Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

tuleje silnika 2,9 crdi

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Re: tuleje silnika 2,9 crdi

Postautor: nizak102 » 29 cze 2014, 21:15

Witam
Jestem po rozbiórce silnika - dla potomnych !!! wyszło iż w naszych autach w silnikach J3 występują suche cienkościenne tuleje cylindrowe wsuwliwie pasowane dociskane tylko przez głowicę bez żadnych uszczelnień. Jedynym sposobem przedostania sie płynu chłodzącego do oleju przez cylinder jest pęknięcie bloku silnika w okolicach tulei. U mnie ten problem nie występuje ale na przyszłość gdyby komuś z niewiadomego miejsca dostawał sie płyn do oleju (wykluczając na 100% uszczelkę pod głowicą) to tutaj szukał bym przyczyny jak to sie stało u zefirekwroc co opisał wyżej. Dlatego w tych silnikach tak ważna jest uszczelka pod głowicą i jej szczelność. Po ogledzinach orginalnej uszczelki firmy kia pod głowicę muszę przyznać ze jej jakość pozostawia wiele do życzenia i chyba bedę szukał zamiennika wysokiej jakości bo orginału na pewno nie założę albo bedę dorabiał na zamówienie uszczelkę. U mnie winowajcą całej robiórki silnika okazała sie pęknieta głowica na 3 cylindrze w kanale zaworu ssącego co spowodował zacinający się termostat i pracę silnika na małym obiegu co doprowadziło do przegrzania i pęknięcia głowicy.
Nadmienię ze obieg płynu w układzie jest tak zrobiony iż mimo zacięcia termostatu i przegrzania w pewnej sytłacji czujnik temperatury może pokazywać normalną temperaturę pracy silnika. Dlatego po złożeniu silnika bedę przerabiał termostat aby taka sytłacja więcej sie nie powtórzyła. :D
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: tuleje silnika 2,9 crdi

Postautor: johnn22 » 29 cze 2014, 21:33

Szkoda, że nie mam czasu często zaglądać na forum, ale nizak102 jest tak jak piszesz. Wymieniałem cały tłok z tzw. szklanką i nie ma żadnego problemu. Jedno na co trzeba uważać to jak tłok wyjdzie ze szklanki i wyskoczą pierścienie. Trzeba je wtedy bardzo dokładnie ustawić. Powodzenia w składaniu
Awatar użytkownika
johnn22
 
Posty: 66
Rejestracja: 15 sty 2014, 10:11

Re: tuleje silnika 2,9 crdi

Postautor: limbo » 30 cze 2014, 19:24

Fajnie ze dzielisz sie wiedzą, i chwała CI za to :D
daj znać jak przerabiasz termostat to może uratować nie jednemu silniczek.
Życzę szybkiej naprawy
Awatar użytkownika
limbo
 
Posty: 255
Rejestracja: 14 lut 2014, 11:27

Re: tuleje silnika 2,9 crdi

Postautor: nizak102 » 07 lip 2014, 20:52

Witaj
Limbo obserwuj forum jak dojdę do momentu montażu układu chłodniczego to wrzucę opis jak go przerobiłem i jak to się sprawuje:)
a co tam niech inni mają lżej i z górki nie każdy musi mieszkać pod autem jak ostatnio Ja....... :lol:
Pozdrawiam
Mateusz :D
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net