Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Wymiana zawieszenia - jakie kupić amory i sprężyny ?

Re: Wymiana zawieszenia - jakie kupić amory i sprężyny ?

Postautor: sylwek » 17 maja 2016, 21:14

Uff wreszcie skończyłem rzeżbę zawieszenia :D Mi wyszło jak następuje. Jeżdziłem na oryginalnych sprężynach i podkładkach od patrola +4cm. Niestety po pierwszej grubszej eskapadzie sprężyny zdechły,amorki niestety również. Zakupiłem więc amory +2 lovellsa i sprężyny +2 o zwykłej twardości a jakże lovellsa. Niestety okazało się że dłuższe amorki dobijały z hukiem na owych sprężynach. Lift na tych sprężynach podniósł tył o około 5cm(ciężko stwierdzić dokładnie bo stare sprężyny były uklepane) Od środka koła do błotnika było 50cm. Moim zdaniem jeśli chcesz sprężyny o standardowej twardości to nie ma sensu wkładać dłuższych amorków. Żeby uniknąć dobijania trzeba montować dłuższe odbojniki. Tu wielki szacun dla Escape 4x4,panowie bez dopłat zgodzili mi się wymienić sprężyny na +2HD czyli +200kg. Sprężynki te dały prawie 10 cm liftu,od środka koła do błotnika mam 55cm. Co za tym idzie autko nie dobija,prowadzi się wręcz perfekcyjnie. Osobiście nie odbieram tych sprężyn jako szczególnie twardych,autko bardzo ładnie wybiera nierówności,jazda po "tartce" na szutrówkach nie jest już męczarnią. Koleiny i wykrzyże w terenie miód malyyna :mrgreen: .Gorąco polecam taki zestaw wszystkim którzy myślą o off roadowej turystyce. Jeszcze słówko o przewodach. Przewód hamulcowy po włożeniu amorów +2 jest ewidentnie za krótki.Jeśli ktoś jezdzi bądz planuje jeżdzić z oryginalnym to niech liczy się z wielkimi problemami które mogą go spotkać. Wyjście jest bardzo proste,trójnik o którym mowa parę postów wyżej i dobranie bądz dorobienie przewodu hamulcowego. Ja użyłem przewodu od fiata za całe 40zł. Co dotyczy odpowietrzenia mostu,hm,tu i tak wydaje mi się że każdy kto planuje jazdę w offie powinien przedłużyć go do co najmniej wlewu paliwa bądz wersja full wypas ciągniemy pod maskę(znacznie wyżej).
Pzdr wszystkich użytkowników i gmeramy panowie,gmeramy bo lato za chwilę i trzeba cisnąć na wyprawy 8-)
sylwek
 
Posty: 52
Rejestracja: 16 sty 2015, 08:16

Re: Wymiana zawieszenia - jakie kupić amory i sprężyny ?

Postautor: dzekoo » 18 maja 2016, 20:43

Modzimy, modzimy. Dziś do mnie przyszły profendery na przód i tył (+2) i sprężyny lovellsa +2 HD. Kupowane w escape4x4. Wybacz jacekmad, że nie kupiłem Twoich, ale faktura. Zobaczymy jak poradzi sobie taki zestaw. Czekam na trójnik i muszę zamówić przewód hamulcowy. Przestraszyłeś mnie z tymi +10cm. Drabinkę będę musiał gościom podstawiać :-)

Liczę na lepszą jazdę po polnych drogach, bo na razie mój Focus przyjemniej dołki wybiera.

Pozdrawiam
Jacek
2003, CRDi 2.9 150KM, AT, TOD, Lovells +2HD, 265/70 R16 Nexen WINGUARD SUV
Awatar użytkownika
dzekoo
 
Posty: 48
Rejestracja: 15 kwie 2016, 08:52
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Wymiana zawieszenia - jakie kupić amory i sprężyny ?

Postautor: jacekmad » 19 maja 2016, 08:47

dzekoo pisze:Modzimy, modzimy. Dziś do mnie przyszły profendery na przód i tył (+2)


ooo pojawiły się profendery na tył do Terrka :-) zawsze to prawie 300 taniej. Ciekawe jaką mają długość?

Daj znać jak się sprawują.
jacekmad
 
Posty: 197
Rejestracja: 06 paź 2014, 08:38
Lokalizacja: Warszawa / Ursus

Re: Wymiana zawieszenia - jakie kupić amory i sprężyny ?

Postautor: dzekoo » 23 maja 2016, 14:15

Dziś przyszedł przewód elastyczny, hamulcowy z ENZET. Tylko dlaczego przyszły dwa? Do tyłu potrzebne są dwa przewody, czy jak myślałem jeden?

http://www.4x4chautauqua.com/terracan_mod/IMG_1691.JPG

Tylne amortyzatory mają długość około 578mm rozciągnięte. Mierzone od końca amortyzatora do środka okrągłego mocowania (do osi uszka)

Pozdrawiam
Jacek.
2003, CRDi 2.9 150KM, AT, TOD, Lovells +2HD, 265/70 R16 Nexen WINGUARD SUV
Awatar użytkownika
dzekoo
 
Posty: 48
Rejestracja: 15 kwie 2016, 08:52
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Wymiana zawieszenia - jakie kupić amory i sprężyny ?

Postautor: robert38 » 23 maja 2016, 14:36

dzekoo pisze:Dziś przyszedł przewód elastyczny, hamulcowy z ENZET. Tylko dlaczego przyszły dwa? Do tyłu potrzebne są dwa przewody, czy jak myślałem jeden?


Pewnie dlatego, że zamówiłeś przewody elastyczne na prawe i lewe tylne koło.

Enzet nie ma chyba w ofercie przewodu który idzie do mostu.
robert38
 
Posty: 531
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana zawieszenia - jakie kupić amory i sprężyny ?

Postautor: jacekmad » 24 maja 2016, 21:02

robert38 pisze:Enzet nie ma chyba w ofercie przewodu który idzie do mostu.

Ma- ja zamawiłem przewód o symbolu EZ0539. Dłuższy o 10 cm w stalowym oplocie i ze spreżynką - cena 80pln.
jacekmad
 
Posty: 197
Rejestracja: 06 paź 2014, 08:38
Lokalizacja: Warszawa / Ursus

Re: Wymiana zawieszenia - jakie kupić amory i sprężyny ?

Postautor: robert38 » 24 maja 2016, 21:11

EZ0539 to są przewody hamulcowe na tylne koła.
Przewód centralny do mostu jest po prostu konstrukcyjnie(ma takie same końcówki) taki sam, tylko tyle że dłuższy i w sprężynie.
Oryginalny przewód centralny do mostu ma około 33 cm.
robert38
 
Posty: 531
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana zawieszenia - jakie kupić amory i sprężyny ?

Postautor: dzekoo » 25 maja 2016, 08:54

Mam 2 przewody 38cm.

Czyli są dwa przewody 27cm tył (prawy i lewy takie same), które nie muszą być przedłużane przy wymianie sprężyn i przewód centralny do mostu 33cm, który musi być przedłużony.
Dobrze myślę?

Wystarczy te moje 38cm jako przewód do mostu?

Trzecie pytanie, skoro końcówki przewodów do tyłu i do mostu są identyczne. Oglądam przewody i trójnik i nie mogę wkręcić jednego w drugi. Tu i tu gwint, chyba ten sam. Potrzebne jest połączenie typu beczka do wkręcenia? Czy trzeba było zamówić z inną końcówką?

Dziękuję za pomoc
Jacek.
2003, CRDi 2.9 150KM, AT, TOD, Lovells +2HD, 265/70 R16 Nexen WINGUARD SUV
Awatar użytkownika
dzekoo
 
Posty: 48
Rejestracja: 15 kwie 2016, 08:52
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Wymiana zawieszenia - jakie kupić amory i sprężyny ?

Postautor: robert38 » 25 maja 2016, 09:57

dzekoo pisze:Mam 2 przewody 38cm.

Czyli są dwa przewody 27cm tył (prawy i lewy takie same), które nie muszą być przedłużane przy wymianie sprężyn i przewód centralny do mostu 33cm, który musi być przedłużony.
Dobrze myślę?


Dobrze myślisz.

dzekoo pisze:Wystarczy te moje 38cm jako przewód do mostu?


Jak ja kiedyś dorabiałem do siebie to zaszalałem i zrobiłem 45 cm.

dzekoo pisze:Trzecie pytanie, skoro końcówki przewodów do tyłu i do mostu są identyczne. Oglądam przewody i trójnik i nie mogę wkręcić jednego w drugi. Tu i tu gwint, chyba ten sam. Potrzebne jest połączenie typu beczka do wkręcenia? Czy trzeba było zamówić z inną końcówką?


Trochę źle napisałem. Jedna końcówka jest taka sama, ta okrągła z gwintem wewnętrznym. Ona łączy się ze sztywnym przewodem który jest przy ramie.
Ta strona która idzie do trójnika powinna mieć końcówkę prostą z gwintem zewnętrznym aby dało się ją wkręcić w trójnik.
Oczko można też spróbować przykręcić do trójnika taką śrubą http://allegro.pl/gdansk-sruba-sruby-dr ... 11031.html tylko trzeba dobrać odpowiednią długość śruby.
Wtedy przewód z trójnika nie będzie wychodził poziomo tylko w pionie do góry. Może to nawet lepiej bo nie będzie się zaginał przy samym trójniku.
robert38
 
Posty: 531
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana zawieszenia - jakie kupić amory i sprężyny ?

Postautor: dzekoo » 29 maja 2016, 18:23

Zapytam jeszcze, bo chcę dobrze zamówić.
Jedna końcówka, ta co idzie do metalowego przewodu w ramie ma wyglądać tak:
http://www.podgorski.eu/zdjecia/ham2_.jpg

A druga taka, żeby się dało wkręcić w trójnik. Czyli chyba da się ją wkręcić w tą powyżej?

Poniżej zdjęcie za strony o podnoszeniu Terracana, trochę dziwnie, moja końcówka wydaje się większa jakaś.
http://www.4x4chautauqua.com/terracan_mod/IMG_2063.JPG

Jestem po wymianie gum drążka stabilizatora przód (przestało stukać) i amortyzatorów przód na Profender 7603P50. Niebo, a ziemia. Przestało bujać. Samochód prowadzi się pewniej. Po polnej drodze jest również dużo lepiej. Można jechać szybciej. Małe dołki już tak nie przeszkadzają. Z przodu jest w sam raz, ani za twardo, ani za miękko. Jestem bardzo zadowolony.
2003, CRDi 2.9 150KM, AT, TOD, Lovells +2HD, 265/70 R16 Nexen WINGUARD SUV
Awatar użytkownika
dzekoo
 
Posty: 48
Rejestracja: 15 kwie 2016, 08:52
Lokalizacja: Szczecinek

PoprzedniaNastępna

Wróć do EKSPLOATACJA



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net
cron