Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Przychodza zimne dni problemy z odpalaniem wracają!!

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Przychodza zimne dni problemy z odpalaniem wracają!!

Postautor: skora » 27 paź 2014, 22:42

Jak w temacie
Gdy temperatura jest po niżej 10*c pierwszy rozruch po nocy jest kiepski a czasem odpali za 2-gim kręceniem.
w zeszłym roku przed zimą miałem regenerowane wtryski bo stare lały i można po wiedzieć że od tego czasu zaczął gorzej palić (gdy jest zimno) - po regeneracji wyszedł jeszcze 1 problem z nieszczelnością pompki paliwa i zapowietrzaniem się układu - pompka została wymieniona niby jest ok- ale nie mam porównania.
Ile razy musicie wcisnąć pompkę z rana aby była twarda i układ nabity paliwem??
Oraz
jesli to nie spadek ciśnienia przez nieszczelność to co może być przyczyną ciężkiego odpalania w chłodniejsze dni??

Dodam jeszcze że po odpaleniu na zimnym np. na 30sek przy wyjezdzie z garażu i zgaszeniu - po kilku minutach poanownym uruchamianiu jest dokładnie tak samo choć teoretycznie powinien już być nabity ciśnieniem, gdy choć trochę silnik złapie temper. problem całkowicie znika i pali na strzałą!

ktoś ma jakieś pomysły?? sugestie?? rady??

Pozdro!
skora
 
Posty: 17
Rejestracja: 07 sie 2012, 20:47
Lokalizacja: Jarocin , skorzany@o2.pl

Re: Przychodza zimne dni problemy z odpalaniem wracają!!

Postautor: limbo » 28 paź 2014, 20:43

Co było wymieniane podczas regeneracji, czy wtrysk był wrzucony na maszynę testującą, nic trudnego wyciągnąc wtrysk, wymienic zaworek i rozpylacz.
Problem pojawia sie jak wtrysk nie został po tym zabiegu wrzucony na maszynę w celu przetestowania 20min taki test trwa jednego wtryskiwacz.
Druga sprawa na rynku pojawiają się chińskie zaworki po 150 zł,
Awatar użytkownika
limbo
 
Posty: 255
Rejestracja: 14 lut 2014, 11:27

Re: Przychodza zimne dni problemy z odpalaniem wracają!!

Postautor: skora » 28 paź 2014, 21:20

Wtryski były wpuszczone w maszyne po wymianie zaworków i przed regeneracją też żeby sparawdzic ile leją i czy leją- już nie pamiętam ale mówił coś że musi im jakieś cody czy numerki poprzypisywać po przejściu przez maszyne, za regeneracje 1 sztuki płaciłem 500zł. gość jest sprawdzony i pewny na okolicy w h.ja nie słyszałem żeby kogoś robił.

Już myślałem żeby swiece wymienić ale podobno terki nie mają żarowych tylko płomieniową- czy ona może się spieprzyć??

dzisiaj z ciekawośći nabiłem pompką przed odpalaniem musiałem wcisnąć ją ok 7 razy żeby była twarda ale żadnej różnicy w odpalaniu mi to nie zrobiło- odpalił za 2gim kręceniem.
skora
 
Posty: 17
Rejestracja: 07 sie 2012, 20:47
Lokalizacja: Jarocin , skorzany@o2.pl

Re: Przychodza zimne dni problemy z odpalaniem wracają!!

Postautor: tomekk » 05 lis 2014, 19:43

Witam !

Powiem tak, w zeszłej zimie były dokładnie takie same problemy, a przy większym mrozie to po dwóch dniach od kręcenia akumulator padał. Teraz po wymianie zaworków i przy temperaturze, która ostatnio była -1 / -2 C, żadnych, powtarzam żadnych problemów z rozruchem. Żadnego dłuższego kręcenia rozrusznikiem. Uważam, że problemem może być : wtryski, które za dużo przelewają (a nie leją), oraz kto wie, czy nie kończąca się przepływka (u mnie skończyła się i były gigantyczne problemy z odpaleniem auta).

Pozdrawiam
tomekk
 
Posty: 209
Rejestracja: 03 sty 2013, 13:50

Re: Przychodza zimne dni problemy z odpalaniem wracają!!

Postautor: nizak102 » 05 lis 2014, 23:06

Witam
U mnie gdy jeżdze na codzień to pompka jest twarda cały czas nawet rano na drugi dzień po jeżdzie (mieknie dopiero po paru dniach stania auta). Wcześniej miałem problemy z zapowietrzającym sie układem i faktycznie cieżko było go odpalić. Powodem zasysania powietrza do układu były te gówniane plastikowe rurki paliwowe które cześciowo zastąpiłem wężem z metra do paliw i opaskami skręcami. Problem u mnie znikł. Rozmawiałem z kolegą z klubu mondeo (tdci) i u nich już doszli do wniosku ze przez te gówniane rurki (takie jak unas, pompa też delphi tej konstrukcji) pompy sie zapowietrzają i nie mając dostatecznego smarowania i chłodzenia (paliwem) - łuszczą sie. Także polecam tobie sprawdzić cały układ czy powietrza gdzieś nie łapie a najlepiej wymień wszystkie wężyki z plastikowych na gumowe z opaskami od zbiornika do pompy (powrót od wtrysku też). W tych silnikach niema świecy żarowej ani płomieniowej tylko jest grzałka/spirala w kolektorze ssącym (przy łączeniu kolektora ssącego i rury od intercoolera) . Jeśli chodzi o przepływkę to regularne mycie (np. co drugi przegląd) alkocholem izopropylowym pod ciśnieniem (pistolet do mycia + kompresor) przedłuża jej życie na wiele lat. Brudna zaniedbana lub rozszczelniona (elektronika)- przepływka sie pieprzy.
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przychodza zimne dni problemy z odpalaniem wracają!!

Postautor: skora » 06 lis 2014, 17:35

Dzięki za rady i opisy waszych naprawianych usterek- jak bede miał chwile wolną to się zabiore najpierw za możliwe zapowietrzanie a potem jak to nie bedzie to, to bedziemy dalej szukać :)

Pozdro!
skora
 
Posty: 17
Rejestracja: 07 sie 2012, 20:47
Lokalizacja: Jarocin , skorzany@o2.pl


Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net