Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

czujnik spalania stukowego w silnikach 2.9crdi

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

czujnik spalania stukowego w silnikach 2.9crdi

Postautor: nizak102 » 14 sie 2014, 11:56

Witam
Jesli chodzi o problemy z wtryskiem niską mocą i nie równa praca to zastanawiam sie czemu nikt tego czujnika nie bierze pod uwagę a jest on dosyć istotny biorąc po uwagę ze u nas w terkach jest ogólnie mało czujników?

Zacytuje wikipedie:

"Czujnik spalania stukowego (ang. knock sensor) - montowany na kadłubie tłokowego silnika spalinowego czujnik rozpoznający drgania powstałe w wyniku spalania stukowego mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania, jest wykonywany jako czujnik piezoelektryczny.

Spalanie stukowe powoduje wystąpienie drgań mechanicznych kryształu piezoelektrycznego i wytworzenie sygnału przekazywanego do elektronicznego urządzenia sterującego. Na jego podstawie elektroniczne urządzenie sterujące wysyła sygnał zmieniający kąt wyprzedzenia zapłonu o wartość niezbędną do zaniku spalania stukowego"


Czy ktoś to już moze ugryzł w naszych autach? czy na jakimś ecu sofcie można jego parametry sprawdzić?

Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: czujnik spalania stukowego w silnikach 2.9crdi

Postautor: nizak102 » 17 sie 2014, 19:55

Witam
W naszych autach (2,9crdi J3) czujnik spalania stukowego wystepuje przykrecony do bloku silnika pod kolektorem ssacym nad pompą wtryskową.Posiada kostkę 3 pinową. Na tyle ile udało mi się zorientować w układach Delphi czujnik ten odpowiada (przy spalaniu stukowym) za zmianę czasu wtrysku w stosunku do suwu pracy a w starszego typu instalacjach turbo diesla zmieniał kąt wtrysku pompy co skutkowało tym samym efektem czyli zmianą czasu wtrysku w stosunku do suwu pracy. Z doświadczenia wiem ze w starych turbo dieslach ustawienie kąta wtrysku pompy potrafiło z żółwia zrobić królika i na odwrót jak któs nie potrafił się tym bawić. Dla zwykłego kowalskiego najwieksza róznica była w dzwięku pracy silnika. źle ustawiony kąt wtrysku objawia sie "twardą" pracą silnika i niską dynamiką. Moim zdaniem uszkodzony czujnik moze podawać fałszywe sygnały do komputera i zmieniać czas wtrysku pogarszając dynamikę i kulturę pracy silnika.

Moje pytanie brzmi czy któryś z softów OBD podaje informacje o aktualnym stanie pracy tego czujnika ?

Szukam dalej informacji na ten temat jesłi ktoś je posiada prosze sie podzielic dla potomnych.
Pozdrawiam
Maeusz :D
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa


Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net