Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Obroty do 3000, brak mocy

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Obroty do 3000, brak mocy

Postautor: Pawelk » 12 lis 2017, 21:25

Witam. Posiadam terka od roku i jestem mega zadowolony z tego auta, jednak walczę od samego początku z błędem który wyskakuje mi po przejechaniu około 170km po wcześniejszym skasowaniu owego błędu. Auto staje się zmulone, powoli nabiera obrotów i to max do 3000 więcej nie. Na komputerze wyskakuje przepływoierz i wtryski jednak po wymianie przepływki na nową od bosha błąd wyskoczył znów. Dodam ze błąd kasuje regularnie i po skasowaniu auto rwie asfalt ale po określonym odcinku koszmar wraca, na desce rozdzielczej nie wyskakuje żadna informacja ani nic. po prostu auto staje się zmulone. Proszę o pomoc i wszelką informacje czym to może być spowodowane i jak najlepiej to zlikwidować raz na zawsze. z góry dziekuje i pozdrawiam :)
Pawelk
 
Posty: 3
Rejestracja: 12 lis 2017, 00:57

Re: Obroty do 3000, brak mocy

Postautor: barzuc » 13 lis 2017, 09:45

Ja w tej sytuacji zacząłbym od testu przelewowego wtrysków...
Jakie masz konkretnie nr błędów i czym odczytujesz (niestety wiele standardowych czytników nie do końca poprawnie interpretuje kody błędów generowane przez kompy w Hyundaiach).

Generalnie silnik w terku ma 3 tryby pracy - normalny, pełna moc; tryb awaryjny 1 - ograniczenie mocy o 20% (gdy występują błędy nie zagrażające bezpośrednio silnikowi); tryb awaryjny 2 - ograniczeni mocy o 60% - w przypadku wystąpienia poważnych problemów. Mogę cię mylić co do % ograniczania mocy ale generalnie chodzi o to, że o tym, że auto jeździ w 1 trybie awaryjnym można nawet nie wiedzieć.
Już bez terka...
Inne 4x4
Moje (byłe) autko: viewtopic.php?f=9&t=2344
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1545
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Obroty do 3000, brak mocy

Postautor: Pawelk » 13 lis 2017, 15:25

szczerze to nie wiedziałem o trybach mocy aż do teraz. Więc od razu kieruje pytanie do Ciebie a mianowicie czy da się jakoś przełączyć te tryby i czy tryb mógłby się włączyć bez powodu ? bo auto w piątek odebrałem od mechanika i po przejechaniu 150km błąd znów się włączył. Zrobione wszystko, dziś jadę znów do niego sprawdzić co pokaże komputer. Dzięki za zainteresowanie !!! to się ceni :)
Pawelk
 
Posty: 3
Rejestracja: 12 lis 2017, 00:57

Re: Obroty do 3000, brak mocy

Postautor: Pawelk » 15 lis 2017, 00:41

nr błędu to 0201 wyskoczyl na odczycie pokazal się wtrysk nr 1. co robic ?????
Pawelk
 
Posty: 3
Rejestracja: 12 lis 2017, 00:57

Re: Obroty do 3000, brak mocy

Postautor: mouzes » 15 lis 2017, 04:10

Pawelk pisze:nr błędu to 0201 wyskoczyl na odczycie pokazal się wtrysk nr 1. co robic ?????


Robiłeś próbę przelewową ?
2.9CRDi Automat, 2002r
mouzes
 
Posty: 54
Rejestracja: 03 maja 2017, 15:03
Lokalizacja: Głubczyce

Re: Obroty do 3000, brak mocy

Postautor: barzuc » 15 lis 2017, 12:53

Pawelk pisze:nr błędu to 0201 wyskoczyl na odczycie pokazal się wtrysk nr 1. co robic ?????


Na początek - zrób test przelewowy. Potrzebne 4 pojemniki na mocz + ~5m przezroczystego przewodu paliwowego (zdaje się, że 4mm) + jakiś stojak do wszystkiego.... + 30 min roboty (zdjęcie osłony 1, IC, osłony 2, podłączenie pojemniczków, założenie IC, odpalenie, 2-10 min pracy silnika, zdjęcie IC, odpięcie pojemników, założenie osłony 1, założenie IC, założenie 2 osłony - jeśli się chce - ja przez jakiś czas jeździłem bez założonych obu osłon).
Z drugiej strony - 0201 (do 0204) bardzo często wyskakują również z innymi (np. błędami ciśnienia w układzie, błędami czujników itp).
Pamiętaj tylko, że nr wtrysku to nie kolejny wtrysk licząc od chłodnicy a wg kolejności zapłonu. Nie pamiętam już dokładnie ale kolejność od chłodnicy to chyba 2-4-3-1 (to proszę zweryfikuj albo w instrukcji serwisowej albo w istniejących postach na forum, kiedyś o tym już pisałem).
Co do wtrysku 1 - to jest on najbardziej narażony na przegrzanie - często jak pocieknie z odmy (co nie jest ewenementem, bo to tylko gumowy wężyk, który z czasem się rozlatuje) to zbiera się tam olej, który się gotuje i zapieka wszystko na cacy - tym bardziej, że .jest to najsłabiej chłodzone miejsce (koło przegrody silnika, niedaleko turbiny, pod intercoolerem). Mi błędy wtrysków oraz pompy (już po regeneracji) wyskakiwały tez przez nieszczelny układ paliwowy (pociągał powietrze).

Jeśli chodzi o kasowanie trybu ograniczenia mocy - to po wyczyszczeniu wszystkich błędów (tu notka co pisałem wcześniej - potrzebne właściwy sprzęt / oprogramowanie - do zrobienia samemu za jednorazowo ~30-40 zł)- silnik powraca do pełnej mocy... oczywiście do czasu pojawienia się jakiegoś (dlatego samo wyczyszczenie listy błędów niczego nie zmieni do czasu usunięcia usterki).
Już bez terka...
Inne 4x4
Moje (byłe) autko: viewtopic.php?f=9&t=2344
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1545
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania


Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net