Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Schemat podłączenia halogenów dalekosiężnych

Schemat podłączenia halogenów dalekosiężnych

Postautor: terri » 19 wrz 2013, 10:04

Może ktoś ma taki schemat i jest w stanie mi podpowiedziec co jeszcze musze dokupic oprocz oczywiscie samych halogenow.Z gory wielkie dzieki
terri
 
Posty: 4
Rejestracja: 19 wrz 2013, 09:51

Re: Schemat podłączenia halogenów dalekosiężnych

Postautor: barzuc » 20 wrz 2013, 08:30

Przewody (nie żałuj na przekroju), bezpiecznik z gniazdem (może Ci się uda go do skrzynki normalnie wcisnąć, bo miejsce niby jest), zaślepki i uszczelniacze (uszczelki, żeby zabezpieczyć przejścia kabli przez karoserię), do tego jeszcze bym dorzucił- jeśli masz miejsce w kokpicie np. masz zaślepki tam gdzie są / były włączniki podgrzewania foteli, tylnej wycieraczki, miejsce na monety, itp - jakiś przycisk fabryczny (na alledrogo są dostępne oryginały np. od wycieraczki albo podgrzewania foteli właśnie - ten byłby całkiem ok, bo oprócz podświetlenia ma też wbudowana kontrolkę załączenia) i go przerobił (w sensie oznaczenia / obrazka).
To tak teoretycznie podchodząc do sprawy, bo tematu w praktyce nie przerabiałem.
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Schemat podłączenia halogenów dalekosiężnych

Postautor: robert38 » 20 wrz 2013, 10:07

Wszystko zależy jak chcesz mieć podłączone dodatkowe halogeny.
Ja mam tak, że włączają mi się one razem z długimi światłami.
Przewód wystarczy 2,5mm² do tego przekaźnik 30A(zwykły samochodowy przekaźnik), dodatkowy wyłącznik abyś mógł wyłączyć halogeny niezależnie od długich świateł i bezpiecznik który zabezpieczy tą instalację w razie awarii.
Przy takim przekroju przewodu możesz spokojnie zamontować w halogenach dwie żarówki po 100W.

Wszystko musi być tak podłączone abyś nie mógł włączyć samych halogenów, ale żebyś miał możliwość ich wyłączenia podczas świecenia świateł drogowych. Taki jest wymóg przepisów. Kiedyś diagnosta zwrócił mi na to uwagę i musiałem to poprawić.
O schemacie podłączenia przekaźnika nie będę pisał, bo znajdziesz dokładne opisy w necie. Generalnie podłączenie przekaźnika jest banalnie proste i dasz sobie radę na 100%. Nie wiem skąd jesteś, ale gdybyś był z okolic Warszawy to chętnie ci pomogę to podłączyć.
Dodam, że ja przewód sterujący przekaźnikiem wziąłem z kostki świateł długich.
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik, TOD, 265/70/16
robert38
 
Posty: 568
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa


Wróć do EKSPLOATACJA



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net