autor: nizak102 » 05 paź 2015, 08:58
Witaj
dobre srodki do czyszczenia układów zawierają też srodki smarne (do smarowania pompy wtryskowej w trakcie jazdy z tym specyfikiem w zbiorniku). Niestety wiekszosć tych płynów rozpuszcza nagary i i inne rzeczy przy okazji rozcieńczając i tak kiepską ropę i w ten sposób czyscisz wtryski a i też wykańczasz pompę. Ja jedyny specyfik na który nie słyszałem złego słowa to był liquid moly diesel reinger (czy jakoś tak to brzmi). Ale nawet sam bym nie zaryzykował. Lepszym i bezpieczniejszym sposobem jest wlewanie na bieżąco do paliwa oleju do dwusuwów bo olej smaruje pompę i zaworki we wtryskach przedłużając im zywot a i przy okazji rozpuszcza nagar który zgromadził sie na wtryskach. Gwarantuje ci ze wyjezdzisz tak 2-3 zbiorniki (super jak byś wylatał to po trasie) i wtryski bedziesz miał czysciutkie. Ja leje olej odkąd mam terracana i póki co układ wtryskowy działa bez zarzutu a nawet lepiej. Jak go kupiłem miałem troszkę nierówno na tescie przelewowym (+-15 ml róznicy , - gdzies na forum jest filimik youtube) .
Po ponad roku jazdy na oleju do dwusuwów- ostatnio w związku z problemami z przepływomierzem (padł) przy okazji zrobiłem test przelewowy i okazało sie ze wtryski przelewają idealnie (prawie równo +- 2-3ml róznicy ).
Nie przypuszczam zeby było to za sprawą naszych super paliw ze stacji także olej do dwusówów działa co moge stwierdzić na własnym przykładzie. Ja leje go 1l na pełen zbiornik paliwa. Z doświadczenia wiem ze najlepsze są oleje 2T syntetyczne castrola albo shella ale sa za drogie zeby je dolewać do paliwa za kazdym razem. Znowu popularny mixsol jest kiepskiej jakosci i nie nadaje sie do nowoczesnych pojazdów bo jest mineralny. Ja używam oleju połsyntetycznego i jest dobrze.
Pozdrawiam
Mateusz