autor: kon555 » 13 lut 2019, 23:42
Ja testowałem dość intensywnie zachowanie z i bez egr, poza tym że z zaślepionym zawsze wywalał błąd w komputerze (bez check), to strasznie śmierdziały spaliny, silnik a raczej płyn chłodniczy się trochę wolniej nagrzewał, mam wrażenie że egr w wersji 150km ma opóźnienie i przy gwałtownym wciśnięciu gazu puści szaro/czarny dym (niedużo), wymieniłem zawór egr na nowy oryginalny hyundaia, oraz zawór podciśnieniowy i szczerze różnica jest mała, zwłaszcza gdy po tygodniu jazdy po mieście wyjeżdżam na ekspresówkę to potrafi zakopcić podczas gwałtownego rozpędzania się (zero błędów/dziwnych parametrów etc.), z zaślepionym niby nie puszczał dymu ale spaliny bardziej śmierdziały i ich intensywność była większa (zauważalne w światłach reflektorów), miałem wrażenie że bez egr gaszenie silnika było bardziej "twarde". Ale tak czy inaczej jeśli decydujesz się na ruszenie tematu wyczyść w miarę możliwości układ dolotowy, bo jeśli były jakieś problemy z egr zaślepienie może nic nie dać. Sprawdź też czy odma przy dolocie nie jest zbyt intensywnie zabrudzona gdyż może ona szybko doprowadzić właśnie do zasyfienia dolotu oraz samego egr.