Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Reduktor na lodzie

Reduktor na lodzie

Postautor: kon555 » 14 sty 2017, 19:41

Czy używanie reduktora na lodzie/śniegu jest bezpieczne dla napędów, czy lepiej 4H , niestety na drodze w mojej miejscowości jest lód dziś nawet policja wpada w poślizg.., a łańcuchy, kolce są chyba nielegalne . ABS bardziej wkórwia niż pomaga więc chamuje silnikiem.
kon555
 
Posty: 59
Rejestracja: 01 wrz 2016, 21:04

Re: Reduktor na lodzie

Postautor: barzuc » 14 sty 2017, 22:45

Jak najbardziej jest bezpieczne na lodzie / śniegu / błocie itp.
4H i 4L - oba tylko na nawierzchniach o małej / obniżonej przyczepności. Nigdy na asfalcie bo układ przeniesienia napędu zdemolujesz, przy 4L szybciej - bo większa moc na koła idzie niż przy 4h (kosztem prędkości).
Już bez terka...
Inne 4x4
Moje (byłe) autko: viewtopic.php?f=9&t=2344
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1534
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Reduktor na lodzie

Postautor: MrSiureX » 15 sty 2017, 11:53

Czyli co chłopaki jeśli mamy taką pogodę, że między blokami lód+śnieg a na drodze czarno tylko mokro to mogę jeździć 4H czy raczej 2H ??? 4H zapinamy tylko jeśli jest biało na drogach ?
Dla wszytkich forumowiczy oczywiście rabat ;)
Obrazek
https://www.febix.pl
MrSiureX
 
Posty: 72
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:52

Re: Reduktor na lodzie

Postautor: barzuc » 15 sty 2017, 21:41

Na białym - 4H / 4L, na czarnym mokrym - generalnie 2H (chyba, że jest na tyle ślisko, że czujesz uślizg kół to wtedy 4H można ryzykować).
Generalnie chodzi o to, że na przyczepnej nawierzchni tylko 2H, na luźnej / o obniżonej przyczepności - 4H lub 4L (jeśli konieczne). Inaczej może się to skończyć zdemolowaniem układu przeniesienia napędu.
Już bez terka...
Inne 4x4
Moje (byłe) autko: viewtopic.php?f=9&t=2344
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1534
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Reduktor na lodzie

Postautor: Papkin » 15 sty 2017, 22:00

Dokładnie, jak kolega wyżej napisał.

Można jeszcze dodać, że możesz wjeżdżając na "białą" (zaśnieżona, oblodzoną) drogę załączać 4H bez zatrzymywania się (do prędkości 80km/h). W drugą stroną (z 4H na 2H wyjeżdżając z takiej drogi na przyczepne podłoże) także.

Kategorycznie natomiast musisz się zatrzymać i rozłączyć skrzynię od silnika przed załączeniem 4L!!!
Papkin
 
Posty: 29
Rejestracja: 20 kwie 2016, 19:26
Lokalizacja: 3miasto

Re: Reduktor na lodzie

Postautor: Harley73 » 16 sty 2017, 09:23

Witam Papkin
Gdzie w Trójmieście naprawia Pan swojego Terracana ? bo mało warsztatów chce się podejmować napraw naszego auta Pozdrawiam
Harley73
 
Posty: 19
Rejestracja: 12 sie 2016, 23:59
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Reduktor na lodzie

Postautor: Papkin » 16 sty 2017, 12:23

Mało chce się podejmowac i mało jest warsztatów, którym można zaufać (jak uczciwi, to brak im wiedzy albo mocy przerobowych; a jak fachowcy i wolni to uszuści albo drodzy... )
Ja mechanike ogarniam sobie sam (z wykształcenia jestem mechanikiem), a jeżeli chodzi o elektronike, to mam znajomego, którego zaopatrzyłem w program do Hyundaii i jeżdżę do niego się diagnozować i naprawiać. Zajmuje się on też mechaniką, ale na drobną skalę (ma jednego mechanika tylko), więc jakieś drobne naprawy wchodzą w gre, ale już wymiany sprzęgła się raczej nie podejmie.
Napisz do mnie prywatną wiadomość jak będziesz czegoś potrzebował, pomogę w miarę możliwości :)
Papkin
 
Posty: 29
Rejestracja: 20 kwie 2016, 19:26
Lokalizacja: 3miasto


Wróć do EKSPLOATACJA



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net