autor: barzuc » 16 sty 2016, 11:44
Przełożenia w automacie masz:
(oczywistości):
P - park
R - wsteczny
N - neutral (luz)
D - drive (normalna eksploatacja)
I mniej oczywiste:
2 - skrzynia przełącza się tylko w obrębie 1 i 2 biegu, jeśli prędkość i obroty silnika wzrosną skrzynia może przełączyć się również na 3 bieg aby obroty silnika nie przekroczyły dopuszczalnych
L - właściwe tylko 1 bieg (jeśli wrzucone podczas jazdy - skrzynia przełącza się na 2. i jak prędkość spadnie - wrzuci 1. i na tym biegu pozostanie, nie wolno jechać ponad 50km/h)
Na manetce masz jeszcze jeden dodatkowy przycisk "Override" (czy jakoś tak, po jego naciśnięciu powinna się zaświecić kontrolka przy zegarach) jego włączenie (lub jak kto woli wyłączenie) powoduje, że skrzynia dużo później zmienia przełożenia na wyższe. Osobiście kilka razy z tego korzystałem głównie przy zjazdach (hamowanie silnikiem) lub przy dłuższych podjazdach kiedy wolałem aby silnik pracował na wyższych obrotach (przykład - podjazd krętą drogą, prędkość ~40km/h - normalnie automat przełączy się na 3. a nawet na 4. bieg bo silnik jest wystarczająco mocny żeby coś takiego ogarnąć, ale każde wyjście z zakrętu to ciągłe redukcje, przy "override" jechał sobie spokojnie na 2. biegu, na ciut wyższych obrotach ale za to dużo płynniej i zawsze z natychmiast dostępnym zapasem mocy pod pedałem gazu).
Co do jazdy z reduktorem (4L lub LOW) - jeździsz jak normalnie, przełożenia w skrzyni dobierasz w zależności od potrzeb.
Reduktor powoduje zmianę przełożenia o jakieś 1:4 (bliżej chyba 1:3,7 ale nie pamiętam dokładnie, więc to bardzo przybliżona wartość). Różnica jest taka, że spada czterokrotnie prędkość a (mniej więcej o tyle samo) wzrasta moc na kołach. Nigdy nie używaj 4L czy LOW na nawierzchni o dużej przyczepności. W przypadku TOD-a (Auto/LOW) włączenie reduktora powoduje jednocześnie zblokowanie centralnego mechanizmu różnicowego w podziale mocy 50/50 (przód tył). Przy ręcznym (2H / 4H / 4L) centralny mechanizm różnicowy nie jest do końca blokowany.
Szczegóły masz w instrukcji strona
skrzynia automatyczna 2-6
napędy 2-9 i dalsze