Strona 1 z 2
Problem z napędem - permanentnie na reduktorze

:
18 paź 2011, 17:27
autor: CINEK
Następujący problem w moim terrakanie - auto jest permanentnie na redukcji. Przełącznik 3pozycyjny działa, silnik przy reduktorze wyjęty, sprawdzony (uszkodzona była tuleja w silniku - obecnie już działa) niemniej napędy dalej się nie przełączają. Na tacho kontrolki działają poprawnie, samochód zaś ma stale napęd na 4koła z włączonym reduktorem. Oliwa sprawdzona.
Jakies pomysły?
Pozdro
Re: Problem z napędem - permanentnie na reduktorze

:
18 paź 2011, 18:34
autor: CINEK
Dołączanie/rozłączanie przodu działa prawidłowo tzn przy przejściu na 2H odpina wał przedni (mozna nim swobodnie kręcić), przy przejściu na 4H i 4L spina napęd (wał). Niestety na wszystkich pozycjach jest na redukcji. Jakieś pomysły?
Pozdro
Re: Problem z napędem - permanentnie na reduktorze

:
20 paź 2011, 08:09
autor: szpulek
Zobaczymy co bedzie po otworzeniu skrzyni rozdzielczej.. pzdr
Re: Problem z napędem - permanentnie na reduktorze

:
22 paź 2011, 16:13
autor: CINEK
Wszystko jasne - reduktor zrzucony i otwarty.
Awarii uległ wodzik - najpierw szlak trafil bakielitowe prowadnice potem wodzik kontrowało aż się połamał - powiem szczerze mega debilna konstrukcja. To nie ma prawa działać długo i bezawaryjnie.
Drugi reduktor od Szymka też otwarty i również uszkodzony mimo że działał. Zatarta pompa oleju, jedna prowadnica już połamana niemniej wodzik do uratowania. Poprzednik w owym działającym reduktorze zalał go celowo olejem do automatu (konsystencja wody dzięki czemu jeszcze reduktor miał szanse działać mimo niskiego ciśnienia oliwy).
Pozdro
Re: Problem z napędem - permanentnie na reduktorze

:
23 paź 2011, 11:03
autor: szpulek
CINEK, powtorze raz jeszcze. Skrzynia rozdzielcza musi byc zalana olejem do automatu DEXRON III.. Otworz instrukcje (tak, wiem, ze po belgijsku

) i tam to znajdziesz.. Na forum jest ta tabelka po polsku.. pzdr
Re: Problem z napędem - permanentnie na reduktorze

:
23 paź 2011, 11:43
autor: CINEK
Re: Problem z napędem - permanentnie na reduktorze

:
24 paź 2011, 11:53
autor: CINEK
Dla potomnych:
- numer wodzika 47340 w aso ok 220pln
- numer pompy oleju 47358 700 netto
- Dextron III, silikon Reinz ok 6h roboty i powinno śmigać

Pozdro
Re: Problem z napędem - permanentnie na reduktorze

:
24 paź 2011, 19:08
autor: szpulek
Re: Problem z napędem - permanentnie na reduktorze

:
25 paź 2011, 21:37
autor: CINEK
Auto już jeździ - póki co na podnośniku ale przełączanie napędów w 100% funkcjonalne.
Re: Problem z napędem - permanentnie na reduktorze

:
28 paź 2011, 16:50
autor: Masmo
GRATULACJE, na przyszłość może jakieś fotki?
Będzie lepiej się czytać i oglądać
