobiony TOD

Postautor: robert38 » 07 gru 2012, 18:59

Witam,

Mój Terracan ma dwu pozycyjny przełącznik napędów, czyli TOD.
Ja mam to trochę przerobione i mam teraz takie możliwości sterowania napędami.

1. Napęd na sam tył.
2. Spięcie przód-tył 50/50 bez reduktora ( można po śliskiej nawierzchni jeździć z napędem na cztery koła, niby TOD ma dopinać przód niezauważalnie, ale ja zauważam jednak opóźnienie w dopinaniu przedniej osi i na śniegu czy lodzie przeszkadza mi to)
3. Napęd na sam tył z reduktorem ( można jeździć po asfalcie z włączonym reduktorem, co czasami może się przydać)
4. Tryb automatyczny ( fabryczny TOD)

Moje pytanie dotyczy przednich kół.
Czy ktoś z was kiedyś się interesował zamontowaniem manualnych piast/sprzęgiełek spinających półosie do przednich kół?

Pytam, bo teraz po przełączeniu na sam tył przód przestaje być napędzany, ale i tak kręcą się przednie półosie i cały przedni most. Efekt tego jest taki, że generalnie dla samochodu nic się nie zmienia poza tym, że napędza go tylko tył.

Natomiast, jeśli przy włączonym napędzie na tył zdejmę z przednich piast kołnierze(te, co wchodzą w nie półosie) to powoduje to spadek spalania o 4l/100km w trasie w moim przypadku. Po prostu zdjęcie tych kołnierzy powoduje to, że nie są napędzane przednie półosie, one z kolei nie napędzają przedniego mostu i spadają opory przy jeździe.

Całe lato i jesień przejeździłem ze zdjętymi kołnierzami, ale na zimę musiałem je z powrotem zamontować.
Jak kiedyś miałem Vitarę to miałem manualne przednie piasty/sprzęgiełka i takie coś chciałbym zamontować w Terracanie o ile jest to możliwe.

Mam nadzieję że jasno wszystko opisałem.
W załączniku zdjęcie kołnierza, który zdejmuję, aby rozłączyć przednie półosie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik,
TOD(po małej modyfikacji), 265/70/16
robert38
 
Posty: 535
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przerobiony TOD

Postautor: szpulek » 09 gru 2012, 14:36

Ciekawe, ze az 4 litry Ci wyszlo.. W temacie sprzegielek niestety nie pomoge, ja mam wersje z 3 pozycyjnym przelacnzikiem.. pzdr
Terracan GLS 2.9 CRDi 120kW A/T (30-40LE) 2005
Obrazek
http://JaguaremDoSlubu.eu
Awatar użytkownika
szpulek
 
Posty: 626
Rejestracja: 25 maja 2010, 23:00
Lokalizacja: Gliwice

Re: Przerobiony TOD

Postautor: robert38 » 09 gru 2012, 16:22

Też się zdziwiłem.
Staram się trzy razy w roku być w Zakopanem.
Normalnie miałem spalanie ok 18 litrów gazu, a teraz dojechałem tam na ok 14 litrach gazu.
W mieście spalanie spadło z 22-24 litrów gazu do 18-19 litrów.
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik,
TOD(po małej modyfikacji), 265/70/16
robert38
 
Posty: 535
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przerobiony TOD

Postautor: szpulek » 10 gru 2012, 08:48

aaaa.. gaz.. wybacz, ja myslac o terku widze crdi :)
Terracan GLS 2.9 CRDi 120kW A/T (30-40LE) 2005
Obrazek
http://JaguaremDoSlubu.eu
Awatar użytkownika
szpulek
 
Posty: 626
Rejestracja: 25 maja 2010, 23:00
Lokalizacja: Gliwice

Re: Przerobiony TOD

Postautor: mcmc » 15 cze 2016, 19:36

Odgrzewam temat.
Czy ktoś ma zamontowane sprzęgiełka przednich piast ? Jeśli tak ,to czy przy rozłączonym przednim napędzie spalanie spada znacznie ? Chodzi o silnik crdi .
mcmc
 
Posty: 2
Rejestracja: 29 paź 2015, 21:40

Re: Przerobiony TOD

Postautor: jacekmad » 16 cze 2016, 09:58

ja mam zamontowane sprzęgięłka AVM. Bodajże AVM443.
Tylko, że nie mam TODa, ale przełącznik 3pozycyjny. Most przedni mam spięty na stałe (bez membrany załączającej). Cięzko określić spalanie, bo na trasy odpinam sprzęgi, ale pewnie realnie do uzyskania jest jakieś 0,5 litra oszczędności.
jacekmad
 
Posty: 198
Rejestracja: 06 paź 2014, 08:38
Lokalizacja: Warszawa / Ursus

Re: Przerobiony TOD

Postautor: dzekoo » 23 cze 2016, 11:32

Robert, a jak się przerabia TOD? Próbowałem szukać w Twoich postach, ale widocznie słabo.

Super sprawa.
2003, CRDi 2.9 150KM, AT, TOD, Lovells +2HD, 265/70 R16 Nexen WINGUARD SUV
Awatar użytkownika
dzekoo
 
Posty: 49
Rejestracja: 15 kwie 2016, 08:52
Lokalizacja: Szczecinek


Wróć do EKSPLOATACJA



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net