Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Jak podkrecić drązki

Jak podkrecić drązki

Postautor: gajowy » 21 lut 2016, 16:52

Mam do Was pytanie- czy ktoś z Was podkręcał sam sobie przednie drążki? Dużo jest z tym roboty i czy trzeba mieć kanał lub podnośnik?
Pozdrawiam
gajowy
 
Posty: 91
Rejestracja: 19 wrz 2015, 09:34

Re: Jak podkrecić drązki

Postautor: wooldi » 21 lut 2016, 23:18

Ja również byłbym wdzięczny za info, co należy podkręcić, ale tak dla mniej zdolnych! Oglądałem posty i zdjęcia Masmo na ten temat, ale jakoś nie ogarnąłem całości :(.
Terek 2003, 2.9 CRDI, trójpozycyjny przełącznik, manual, opony A/T, lift 2".
wooldi
 
Posty: 148
Rejestracja: 30 mar 2012, 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak podkrecić drązki

Postautor: robert38 » 22 lut 2016, 06:34

Mniej więcej w połowie samochodu pod podłogą jest gruba poprzeczna belka.
Około 15 cm od krawędzi belki po lewej i prawej stronie są śruby.
Bierzesz klucz 19 i kręcisz. Jak przykręcasz to napinasz bardziej drążek, jak odkręcasz to drążek luzujesz.
Ja zawsze podnosiłem auto, aby odciążyć drążek. Czy potrzeba tak robić to nie wiem, ale wydaje mi się, że jak koło jest w powietrzu to lżej się kręci tą śrubą.
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik,
TOD(po małej modyfikacji), 265/70/16
robert38
 
Posty: 535
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak podkrecić drązki

Postautor: gajowy » 22 lut 2016, 10:53

Dzięki za informację, a ile obrotów śruby zrobiłeś?
gajowy
 
Posty: 91
Rejestracja: 19 wrz 2015, 09:34

Re: Jak podkrecić drązki

Postautor: tom3653 » 22 lut 2016, 12:30

Ze się zapytam, chodzi o drążki które są zamiast sprężyn z przodu ??? I co ewentualnie zyskujemy podkręcając je, wyższe zawieszenie czy co?
Dzięki za odpowiedź.
tom3653
 
Posty: 57
Rejestracja: 15 sty 2016, 22:52

Re: Jak podkrecić drązki

Postautor: barzuc » 22 lut 2016, 13:52

tom3653 pisze:Ze się zapytam, chodzi o drążki które są zamiast sprężyn z przodu ??? I co ewentualnie zyskujemy podkręcając je, wyższe zawieszenie czy co?
Dzięki za odpowiedź.

Odpowiedź brzmi: tak i tak :)
Już bez terka...
Inne 4x4
Moje (byłe) autko: viewtopic.php?f=9&t=2344
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1491
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Jak podkrecić drązki

Postautor: wooldi » 22 lut 2016, 22:52

W połowie samochodu? Czyli na wysokości końca przednich drzwi? Jeśli tak to chyba wreszcie zrozumiałem zdjęcia z pierwszego postu tego wątku:
http://terracan.pl/viewtopic.php?f=8&t=99&sid=e2eba30a5d633f84e73e57f26029e4fa

Chodzi o tą śrubę na środku tego zdjęcia w belce?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/6672d9ff2e94751a

Czy po podkręceniu (podnoszeniu) jest konieczne ponowne ustawienie zbieżności a właściwie geometrii kół? Myślę, że tak...
Terek 2003, 2.9 CRDI, trójpozycyjny przełącznik, manual, opony A/T, lift 2".
wooldi
 
Posty: 148
Rejestracja: 30 mar 2012, 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak podkrecić drązki

Postautor: robert38 » 23 lut 2016, 06:38

wooldi pisze:Chodzi o tą śrubę na środku tego zdjęcia w belce?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/6672d9ff2e94751a


Tak

wooldi pisze:Czy po podkręceniu (podnoszeniu) jest konieczne ponowne ustawienie zbieżności a właściwie geometrii kół? Myślę, że tak...


Według mnie nie potrzeba robić geometrii.
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik,
TOD(po małej modyfikacji), 265/70/16
robert38
 
Posty: 535
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak podkrecić drązki

Postautor: wooldi » 23 lut 2016, 09:52

Dzięki wielkie! Sporo czytałem o liftowaniu zawieszenia w Terracanie ale nie byłem w stanie zorientować się, jak to zrobić - szukałem gdzieś z przodu, a nie po środku...
Terek 2003, 2.9 CRDI, trójpozycyjny przełącznik, manual, opony A/T, lift 2".
wooldi
 
Posty: 148
Rejestracja: 30 mar 2012, 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak podkrecić drązki

Postautor: nizak102 » 24 lut 2016, 14:22

Witaj
Ja robię to tak ze podciagam o równą ilość obrotów obie sroby potem jadę się przejechać 5-10 km żeby drążki rozlozyly równo naprężenia. Jeśli delikatnie ściąga np w prawo to podciagam delikatnie prawy drazek. Warunkiem jest wcześniej dobrze zrobiona zbieżność i brak luzow w zawieszeniu.jeśli bredzisz miał luzy i zła zbieżność to będzie ci cielo opony z przodu po brzegach (od wewnatrz lub zewnątrz opony. Żeby zrobić dobrze zbieżność trzeba przed zbieznoscia podciągnąć drążki tak żeby lewa część Ramy w stosunku do prawej części ramy była w równej odległości od ziemi. Najlepiej to ustawić za pomocą miarki na bardzo równym asfalcie lub betonie nie na kostce (na kostce wychodzą różne wyniki) miarka najlepiej jest mierzyć odległości od ziemi do ramy w okolicy mocowań wachczy - wtedy mamy pewność że rama jest równo ustawiona w stosunku do podloza. Ustawialem tak już terracana i opla montereya (też na drazkach) i jak jest to dobrze zrobione i masz dobre ciśnienia w oponach to auto jeździ prosto jak osobowka. Od razu mówię ci ze prawy drążek zawsze się szybciej zużywa i patrząc po srubach podciagaowych (z drugiej strony belki widać gwint i mocowanie do drążka) może wyglądać ze sa nie równo ustawione ale nie zwracaj na to uwagi. Odległość od ziemi i to czy prosto jeździ to są rzeczy na które należy zwrócić uwagę.
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 673
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Następna

Wróć do EKSPLOATACJA



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net