Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Trzaski na wolnych obrotach....

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Re: Trzaski na wolnych obrotach....

Postautor: tomekk » 18 lip 2014, 22:52

Witam !

No właśnie, kółko prowadzące z tym torxem za nic nie chciało się odkręcić, bo dostęp trudny i skończyło się szlifierką. Co do rolki to kupiłem sobie klucz za chyba 12 zł i mam w nosie mechanika. :lol:

Pozdrawiam
tomekk
 
Posty: 209
Rejestracja: 03 sty 2013, 13:50

Re: Trzaski na wolnych obrotach....

Postautor: barzuc » 18 lip 2014, 23:28

A tak właściwie to co ciąłeś? Rolkę a potem jakąś "żabą" odkręcałeś to co zostało ze śruby, czy jakieś nacięcie robiłeś na śrubie żeby innym kluczem to machnąć?
Co do klucza - w sumie coś w tym jest :) - podpowiesz co kupiłeś? Bo patrząc na pewien serwis aukcyjny to można się pomylić z kolei całego zestawu (za ~80zł już nie chcę kupować), sam klucz - nasadka + trzpień to i tak już cena skacze do 50zł z przesyłką ale to chyba i tak mniej niż w warsztacie :)
Swoją drogą - jak mniemam zmieniałeś to sprzęgiełko bez wyciągania alternatora?
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Trzaski na wolnych obrotach....

Postautor: tomekk » 19 lip 2014, 05:59

Witam !

Ciąłem rolkę i łożysko. Trzeba uważać, żeby nie pociąć silnika. Później żabka, taka z blokadą i po wielu wysyłkach puściła. Co do klucza do alternatora to kupiłem takie coś i jest dobre :

http://allegro.pl/nasadka-klucz-do-alte ... 66364.html

tylko policz ilość zębów bo teraz nie pamiętam, jakby co to po południu mogę policzyć. Rolkę odkręcałem bez wyjmowania alternatora, tylko trzeba wziąć śrubę grubszą i włożyć od czoła obudowy, tak, żeby weszła w takie grube wycięcie w wirniku, są dwa takie na obwodzie. Jak będziesz kręcił wirnikiem to się zorientujesz, a śruba taka, żeby przeszła przez dziury wentylacji. Nie opieraj o blaszki wentylatora na wirniku bo pogną się ! Ze względu, na to że rolkę kupiłem za 120 zł, a nie za 220 to kupiłem sobie nasadkę, żeby móc taką operację w razie czego częściej powtórzyć. :lol:

Pozdrawiam
tomekk
 
Posty: 209
Rejestracja: 03 sty 2013, 13:50

Re: Trzaski na wolnych obrotach....

Postautor: tomekk » 19 lip 2014, 09:53

Witam !

Tak, policzyłem i klucz powinien mieć 33 ząbki.

Pozdrawiam
tomekk
 
Posty: 209
Rejestracja: 03 sty 2013, 13:50

Re: Trzaski na wolnych obrotach....

Postautor: barzuc » 21 lip 2014, 19:33

Dzięki tomekk, pokombinuję jeszcze co jest na wałku - bo tam coś się jawi, że powinien być torx T50 - wtedy nie trzeba wirnika blokować.
Dziś zamówiłem nowe kółko ze sprzęgiełkiem, oryginał valeo za 120zł, powinno się dobrze komponować bo alternator też tego samego producenta :)
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Trzaski na wolnych obrotach....

Postautor: nizak102 » 21 lip 2014, 20:28

Witaj
Barzuch a czy mógłbys podrzucic numer katalogowy valeo tego kóła bo ja mam też valeo i tez szukam kółka a mam znajomego co robi alternatory to moze po kosztach by mi załatwił :)
Pozdrawiam
Mateusz :P
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Trzaski na wolnych obrotach....

Postautor: barzuc » 22 lip 2014, 08:07

Wg naklejki z pudełka: Valeo nr 588073
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Trzaski na wolnych obrotach....

Postautor: barzuc » 24 lip 2014, 08:35

No i zrobiłem jak napisał tomekk - zablokowałem od czoła na przerwach, niestety skończyło się, że kółka nie zmieniłem a coś zmieniło swoją geometrię, bo się zaczęło ocierać i "haczyć" (a może tylko dobiłem coś co wcześniej już padało, bo jak dla mnie alternator był ostatnio "za głośny"). Ostatecznie wczoraj w nocy alternator wymontowany (bo odkręceniu obudowy filtra powietrza całkiem dobry dostęp jest) i zawieziony dziś do sprawdzonego elektromechanika.
Niestety ten alternator nie ma na wałku miejsca na żaden klucz, jedyny słuszny sposób żeby niczego nie pogiąć - klucz udarowy ale bez wymontowania nie ma szans.

Jedno pytanko - czy ja dobrze widzę, że pompa vacum jest smarowana olejem?

Co do kółka prowadzącego - cóż odkręcić się po dobroci nie dało. Może się uda dojść "morsem" do tej śruby bez większych wycinanek. Tak czy inaczej - zostawić jej nie mogę :)
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Trzaski na wolnych obrotach....

Postautor: tomekk » 24 lip 2014, 11:00

Witam !

Mnie chodziło o to, że wirnik składa się z takich "kłów" i pomiędzy można włożyć śrubę do blokady.

Obrazek

Pozdrawiam
tomekk
 
Posty: 209
Rejestracja: 03 sty 2013, 13:50

Re: Trzaski na wolnych obrotach....

Postautor: barzuc » 24 lip 2014, 11:36

I dokładnie tak Ciebie zrozumiałem :) Może miał już jakiś feler i go po prostu dobiłem. Może to lepiej tak niż gdzieś na drodze na wakacje :) Zobaczymy :)

A z tą pompą vacum wie ktoś może - to faktycznie idzie tam smarowanie olejem (np. z silnika) czy mi się tam coś rozpadło, bo po rozłączeniu całe widoczne wnętrze jest "usmarowane".
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

PoprzedniaNastępna

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net