Witaj
jesli sruby sie uszkodzą to dokupisz w polskim sklepie asmet bez problemu.
musisz tylko uważać na klase wytrzymałosci sruby zeby była taka sama tzn. na łebku sruby masz wybite cyferki (
http://nfgab.se/pl/technologia-i-jako%C ... ciokatnym/):
5.8 - najsłabsza sruba montazowa wytrzymałosc niewielka
8.8 - sredniej twardosci sruba montazowa srednia wytrzymałosc (stosuje sie w autach typowo montażowo jesli chodzi o montaz wnetrza i akcesoriów komory silnika)
10.9 - sruba konstrukcyjna o podwyzszonej wytrzymałosci na rozciąganie i skrecanie (najczesciej stosowana własnie w samochodach)
12.9 - sruba konstrukcyjna o wysokiej wytrzymałosci (próg wytrzymałosci ma wyzej niz 10,9 ale po jego przekroczeniu staje sie bardzo krucha - nie jest tak odporna na udarnosc jak 10,9 dlatego bardzo rzadko sie je stosuje w samochodach bo tu jak wiadomo o drgania i obciązenia nie jest trudno)
moze ten mój opis nie jest z wikipedii ale wszystko napisane tak zeby kazdy zrozumiał.
w mojej wieloletniej przygodzie z samochodami i motocyklami 90% odkreconych srub to 10,9
Jak bedziesz szukał śrub to kupuj ocynk lub oksydowane na czarno (czernione
http://www.rcskorpion.pl/towar/sruba-ampulowa-m2x6mm/)
najmniej rdzewieją pocynkowane na lekko żółto (
https://shop.berner.eu/pl-pl/p/103837-w ... _id=103837) te pocynkowane całkiem srebrne szybciej zardzewieją (
http://www.hydropolska.pl/sruba-m12-x-2 ... -p957.html).
Pozdrawiam
Mateusz