Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

filtr oleju aut.skrzyni biegów

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Re: filtr oleju aut.skrzyni biegów

Postautor: robert38 » 18 paź 2015, 21:01

Filtr oleju do skrzyni.

http://midparts.com.pl/pl/p/A340EA343F- ... 60030/3431

http://allegro.pl/filtr-oleju-uszczelka ... 10475.html

Dla bezpieczeństwa zanim kupisz zadzwoń i się upewnij, że pasuje do skrzyni 30-40LE.
Żeby potem nie było na mnie, że nie pasuje, ale według mnie pasuje na 100%.
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik, TOD, 265/70/16
robert38
 
Posty: 568
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: filtr oleju aut.skrzyni biegów

Postautor: dzek » 18 paź 2015, 21:37

dziękuje bardzo ,cieszę się z tego forum, w tych czasach to cenne
dzek
 
Posty: 21
Rejestracja: 17 paź 2015, 17:02

Re: filtr oleju aut.skrzyni biegów

Postautor: barzuc » 19 paź 2015, 07:33

@robert38 - jesteś wielki :)

@dzek - jak kupisz i zamontujesz - wrzuć na forum dla potomności, nr części który wsadziłeś żeby Robert nie musiał znów szukać dla takich łośków jak ja :)
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: filtr oleju aut.skrzyni biegów

Postautor: dzek » 19 paź 2015, 08:39

robert38 masz rację ten filtr to 46306-H1070 za ok 600-650 zł a moja skrzynia to AT4WD kod A09
dzek
 
Posty: 21
Rejestracja: 17 paź 2015, 17:02

Re: filtr oleju aut.skrzyni biegów

Postautor: dzek » 19 paź 2015, 09:33

dużo się dowiedziałem czytając na temat oleju do aut. skrzyni dextron II to mineralny ,a dexrton III to syntetyk i te moje uślizgi przy ruszaniu na jedynce lub dwójce podczas upału ,są najprawdopodobniej spowodowane zużyciem oleju pewnie mam zalany ten pierwszy ( dextron II). który stracił swoje właściwości (lepkość , gęstość) ,dlatego te objawy pojawiają się (na razie) tylko podczas wysokich temperatur ,wtedy olej robi się rzadszy na wskutek wyższej temperatury . Więc przystępuję do działania i wymieniam
dzek
 
Posty: 21
Rejestracja: 17 paź 2015, 17:02

Re: filtr oleju aut.skrzyni biegów

Postautor: dzek » 19 paź 2015, 09:55

A PO NIZEJ INFO O OLEJACH DO SRZYŃ AUTOM.
Specyfikacje producentów

Oleje do przekładni automatycznych ATF (Automatic Transmission Fluid) należałoby nazywać płynami hydraulicznymi, gdyż w przeciwieństwie do olejów przekładniowych mają inne własności reologiczne (wyższy wskaźnik lepkości, modyfikowana lepkość kinematyczna, niższa temperatura płynięcia) i fizykochemiczne (odparowalność, skłonność do pienienia, liczbę TBN, zawartość popiołu i metali, wpływ na elastomery zawieszenia silnika). Co więcej, pracują one w zupełnie innym środowisku (przekładnie odśrodkowe i hydrokinetyczne) i całkowicie inaczej przenoszą moment obrotowy.

Wprawdzie dla ogólnego podziału można ciecze smarne sklasyfikować wg norm dla olejów silnikowych SAE (Society of Automotive Engineers - Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych) jako SAE 5W-30, 10W-40 czy 20W-50, jednak w praktyce najważniejsze są normy i specyfikacje producentów: GM Dexron, Ford Mercon czy Chrysler ATF.

Pod nazwą GM Dexron

General Motors już w roku 1966 wprowadził własną specyfikację zarejestrowaną pod nazwą handlową Dexron. Na początku był to Dexron Type A i Type A Suffix A. W następnym roku GM wprowadził modyfikację i tak powstał Dexron B. W kolejnych latach 1973-1981 Dexron poddawany był kolejnym ulepszeniom (niższa temperatura płynięcia, poprawiona stabilność oksydacyjna, lepsze własności przeciwutleniające, tarciowe i uszczelniające). W efekcie tych zabiegów powstał Dexron II (z literowymi rozszerzeniami); dodatkowy numer zaczynający się np. od literki "C" przyznawany był dla konkretnej formulacji wyrobu zgłaszanej przez producenta za pośrednictwem Armour Qualification Institute. Pod koniec 1981 roku GM wprowadził kolejną modyfikację Dexron II D, a dziesięć lat później - Dexron II E.

Ciągłe ulepszenia własności fizykochemicznych, jak również wydłużenie okresu pomiędzy wymianami oleju ATF do 80 tys. km (nie dla wszystkich modeli) doprowadziły do wprowadzenia w 1994 roku powszechnie używanego do dziś oleju Dexron III. Nieco później powstała kolejna modyfikacja, czyli Dexron III Type-F (nadaje się do większości przekładni w samochodach Volvo, niektórych modelach Toyoty, Jaguar - modele wyprodukowane do 1997 r.), a trzy lata później Dexron III Type-G....

i dalej
Cytuj (zaznaczone)
Mieszać czy nie?

Przypomnijmy, że taka możliwość istniała w przypadku olejów przekładniowych do skrzyń manualnych, tylnych mostów i mechanizmów różnicowych. Teraz jest inaczej i producenci przekładni automatycznych nie zalecają mieszania płynów hydraulicznych, nawet jeśli występują one w tej samej specyfikacji lepkościowo-jakościowej.

- W przypadku oleju niewiadomego pochodzenia lub po naprawie skrzyni automatycznej trzeba go wymienić i wypłukać przekładnię - radzi Maciej Chmielewski, specjalista Shella z firmy Fota w Bydgoszczy.

- Czynność ta dotyczy zarówno pełnych syntetyków typu Dexron III, jak i olejów mineralnych Dexron II. Wystarczy zalać przekładnię nowym olejem, przejechać ok. 30 km do osiągnięcia właściwej temperatury, po czym dokonać zaplanowanej wymiany.

Zauważyliśmy, że nie we wszystkich serwisach przestrzega się tej reguły. Mechanicy nawet twierdzą, iż całkowita wymiana płynów jest niepotrzebnym wydatkiem. Uprzedzamy, że to tylko pozorne oszczędności.


http://www.gieldasamochodowa.com/articl ... arcia&dat=

Wynika z tego że Dexron III to pełny synstetyk a cytując za automat.pl
Cytuj (zaznaczone)
Wiele modeli samochodów po 1998r posiada skrzynie automatyczne napełniane olejem syntetycznym . Charakterystyczne dla tych modeli jest zalecenie pierwszej wymiany oleju po przebiegu 100.000 km .
W takich skrzyniach zdecydowanie zalecane jest dalsze stosowanie oleju syntetycznego. Można jednak bez uszczerbku dla skrzyni przejść na stosowanie oleju mineralnego. Bez względu na rodzaj użytego oleju należy pamiętać, że musi on być wyszczególniony w specyfikacjach producenta skrzyni i posiadać jego homologację do stosowania w danym modelu czy typie skrzyni. Po zmianie oleju syntetycznego na odpowiednik mineralny należy się liczyć z koniecznością częstszej zmiany oleju.(Po jakim przebiegu uzależnione jest od typu skrzyni i zaleceń producenta).
Nie jest wskazana zmiana rodzaju stosowanego oleju w drugą stronę, tzn z oleju mineralnego na syntetyczny.
dzek
 
Posty: 21
Rejestracja: 17 paź 2015, 17:02

Re: filtr oleju aut.skrzyni biegów

Postautor: barzuc » 19 paź 2015, 10:20

Jak masz Dex II to szybciutko go zmieniaj i filtr w tym momencie obowiązkowo.
Raczej chyba najlepsza w tym momencie pełna wymiana dynamiczna albo przynajmniej ze 2 statyczne jak pisał Pawcio
viewtopic.php?f=4&t=3071&start=10#p15004

Tak czy inaczej - zmień olej na właściwy razem z filtrem i zobaczysz co dalej.

Jeśli Ci się potwierdzi, że masz wlany Dex II to z kolei potwierdzi po raz kolejny, że do mechaników trzeba podchodzić z rezerwą sprawdzać po 2 razy co robią albo porządnie zweryfikować i wtedy ufać (ale również wymagać gwarancji na robotę i też czasem "sprawdzić").
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Poprzednia

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net