Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Pompa oleju

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Pompa oleju

Postautor: Paluli » 04 cze 2014, 19:19

Witam wszystkich!
Mam mały problem z hałasującą pompą oleju lub bardziej łańcuchem który ją napędza i tu mam pytanie, a mianowicie jak dostać się do tej pompy? z tego co wyczytałem to na pewno trzeba opuścić przedni most celem odkręcenia miski olejowej.
Czy przy wymianie pompy bądź łańcucha trzeba rozrząd rozbierać?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi.
Pozdrawiam.
Paluli
 
Posty: 9
Rejestracja: 29 sie 2013, 19:12

Re: Pompa oleju

Postautor: Paluli » 09 cze 2014, 21:06

Witam widzę że nikt z kolegów nie miał takiego problemu. Dzisiaj mając chwilę czasu podzwoniłem po ASO i panowie powiedzieli, że pompa jest napędzana kołami zębatymi od rozrządu (wynika z tego że nie ma żadnego łańcuszka), a przyczyną hałasowania może być zabrudzony smok lub umierająca pompa oleju. W przyszłym tygodniu jestem umówiony z mechanikiem zobaczymy co się pokaże po odkręceniu misy olejowej na pewno napiszę . Pozdrawiam
Paluli
 
Posty: 9
Rejestracja: 29 sie 2013, 19:12

Re: Pompa oleju

Postautor: Sobiech » 09 cze 2014, 23:27

Paluli, tak z ciekawości, jakie objawy Ci się pojawiły, dziwne zachowania, hałasy ... ???

pozdrawiam
Sobiech
 
Posty: 128
Rejestracja: 10 sty 2013, 23:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pompa oleju

Postautor: Paluli » 14 cze 2014, 20:42

Objawy były następujące:
- kontrolka oleju przy uruchomieniu silnika dłużej się świeciła;
- dziwny hałas przy odpalaniu do momentu aż silnik się nagrzał (dzwonienie metaliczne).
w poniedziałek samochód idzie do mechanika to będę wiedział co jest przyczyną tego wszystkiego.
Paluli
 
Posty: 9
Rejestracja: 29 sie 2013, 19:12

Re: Pompa oleju

Postautor: Paluli » 18 cze 2014, 21:15

Dzisiaj odebrałem samochód od mechanika. Teoria jest taka: ktoś kiedyś musiał uszczelniać miskę olejową, ale zrobił to tak jak nie powinien. Zamiast opuścić most i odkręcić miskę olejową (prawdopodobnie została tylko opuszczona na śrubach tyle ile się dało) zalepił wszystko silikonem i ją dokręcił. Nadmiar silikonu od strony wewnętrznej miski odpadł i zalepił całego smoka i przez to samochód na zimnym oleju tak hałasował i dłużej paliła się kontrolka smarowania. Po wyczyszczeniu smoka i poskręcaniu całości Terek odżył, kontrolka smarowania gaśnie już przy kręceniu i nie ma tego hałasu, który mnie tak strasznie denerwował :lol:
Paluli
 
Posty: 9
Rejestracja: 29 sie 2013, 19:12


Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net