Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

OLEJ SILNIKOWY

OLEJ SILNIKOWY

Postautor: steview » 30 paź 2013, 15:43

Witam. Na forum kilkakrotnie poruszany jest temat oleju silnikowego (co ile wymieniać itp.), ale bez żadnych konkretów.
Skupmy się na modelu 2,9 CRDi

Co wiemy:
- producent zaleca olej spełniający normę ACEA B4 lub wyższą i APi CF-4 lub wyższą
- wymiana co 10 000 tys. km
- wchodzi 7,1 litra oleju

Jak wiadomo w większości tych aut po przekroczeniu przebiegu 200k km pojawia się problem z kontrolką CHECK. Przerobiłem ten temat (dokładnie opisane gdzieś na forum) i teraz muszę dopieszczać silnik :)
Pytanie zatem: jaki konkretnie olej i dlaczego ten a nie inny stosujecie?
Terracan 2.9 CRDi - 2003 rok - automat - 150KM
steview
 
Posty: 49
Rejestracja: 03 mar 2011, 14:33
Lokalizacja: SZCZAWNICA

Re: OLEJ SILNIKOWY

Postautor: barzuc » 30 paź 2013, 16:00

Ja ostatnio wlałem Mobila 10w40 - niby z jakimś dodatkiem dla silników działających na ON (bo akurat taki był)... dlaczego - najbardziej uniwersalny, tym bardziej że nie wiedziałem co było wcześniej wlane.
Zrobione jakieś 4,5tyś km - wszystko ok :)
Już bez terka...
Inne 4x4
Moje (byłe) autko: viewtopic.php?f=9&t=2344
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1545
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: OLEJ SILNIKOWY

Postautor: steview » 30 paź 2013, 16:41

Mówisz o tym?:
http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/carengineoils_products_mobil-super-2000-x1-diesel-10w40.aspx#

Jak widać to nie spełnia on ACEA B4 tylko B3 dla silników 2,5 a Ty przecież masz tak jak ja 2,9

Dlaczego olej 10w40 a nie 5w40?

Jak już mobil to raczej ten:
http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/carengineoils_products_mobil-super-3000-x1-5w40.aspx#
Terracan 2.9 CRDi - 2003 rok - automat - 150KM
steview
 
Posty: 49
Rejestracja: 03 mar 2011, 14:33
Lokalizacja: SZCZAWNICA

Re: OLEJ SILNIKOWY

Postautor: steview » 30 paź 2013, 16:50

Terracan 2.9 CRDi - 2003 rok - automat - 150KM
steview
 
Posty: 49
Rejestracja: 03 mar 2011, 14:33
Lokalizacja: SZCZAWNICA

Re: OLEJ SILNIKOWY

Postautor: barzuc » 30 paź 2013, 17:23

A nie przeczę niczemu co napisałeś.
A czemu wlałem? Chyba głównie dlatego, że posłuchałem tych co z samochodami i olejami mają więcej doczynienia ode mnie, a do których do tej pory miałem zaufanie i dobrze wychodziłem ich słuchając... może niesłusznie bo silnik silnikowi nierówny.
Już bez terka...
Inne 4x4
Moje (byłe) autko: viewtopic.php?f=9&t=2344
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1545
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: OLEJ SILNIKOWY

Postautor: steview » 30 paź 2013, 17:48

Ja też do jakiegoś czasu słuchałem tego co mówili mechanicy. Jak się okazuje co mechanik to inna teoria!
A co najśmieszniejsze... Większość mechaników uważa, że oznaczenia cyfrowe na butelkach z olejem (5w40 itp.) mówią o gęstości oleju co jest totalną bzdurą. Oleje różnią się od siebie nieznaczną gęstością. Różnią się z kolei LEPKOŚCIĄ!
Mechanicy twierdzą (a znam takich), że silnik im ma większy przebieg tym potrzebuje olej z większą gęstością (lepkością 8-) ).
Prawda jest taka, że oznaczenia na butelkach mówią o temperaturach w jakich najlepiej go stosować. Pierwsza cyfra mówi nam o warunkach zimowych, druga o letnich. Im pierwsza niższa tym lepsza, druga cyfra im wyższa tym lepsza.
Zero z przodu to max temperatura około -40C, z kolei 10 to już około -25. Sami wiemy jaką w Polsce potrafimy mieć temperaturę sięgającą zimą -40 a latem +40....
Informacje zaczerpnięte od przyjaciela GOOGLE a nie przypadkowego mechanika co się zna oczywiście na wszystkim :lol:
Co zatem Ruski muszą lać do aut :roll:
Terracan 2.9 CRDi - 2003 rok - automat - 150KM
steview
 
Posty: 49
Rejestracja: 03 mar 2011, 14:33
Lokalizacja: SZCZAWNICA

Re: OLEJ SILNIKOWY

Postautor: barzuc » 30 paź 2013, 18:09

No akurat co do mechaników - też znam takich i unikam. Tych których słucham - nie dali mi nigdy powodów by mieć nawet cień podejrzenia, że mogą się do nich zaliczyć - jak nie wiedzą to mówią żebym szukał (tak było np. z olejami do przekładni i mostu). Staram się też zawsze zweryfikować to gdzie indziej. Co do oleju w silniku - generalnie nie znalazłem nigdzie jednoznacznego tak/nie...
Co do lepkości i oznaczeń - masz całkowitą rację i brałem to też pod uwagę... dlatego 40 (a nie 30) - tym bardziej, że przed wymianą wybierałem się na południe :) Z kolei w moim rejonie temperatury poniżej -25 zdarzają się bardzo rzadko, u Ciebie - sądząc po podanej miejscowości - to już inna bajka i takie -25 nie robi na Tobie zimą wrażenia :)
A co do Ruskich... oni żeby odpalić auto najpierw ognisko pod nim rozpalają :)
Już bez terka...
Inne 4x4
Moje (byłe) autko: viewtopic.php?f=9&t=2344
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1545
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: OLEJ SILNIKOWY

Postautor: tomekk » 30 paź 2013, 18:27

Witam !

Mam takie pytanie. Terracan 2.9 zalany był Motulem 10w40 (półsyntetyk) przez przynajmniej 40 tyś km, teraz Mobilem 10w40 (półsyntetyk) 8 tyś km, czy na logiczny pomyślunek można zalać 5w40 (syntetyk) ? Czy to już jest sztuka dla sztuki. Przebieg 222 tyś km. Do tej pory nikt, ani w sklepie z olejami, ani paru mechaników nie potrafił dać jednoznacznej odpowiedzi. Czy po prostu lać 10w40 i jeździć ?

Pozdrawiam
tomekk
 
Posty: 209
Rejestracja: 03 sty 2013, 13:50

Re: OLEJ SILNIKOWY

Postautor: sc57rr » 30 paź 2013, 20:46

Jak nie ma jakiś znaczących wycieków z silnika ja bym lał 5W40 bez obaw. Praktycznie w każdym aucie gdzie najczęściej był lany już 10W40 a fabryka dopuszczała 5W30 czy 5W40 taki właśnie wlewałem i nigdy nic złego się nie stało. Silnik się nie rozszczelnił. Najczęściej przechodziłem z 10W40 na 5W40 z wyjątkiem Terracana gdzie był 5W30, ale ze względu na upalne lato ostatnimi czasy w naszym kraju postanowiłem go zmienić na 5W40.
Jak nie byłem pewien co za wynalazek lał poprzedni właściciel w innych autach bezpośrednio przed wymianą wlewałem jeszcze płukankę do silnika.
5W40 będzie bardzo dobrym rozwiązaniem dla silnika, szczególnie że dużymi krokami idzie zima.
Terracan 2.9 CRDi 163KM - 2005r.
sc57rr
 
Posty: 21
Rejestracja: 05 maja 2012, 16:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: OLEJ SILNIKOWY

Postautor: steview » 30 paź 2013, 20:52

Gdyby silnik był zalany mineralnym i chciałbyś wrócić do półsyntetyka lub syntetyka to absolutnie nie! Wypłukiwał by się nagar jaki powstaje w silniku przy używaniu mineralnego oleju.
Zatem jeśli auto znacząco nie pobiera Ci oleju (minimalnie każde bierze) to nie ma przeciwwskazań żeby wrócić z pół na pełny syntetyk.

A swoją drogą to ja się chyba zdecyduję na tego Mobila 0w40 :P
Do tej pory używałem Castrol Edge 5w40
Terracan 2.9 CRDi - 2003 rok - automat - 150KM
steview
 
Posty: 49
Rejestracja: 03 mar 2011, 14:33
Lokalizacja: SZCZAWNICA

Następna

Wróć do EKSPLOATACJA



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net
cron