Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

PILNE! ucieka płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Re: PILNE! ucieka płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawcz

Postautor: LeszekS » 13 lis 2013, 11:11

Mnie też w serwisie zaobserwowali w ubiegłym roku pojawianie się oleju w płynie chłodniczym. Mechanik zdecydowanie i stanowczo powiedział, że uszczelka pod głowicą się kończy. Trochę zbagatelizowałem, no i się skończyła.... wypierdzieliło mi cały płyn z chłodnicy i usmażyłem wtryski... Także uważajcie Panowie, bo to może kosztować... Mnie ta nauka kosztowała 3500 zł :(
Mat pisze:Witam.Zacznij od tego czy wentylatory elektryczne chodzą.Mogą być przepalone bezpieczniki.Znajdziesz je na przewodach przy wentylatorach.Wymień korek chłodnicy.Następnie wiskoza.U mnie 2 wtryski lały bo nie były zakodowane.Po zakodowaniu ok.Bezpieczniki 10 zł, korek 25 zł ,wiskoza z wentylatorem 200 zł.

Hejka

Jeśli chodzi o te zewnętrzne wentylatory to one są od chłodnicy klimatyzacji. wewnętrzny jest od chłodnicy silnika i jest napędzany razem z pompą wody jednym paskiem klinowym 5PK 1635, ale o tym już gdzieś pisałem (ostatnio miałem awarię) ;) Ale kiedyś zwróciłem uwagę, że przy wysokich temperaturach mi nie chodzą te dwa wentylatory i rzeczywiście .... twój post pomógł mi zlokalizować przyczynę. Teraz klima będzie jeszcze wydajniejsza w lecie :D oczywiście oba bezpieczniki szlag trafił ;) Zobaczę - wymienię, oby tylko to, bo przecież dlaczegoś się spaliły... oby nie jakieś przeciążenie.
Moje Maleństwo Przód - amortyzatory Bilstein B6, tył - sprężyny Dobinsons +2", na oryginalnych amortyzatorach. Goodyear Wrangler 235/85 R16
Awatar użytkownika
LeszekS
 
Posty: 537
Rejestracja: 21 wrz 2013, 11:43
Lokalizacja: Kielce

Re: PILNE! ucieka płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawcz

Postautor: LeszekS » 14 lis 2013, 14:10

LeszekS pisze:Jeśli chodzi o te zewnętrzne wentylatory to one są od chłodnicy klimatyzacji. wewnętrzny jest od chłodnicy silnika i jest napędzany razem z pompą wody jednym paskiem klinowym 5PK 1635, ale o tym już gdzieś pisałem (ostatnio miałem awarię)...

SPROSTOWANIE

KLIK Oczywiście 1683 mm długości nie 1635
Moje Maleństwo Przód - amortyzatory Bilstein B6, tył - sprężyny Dobinsons +2", na oryginalnych amortyzatorach. Goodyear Wrangler 235/85 R16
Awatar użytkownika
LeszekS
 
Posty: 537
Rejestracja: 21 wrz 2013, 11:43
Lokalizacja: Kielce

Re: PILNE! ucieka płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawcz

Postautor: barzuc » 15 lis 2013, 10:26

Chyba muszę przestać czytać bo zaczynam się stresować niepotrzebnie... mam założony dłuższy o ok 1 cm (jeśli dobrze pamiętam 1696, to by dawało 13mm) a nie do końca było wiadomo, który powinien trafić (w katalogach 2 a na szukanie w dokumentacji nie było za bardzo czasu i możliwości niestety) więc wsadzony został identyczny jak był przed wymianą.... wszystko napięte jak należy, śmiga miło i nic nie piszczy. Biorąc pod uwagę, że poprzedni pasek zaczął się rozpadać ze starości więc mu to nie zaszkodziło (silnikowi jako całości) - to może i lepiej że tak się skończyło - bo napinacz i rolki były ok i punkt pracy napinacza pozostał ten sam.
Oczywiście nikomu, pod żadnym pozorem, nie polecam zakładania krótszych / dłuższych - lepiej takie jak powinny być.
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1724
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: PILNE! ucieka płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawcz

Postautor: Mysza78 » 15 lis 2013, 23:20

Witam Kolegów,

Borykałem się z problemem wycieku płynu ze zbiorniczka od momentu kupienia samochodu czyli mniej więcej od lutego 2013. W końcu po wymianie wszystkiego co się dało na nowe tj: wiskoza, wszelkie paski, czyszczenie układu chłodzenia oraz wycięcie zaworu EGR wraz z dodatkową chłodnicą płynu okazało się, że problem nie zniknął. Jedynym wyjściem było zdjęcie głowicy i muszę przyznać tutaj rację kolegom, którzy już to przechodzili padła uszczelka między 3 i 4 cylindrem. Od znajomego który naprawiał mi głowice (fachowiec z własnym warsztatem specjalizującym się w naprawach silników samochodowych) dowiedziałem się, że ten typ tak ma. Silnik jest żywcem skopiowany z mercedesa 2,8 D z jedyna zmianą pojemności i dołączonym CRDi. Przy przebiegach około 200 tyś. km uszczelka jest do wymiany prędzej czy później. Głowica w zasadzie nigdy nie pęka jedynie uszczelka daje ciała. A przy okazji rozbierania silnika to proponuje wymienić też oringi na dodatkowej chłodnicy oleju zlokalizowanej z boku silnika. Koszt jedynie kilka złoty a naprawdę warto bo jest to chłodnica, która wymienia ciepło z oleju silnikowego z płynem chłodzącym.
Na autostradę mam Hayabusę w teren Terracana :)
Awatar użytkownika
Mysza78
 
Posty: 61
Rejestracja: 25 lut 2013, 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: PILNE! ucieka płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawcz

Postautor: radek-bartczak » 05 gru 2013, 09:29

U mnie poszła uszczelka pod głowicą, rozwarstwiła się, Jak coś więcej to zadzwoń, 512128117
RADEK
radek-bartczak
 
Posty: 9
Rejestracja: 13 sie 2013, 09:54
Lokalizacja: Sadlinki koło Kwidzyna

Re: PILNE! ucieka płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawcz

Postautor: barzuc » 03 sty 2014, 22:09

No i naszego terka też coś dopadło :(
Dziś zrobiłem szybki przegląd płynów - i aż mnie ścięło. W zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzenia czarno, na wężu który do niego wchodzi - tak na 2 cm od korka czarny, tłusty nalot... płyn na palcu klarowny, pod korkiem ciśnieniowym (tym na silniku) też klarowny... tyle że w momencie jak zanurzyłem w obu miejscach patyczek kosmetyczny (taki "do uszu") - watka po wyjęciu już szara, prawie czarna... i tak mi wychodzi że to niestety olej.
Ubyło mi nieco oleju silnikowego - na jakieś ~7000km poziom spadł z max do połowy - więc generalnie przy założeniu wymian co 10 czy nawet 15 tyś km - od wymiany do wymiany starczy. Jeśli między wymianami nie trzeba dolewać to wg mnie nie ma się czym przejmować, silnik zawsze coś spala, czasem coś gdzieś wycieknie, przy 6l oleju silnikowego między min a max na miarce to pewnie ~1l - więc przy fabrycznej normie spalania oleju 1l/1000km - to taki ubytek to nic. Inna sprawa, że nasz się trochę poci spod pokrywy, ale na tydzień 1 kropla na ziemi - więc to ilość marginalna nawet uwzględniając fabryczną gąbkę chłonną :) (bez niej pewnie byłoby 10).
Żadne inne opisywane przez was objawy nie występują... żadnych problemów z temperaturą, żadnej utraty mocy, pod korkiem oleju silnikowego czysto (żadnego "masełka"), sam olej silnikowy przepracowany ale nie zauważyłem żeby płyn dostawał się do niego. Tak samo poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym - powyżej maxa (odkąd jest u mnie - zawsze było więcej) ale jeszcze sporo od przelania.

Na razie na jutro rano - wyciągam zbiornik wyrównawczy do czyszczenia, zaleje do niego świeżego płynu i będę patrzył co dalej. czy w zbiorniku wyrównawczym poziom rośnie czy ubywa... czy robi się czarny, i ew. jak szybko. Czy to był jakiś chwilowy jednorazowy strzał (może chłodniczka oleju?)

Myślicie, że to ten sam problem - uszczelka pod głowicą?
Nie wiem na ile dobrze kombinuje, ale wymiana uszczelki pod głowicą to kwestia zrucenia właściwie wszystkiego... intercoolera, klapy, wtrysków, rozrządu, wałka... właściwie mały remont. Z ciekawości - ile was "przyjemność" (wątpliwa) wymiany uszczelki pod głowicą kosztowała (ja muszę dorzucić koszt rozrządu - bo przy takiej "okazji" to po prostu trzeba w końcu to zrobić)? Trzeba było wyciągać chłodnicę czy udało się to zrobić bez demontażu wszystkiego na około?
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1724
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: PILNE! ucieka płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawcz

Postautor: LeszekS » 09 sty 2014, 11:30

Cześć Bartek

Kurcze to nie fajnie, ale musisz bardzo, ale to bardzo uważać, albo najlepiej zrób to już teraz - sygnalizuje że jest źle. Z mojego doświadczenie wynika:

1. Uszczelka się sypie bez dyskusyjne
2. Trzeba to zrobić zanim się wysypie bo usmażysz wtryski jak uszczelkę szlag trafi
3. Rozrząd przy okazji (jak musisz) - wymień ja ostatnio zapłaciłem 570 zł za części - kompletny z napinaczami
4. Po wszystkim (czyli wymiana rozrządu, uszczelki pod głowicą) ZAŻĄDAJ BEZAPELACYJNIE czyszczenia układu chłodzenia z oleju, bo inaczej pozbędziesz się wszystkich przewodów gumowych układu chłodzenia (ja niestety tego również doświadczyłem)
5. Nie czekaj zrób to wszystko już teraz, ale w serwisie najlepiej.

Poza tym współczuję, bo to nie tania operacja, ale tańsza niż wymiana wtrysków i planowanie głowicy po usmażeniu. :-?
Moje Maleństwo Przód - amortyzatory Bilstein B6, tył - sprężyny Dobinsons +2", na oryginalnych amortyzatorach. Goodyear Wrangler 235/85 R16
Awatar użytkownika
LeszekS
 
Posty: 537
Rejestracja: 21 wrz 2013, 11:43
Lokalizacja: Kielce

Re: PILNE! ucieka płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawcz

Postautor: barzuc » 09 sty 2014, 12:35

Dzięki za info, ale bardziej wpadłem w panikę niż coś terka trapi. Jak zabrałem się za to wszystko "za dnia" - to już sprawa wygląda prawie normalnie.
Na razie wylałem to co było w zbiorniku wyrównawczym, wyczyściłem go i zalałem tam świeży płyn do maxa i obserwuję czy zmieniać się będzie poziom i klarowność. To co wylałem tez nie było jakąś straszną tragedią, dużo gorzej wyglądało przy zaglądaniu w nocy przez koreczek, przez który wężyk wchodzi, niż po zlaniu do pojemnika za dnia. Sam zbiorniczek wyrównawczy to też zbiornica całego syfu jaki kiedykolwiek się pojawił w układzie. Przewód nie sięga do dna więc wszystko co wypłynie na powierzchnię albo się wytrąci na dnie - już do układu nie wróci. A wątpię, żeby ktokolwiek kiedykolwiek ten zbiorniczek czyścił.

Do tego sprawdziłem czy nic nie bąbluje w układzie chłodzenia (pod zaworem na silniku) - przy ponad 3000 obrotów - żadnego nawet najmniejszego bąbelka, wszystko ładnie i gładko płynie bez widocznej zmiany poziomu, płyn w układzie jest owszem trochę szarawy ale wciąż przejrzysty i w miarę klarowny (przy zajrzeniu pod zawór - wciąż rozpoznawalny zielony kolor płynu oraz widoczne dno kanału a poziom płynu nie jest niski - tak 2/3 przekroju kanału), żadnego masła czy grudek. Tak samo nie ma żadnych objawów przedostawania się płynu do oleju silnikowego (żadnego rozwodnienia oleju, skroplin na bagnecie, żadnego osadu pod korkiem wlewowym oleju, elementy widoczne przez wlew oleju - czyste, bez osadów).

Na razie zachowuje czujność, obserwuję i nie martwię się zbytnio... jak zacznie się drastycznie zmieniać poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, poziom oleju, pojawią się problemy z utrzymaniem temperatury, mocą, dziwnym kolorem spalin - Wtedy będę szukał i usuwał.
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1724
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: PILNE! ucieka płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawcz

Postautor: LeszekS » 09 sty 2014, 21:14

barzuc pisze:... jak zacznie się drastycznie zmieniać poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, poziom oleju, pojawią się problemy z utrzymaniem temperatury, mocą, dziwnym kolorem spalin - Wtedy będę szukał i usuwał.

Wtedy to już niestety może być za późno :-(
Moje Maleństwo Przód - amortyzatory Bilstein B6, tył - sprężyny Dobinsons +2", na oryginalnych amortyzatorach. Goodyear Wrangler 235/85 R16
Awatar użytkownika
LeszekS
 
Posty: 537
Rejestracja: 21 wrz 2013, 11:43
Lokalizacja: Kielce

Re: PILNE! ucieka płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawcz

Postautor: barzuc » 10 sty 2014, 09:26

LeszekS pisze:
barzuc pisze:... jak zacznie się drastycznie zmieniać poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, poziom oleju, pojawią się problemy z utrzymaniem temperatury, mocą, dziwnym kolorem spalin - Wtedy będę szukał i usuwał.

Wtedy to już niestety może być za późno :-(


Mam to na uwadze i dlatego tematu nie zamierzam lekceważyć, szczególnie po problemach i konsekwencjach opisywanych przez Ciebie i innych forumowiczów... ostatecznie temat tez konsultowałem u / z mechanikiem - do tego momentu byłem za zrzuceniem wszystkiego i wymianą uszczelki "na wszelki wypadek".
Auto nie robi chwilowo dużych przebiegów a zaglądam co 100-200km. Więc to relatywnie krótkie okresy czasu. Co do "drastycznych" zmian poziomu - mam w zbiorniczku zalane do poziomu max, jeśli wzrośnie (tak do 50% wolnej objętości zbiorniczka - przy gorącym silniku) albo spadnie do minimum (przy zimnym silniku) - to już jest dla mnie drastyczna zmiana. Do zbiorniczka (do poziomu max) wchodzi około 0,75l to przy 8l (jeśli dobrze pamiętam), płynu w układzie - niewielka zmiana, która nie spowoduje katastrofy ale będzie do wychwycenia. Inne klasyczne objawy też kontroluję czy się nie pojawiają.

Przyznaję, że śledziłem ten wątek dość długo i jak w nocy przy świetle latarki zobaczyłem to co było w zbiorniczku wyrównawczym (bez jego wyjmowania) - wpadłem w panikę :) Wg mojej żony czasem zachowuję się w kontekście samochodów jak hipochondryk ;) I niestety czasem ma racje :)
Przy drugim podejściu na spokojnie za dnia, wylaniu tego co tam było, dodatkowym sprawdzeniu i dodatkowej konsultacji - to już wygląda całkiem inaczej. Pewne jest tylko to, że nie należy lekceważyć i obserwować ale jest za mało przesłanek żeby robić remont :). Coś jak ze strasznym cieniem drzewa za oknem w nocy albo z potworem spod łóżka - jak się temu przyjrzeć na spokojnie a już w ogóle za dnia - wygląda to całkiem inaczej :)
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1724
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

PoprzedniaNastępna

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net