Automat w Terracanie pracuje dość sprawnie. Skrzynia reaguje momnetalnie na dodawanie gazu przez reducję biegu.
Zalety:
1. Wygoda: szczególnie w korkach, w miescie itp
2. Sprzęgło hydrokinetyczne jest super użytecznie w wolnym manewrowaniu, np na ciasnych parkingach
3. W terenie automat jest fantastyczną sprawą: umożliwia wolną techniczną jazdę, nie traci ciągu przy zmianach biegów, nie upali się sprzęgła.
Wady:
1. Spalnanie wyższe o około 2l/100 km. Mój z automatem (i ciężką nogą
) pali w granicach 12-15l/100km.
2. Konieczność wymiany oleju i filtra co 90 kkm. Filtr by ASO drogi, zmienniki podobno są ale nie łatwe do kupienia.
3. Ograniczone możliwości wpływania na "bieg" którym jedziemy. Nie można mocniej wcisnąc gazu przy wyższym biegu bo automat od razu redukuje.
Reasumujac:
Jeśli stać nas na większe spalnie, musimy często jeździć w terenie i w mieście to automat jak najbardziej, tym bardziej gdy auto użytkuje ktoś słabiej radzący sobie ze sprzęgłem i reduktorem. Do ciągania ciężkiej przyczepy automat to też bardzo dobre rozwiązanie. Jeśli natomiast jeździmy głównie w trasy i zużycie paliwa jest ważne to lepiej chyba manual.