Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

uszczelka pod głowica

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Re: uszczelka pod głowica

Postautor: barzuc » 30 maja 2014, 13:59

Gdyby się ślizgała - ciśnienie raczej by spadało (lub rosło tylko ze względu na wzrost temperatury płynu, nie ze względu na większą wydajność pompy).
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: uszczelka pod głowica

Postautor: robert38 » 30 maja 2014, 14:24

Napiszę jeszcze raz.

Pojedź i zrób badanie płynu chłodniczego na zawartość CO2.
Jeśli wynik będzie pozytywny i będzie CO2 w układzie to masz pewność, że jest przedmuch z komory spalania i na pewniaka wracasz do mechanika aby naprawił to co źle zrobił.

Jeśli okaże się, że nie ma CO2 w układzie to wtedy można gdybać i szukać innej przyczyny.
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik, TOD, 265/70/16
robert38
 
Posty: 568
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: uszczelka pod głowica

Postautor: slawek11 » 06 cze 2014, 07:32

witam okazało sie ze po zdjęciu głowicy na bloku jest delikatny wżer przy czwartym cylindrze jestem załamany co dalej robic?
nadmieniam ze orginalna uszczelka była grubsza niz ta nowa wymiar nowej 1,5 mm czy są grubsze dzwoniłem do serwisu twiedza ze tylko jeden rozmiar i jest jedna dostepna w Polsce(mówie o orginalnej) cena 3 razy wieksza a najlepsze jest to ze nie wiedza jaki rozmiar
slawek11
 
Posty: 37
Rejestracja: 03 paź 2013, 05:30

Re: uszczelka pod głowica

Postautor: barzuc » 06 cze 2014, 07:43

Masz nr części (tej oryginalnej uszczelki)? Zobacz w koraps. Zwykle ceny 50% (czasem i jeszcze mniej) w stosunku co ASO woła. Czasem tylko nie opłaca się ściągać drobiazgów czy w miarę tanich rzeczy - bo przesyłka jest niestety kosztowna.
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: uszczelka pod głowica

Postautor: slawek11 » 06 cze 2014, 07:45

powiedz co z tym wzerem?
slawek11
 
Posty: 37
Rejestracja: 03 paź 2013, 05:30

Re: uszczelka pod głowica

Postautor: barzuc » 06 cze 2014, 08:34

Co z wżerem - tu ja niestety nie mam pojęcia.
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: uszczelka pod głowica

Postautor: slawek11 » 06 cze 2014, 10:06

jesli ogłowica była plantowana to uszczelka nie powinna być grubsza?
slawek11
 
Posty: 37
Rejestracja: 03 paź 2013, 05:30

Re: uszczelka pod głowica

Postautor: robert38 » 06 cze 2014, 10:35

Wżer w bloku nie zrobił się przez 60 km po wymianie uszczelki.
Jest to dłuższy proces i ten wżer musiał już tam być jak robiłeś uszczelkę. Mechanik albo to olał albo nie przyłożył się do swojej roboty i nie zauważył.

Jeśli wżer jest minimalny to można dać blok do szlifu.
Jeśli jest wżer jest większy to będzie wymagał uzupełnienia i też blok do szlifu.

Co do grubszej uszczelki to, jeśli głowica była raz planowana to raczej grubsza uszczelka nie jest potrzebna.

Jeśli to jest już kolejne planowanie głowicy to uszczelka powinna być grubsza a jeśli dojdzie do tego jeszcze szlif bloku to już na 100% grubsza uszczelka.

Skracając komorę spalania zwiększa się kompresja silnika. Większa kompresja może mieć wpływ na ewentualne następne awarie.

Powinno się też przy zdjęciu głowicy dawać nowe śruby do jej przykręcenia.
Stare są już rozciągnięte i przykręcenie ich odpowiednim momentem już nic nie daje, bo śruba jest już osłabiona.
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik, TOD, 265/70/16
robert38
 
Posty: 568
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: uszczelka pod głowica

Postautor: slawek11 » 06 cze 2014, 13:37

jesli blok dam do szlifu czy trzeba planow?ac znowu głowice
slawek11
 
Posty: 37
Rejestracja: 03 paź 2013, 05:30

Re: uszczelka pod głowica

Postautor: robert38 » 06 cze 2014, 17:29

Teoretycznie po każdym zdjęciu głowicy powinno się ją planować. Każde przykręcenie głowicy powoduje jej mikro odkształcenia.

Twoja była niedawno planowana, ale ja dla pewności dałbym ją na maszynę jeszcze raz.
Dasz blok do szlifu to daj i głowicę. Będziesz miał pewność, że dwie powierzchnie będą idealnie równe.
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik, TOD, 265/70/16
robert38
 
Posty: 568
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

PoprzedniaNastępna

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net