Trochę mnie zastanawia co piszecie, i zaraz przestudiuję instrukcję. Według wszelkich nauk mi znanych ( a automatami jeżdżę od kilku lat....a ojciec od 30lat) olej w skrzyniach automatycznych sprawdza się na rozgrzanej skrzyni, (tj. po przejechaniu około 20min w ruchu miejskim lub 20km pozamiejski), na zimno wskazania mogą być błędne. W dodatku na włączonym silniku, w pozycji N lub P. Po zatrzymaniu pojazdu dobrze jest odczekać z włączonym silnikiem około 3-5min przed sprawdzeniem. Wskazanie na zimno jest przybliżonym wskazaniem i służy do kontroli po wymianie oleju w warsztacie aby nie odpalać auta z suchą skrzynią. Olej praktycznie w 90% automatów uzupełniamy przez bagnet.
Cytat z instrukcji Terracana:
" Poziom płynu powinien znajdować się na zakresie miarki HOT.
Pomiar należy przeprowadzić przy pracującym silniku i skrzyni biegów doprowadzonej do normalnej temperatury pracy. Podczas pomiaru dźwignia selektora powinna znajdować się w położeniu neutralnym N a hamulec postojowy zaciągnięty. Do uzupełniania należy zastosować olej Dextron II lub III "
Auto ma stać na poziomej powierzchni i przed pomiarem należy przejść kolejno od P do L przez każde przełożenie i powrócić do N.
Więc niech nikt Wam nie wmawia, że się olej w automatach sprawdza na zimno.... takich fachowców proponuję omijać z daleka.
Do kolegi ze Zgierza, powiedz gdzie wymieniałeś olej w automacie i puścili taki temat?