autor: robert38 » 20 wrz 2013, 10:07
Wszystko zależy jak chcesz mieć podłączone dodatkowe halogeny.
Ja mam tak, że włączają mi się one razem z długimi światłami.
Przewód wystarczy 2,5mm² do tego przekaźnik 30A(zwykły samochodowy przekaźnik), dodatkowy wyłącznik abyś mógł wyłączyć halogeny niezależnie od długich świateł i bezpiecznik który zabezpieczy tą instalację w razie awarii.
Przy takim przekroju przewodu możesz spokojnie zamontować w halogenach dwie żarówki po 100W.
Wszystko musi być tak podłączone abyś nie mógł włączyć samych halogenów, ale żebyś miał możliwość ich wyłączenia podczas świecenia świateł drogowych. Taki jest wymóg przepisów. Kiedyś diagnosta zwrócił mi na to uwagę i musiałem to poprawić.
O schemacie podłączenia przekaźnika nie będę pisał, bo znajdziesz dokładne opisy w necie. Generalnie podłączenie przekaźnika jest banalnie proste i dasz sobie radę na 100%. Nie wiem skąd jesteś, ale gdybyś był z okolic Warszawy to chętnie ci pomogę to podłączyć.
Dodam, że ja przewód sterujący przekaźnikiem wziąłem z kostki świateł długich.
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik, TOD, 265/70/16