Podsyłam linki do skanerów którego używam. Działa z wszystkimi autami pod obd 2, eobd. Jest pewniejszy niż sposób z emulatorem hi scan opisywanym na forum, który też testowałem i nie sprawdził się, miał problem z poprawnym odczytem danych etc.
Zaznaczam to że urządzenie posiada (wybrane wersje) BT nie oznacza że będzie działać na telefonie. Do obsługi programu potrzebny jest Windows.
Ceny interfejsu w granicach ok. 32$ - 50$ (120 zł - 200 zł).
Jeszcze co do interfejsów na telefon kiedyś testowałem to tylko najdroższy za kilka stów był w stanie się połączyć ale jedyne co odczytał to prędkość obrotową silnika, napięcie, nie szukał błędów nie łączył się z innymi systemami. Tańsze nawet nie próbowały nawiązać połączania.
Co do interfejsu którego używam, posiada kilka przydatnych funkcji, testowanie/uruchamianie podzespołów (wentylatory, zawór podciśnienia, etc.), przypisywania kodów wtryskiwaczy, zwiększania prędkości biegu jałowego, test przelewowy. Na szczęście nie musiałem korzystać z większości funkcji więc ich nie rozpiszę. Dodam że terracan ma bardzo ubogą listę parametrów, funkcji w porównaniu z innymi, nowszymi pojazdami które potrafią mieć z 10 razy więcej modułów.
Post bardziej informacyjny, na alledrogo też są dostępne ale w granicach 400-800 często z wysyłką z chin..
Dodam że interfejs delphi z licencją kosztuje w granicach 5 000-10 000zł netto. Domowy użytkownik nie jest w stanie sam pozwolić sobie na taki zakup bez którego nie wie co dzieje się z jego samochodem. A producenci samochodów coraz nachalniej to praktykują, gdzie po wymianie uszkodzonego czujnika trzeba, podłączyć się komputerem żeby samochód wyszedł z trybu awaryjnego etc. I takie sytuacje zdarzają się nawet w autach z rocznika 2001 (samochód znajomego) jaki i nowsze gdzie podstawą jest podłączenie do komputera.
Kila linków do różnych aukcji
Trochę zdjęć samego programu (ze strony
https://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/3 ... s150e.html)
Mam nadzieje że komuś pomoże