Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

PILNE! ucieka płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Re: PILNE! ucieka płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawcz

Postautor: LeszekS » 10 sty 2014, 15:46

Bartek, powiem ci tak.... Wyjeżdżałem z Kielc do Opatowa... mniej więcej w połowie drogi w Lechówku samochód odmówił posłuszeństwa. Przed wyjazdem wszystko sprawdzone, stan płynu OK poziom oleju OK... w ciągu bardzo krótkiego okresu czasu samochód zamienił się w czajnik a spod maski buchnęła para. Także to nie co 100 km tylko tak na prawdę w każdej chwili i nawet nie będziesz się tego spodziewał "bo przecież wszystko było OK przed wyjazdem" NIE PRAWDA on już ci SYGNALIZUJE, że jest bardzo nie tak, ale cóż wyczerpałem argumenty. Twój Terracan, Twoje wtryski, Twoja głowica i Twój układ chłodzenia (zaolejenie). Jeżeli już miałeś olej w zbiorniku wyrównawczym to znaczy że JEST ŹLE. Ja właśnie te niewielkie ilości zbagatelizowałem myśląc że pojawi się tego więcej... to nie łożysko że będzie huczeć przez 5000 km. To uszczelka... jak balon - pęka.
Moje Maleństwo Przód - amortyzatory Bilstein B6, tył - sprężyny Dobinsons +2", na oryginalnych amortyzatorach. Goodyear Wrangler 235/85 R16
Awatar użytkownika
LeszekS
 
Posty: 537
Rejestracja: 21 wrz 2013, 11:43
Lokalizacja: Kielce

Re: PILNE! ucieka płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawcz

Postautor: barzuc » 10 sty 2014, 16:19

No i mnie wystraszyłeś... bo masz rację w tym co piszesz, i nigdy nie zamierzałem tego negować, co więcej - właśnie Twój przypadek jest dla mnie największa przestrogą.

Jedynie co nie pasuje w mojej układance to, że nie ma pewności, że to co zanieczyściło płyn to faktycznie olej. To co mam w pojemniku, do którego zlałem to co było w zbiorniku wyrównawczym - na to nie wskazuje.
Płyn po odstaniu (stoi od prawie tygodnia) jest nadal jednorodny, tyle że zamiast zielonego jest szaro-zielony, brak rozwarstwienia płynów (co by wystąpiło gdyby był tam olej). Na dnie wytrąciło się jedynie trochę osadu (coś w rodzaju drobnego kamienia kotłowego) z kolei na powierzchni - jedynie delikatna obwódka na ściankach naczynia, która może być dosłownie wszystkim. Do tego jest tego wszystkiego tak niewiele, że na około litr zlanego płynu wszystkie zanieczyszczenia zmieściłyby się w jednym kieliszku (małym).
Równie dobrze przy poprzedniej wymianie płynu ktoś pomieszał "zielony" z resztką "czerwonego" czy "niebieskiego" (bo jak się ostatnio dowiedziałem - nie ma żadnej stałej reguły wśród producentów co do kolorów) - stąd debilny kolor... czego wcześniej nie zauważyłem bo szczerze mówiąc - nigdy wcześniej się nie przyglądałem aż tak dokładnie.
Teraz powoli zaczynam wpadać w panikę :)
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1685
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: PILNE! ucieka płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawcz

Postautor: LeszekS » 10 sty 2014, 16:30

SŁuchaj jeśli masz blisko 200 000 km na zegarze to znak że zbliża się jej koniec tak czy siak. Same śruby mocujące głowicę do bloku to 450 zł a po przegrzaniu trzeba wymienić wszystkie :-( jak wymienisz uszczelkę to tak naprawdę kosztuje cię tylko uszczelka i trochę więcej roboty niż zwykle. Słuchaj jesteś spod Poznania to mam sprawę :mrgreen:
Chodzi mi o pomacanie ODBOJNIKÓW Da się coś zrobić :?: :oops: Jeśli byłbyś gdzieś w pobliżu to byłbym wdzięczny, bo muszę kupić, z moich zostały wióry niestety :-(
Moje Maleństwo Przód - amortyzatory Bilstein B6, tył - sprężyny Dobinsons +2", na oryginalnych amortyzatorach. Goodyear Wrangler 235/85 R16
Awatar użytkownika
LeszekS
 
Posty: 537
Rejestracja: 21 wrz 2013, 11:43
Lokalizacja: Kielce

Re: PILNE! ucieka płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawcz

Postautor: barzuc » 10 sty 2014, 18:10

LeszekS pisze:SŁuchaj jeśli masz blisko 200 000 km na zegarze to znak że zbliża się jej koniec tak czy siak. Same śruby mocujące głowicę do bloku to 450 zł a po przegrzaniu trzeba wymienić wszystkie :-( jak wymienisz uszczelkę to tak naprawdę kosztuje cię tylko uszczelka i trochę więcej roboty niż zwykle.

No niestety uświadomiłem sobie konieczność jej wymiany tak czyt siak - jest w kolejce razem z wymianą rozrządu i pompy wody i zmianą oleju -0 wszystko "za jednym zamachem". Dlatego wolę odsunąć trochę w czasie bo to mały remoncik. Więc jeśli nic się zdarzy - będę to robił i tak za 2-3 miesiące - przed wakacjami.
LeszekS pisze:
Słuchaj jesteś spod Poznania to mam sprawę :mrgreen:
Chodzi mi o pomacanie ODBOJNIKÓW Da się coś zrobić :?: :oops: Jeśli byłbyś gdzieś w pobliżu to byłbym wdzięczny, bo muszę kupić, z moich zostały wióry niestety :-(

Też niestety przerabiałem odbojniki... moje też się skończyły. Poszło PW.
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1685
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: PILNE! ucieka płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawcz

Postautor: szpulek » 19 sty 2014, 14:47

Czegos tutaj nie rozumiem, czemu 200kkm to koniec jakiejs czesci w terku??
Terracan GLS 2.9 CRDi 120kW A/T (30-40LE) 2005
Obrazek
http://JaguaremDoSlubu.eu
Awatar użytkownika
szpulek
 
Posty: 626
Rejestracja: 25 maja 2010, 23:00
Lokalizacja: Gliwice

Re: PILNE! ucieka płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawcz

Postautor: barzuc » 19 sty 2014, 16:16

szpulek pisze:Czegos tutaj nie rozumiem, czemu 200kkm to koniec jakiejs czesci w terku??


Jest to dla mnie również zagadką, jednak trzeba przyznać, że kilka przypadków skończonej uszczelki było właśnie koło 200tyś km. Może to zbieg okoliczności? Może przy tym przebiegu po prostu jakaś inna część wcześniej niewymieniana (np. pompa wody) powoduje przegrzewanie i dlatego?
Ja się póki co uspokoiłem. Po wyczyszczeniu zbiornika wyrównawczego i zalaniu świeżego płynu - brak jakichkolwiek zmian (w poziomie, klarowności, kolorze) a silnik miał niezłą próbę i nie miał przy tym lekko bo był na chodzie przez prawie 9 godzin z czego miał na początku tylko 3 krótkie (~5 min) przerwy i jedną dłuższą (po jakiś 5h tak ~30 min). W tym czasie zrobił raptem ~200km z czego połowę po bezdrożach (więc prędkość w większości 20-30 km/h). Z kolei to co po asfalcie - to już licznikowe 100-160km/h (na autostradzie żeby nie było).
Zachowuję czujność, ale póki nie pojawią się jakieś niepokojące objawy - nie dotykam w myśl zasady - nie naprawiaj tego co działa :)
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1685
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: PILNE! ucieka płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawcz

Postautor: szpulek » 19 sty 2014, 16:25

Czy ja wiem, wg mnie ciezko dojezdzic do 200kkm, jak samochod nie jest nalezycie serwisowany. Co do wspomnianej pompy wody, nalezy ja wymieniac razem z rozrzadem (mimo tego, ze nie jest nim napedzana), czyli co 90kkm. pzdr
Terracan GLS 2.9 CRDi 120kW A/T (30-40LE) 2005
Obrazek
http://JaguaremDoSlubu.eu
Awatar użytkownika
szpulek
 
Posty: 626
Rejestracja: 25 maja 2010, 23:00
Lokalizacja: Gliwice

Re: PILNE! ucieka płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawcz

Postautor: Arturro » 08 lut 2014, 00:26

Miałem to samo. Płyn cofał się do zbiornika wyrównawczego ale tylko w trasie. Przy jeździe po mieście, było OK. Sprawdzałem płyn na obecność CO2 i wynik negatywny. Kilka razy wymieniałem termostat, wymieniłem chłodnicę i korek wlewu, sprawdzałem wentylatory i wiskozę. W końcu padła decyzja o sprawdzeniu uszczelki pod głowicą. Jednak okazało się, że to nie tyle wina uszczelki, tylko w wyniku nieprawidłowej pracy jednego wtryskiwacza odkształceniu uległa głowica. Uszkodzony wtryskiwacz powodował wzrost temperatury w cylindrze, co w konsekwencji doprowadziło od odkształcenia głowicy i uszkodzenia tłoka. Pozdrawiam kolegę i życzę jak najmniejszych wydatków.
Arturro
 
Posty: 7
Rejestracja: 13 paź 2010, 22:13
Lokalizacja: Dęblin

Re: PILNE! ucieka płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawcz

Postautor: radek-bartczak » 25 lut 2014, 17:09

U mnie poszła uszczelka, wymieniłem i jak ręką odjął :D
RADEK
radek-bartczak
 
Posty: 9
Rejestracja: 13 sie 2013, 09:54
Lokalizacja: Sadlinki koło Kwidzyna

Re: PILNE! ucieka płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawcz

Postautor: limbo » 25 lut 2014, 22:14

Jak idze powietrze do zbiornika wyrównawczego tj bąbelki po odpaleniu silnika na 100000% uszczelka pod głowicą
jak pojawia sie olej w zbiorniczku wyrównawczym zacząć od sprawdzenia uszczelek w chłodnicy oleju montowanej do bloku silnika
Awatar użytkownika
limbo
 
Posty: 257
Rejestracja: 14 lut 2014, 11:27

PoprzedniaNastępna

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net