autor: chuddy22 » 25 maja 2015, 20:16
aha jeszcze coś:
Opłacalność gazu? Nie w małym dieslu!
Różnica jest zauważalna, jednak w kontekście wysokiej ceny zakupu systemu zasilania zaczyna tracić znaczenie. Nietrudno bowiem wyliczyć, że koszt montażu LPG zwróci się dopiero po pokonaniu 70 tysięcy kilometrów! I to też wyłącznie w przypadku jazdy w cyklu miejskim i przy założeniu, że mieszanka w 30-procentach składa się z gazu. Częsta jazda w trasie (oznaczająca niższe spalanie) lub mniejsza efektywność pracy układu wydłuży ten dystans o kolejne 20 - 30 tysięcy kilometrów.
W obecnych realiach montaż instalacji LPG w aucie osobowym z silnikiem diesla ma wątpliwą opłacalność. Producenci mimo wszystko będą pracować nad jej doskonaleniem. Powód? Po pierwsze ich celem jest obniżenie cen! Po drugie klientów nie brakuje już dzisiaj. Oczywiście mowa o firmach posiadających flotę aut ciężarowych lub autobusów. Dla dużych pojazdów 30-procentowy udział gazu może oznaczać nawet 10 litrów paliwa na każde sto kilometrów. To w połączeniu z potężnymi przebiegami sprawia, że instalacja zwraca się w okamgnieniu, a realne oszczędności pojawiają się naprawdę szybko.
Terracan 2.9 CRDi 2003r 150Km , manual , 4WD