Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Akumulator - wysoki prad ładowania

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Akumulator - wysoki prad ładowania

Postautor: irek » 29 paź 2008, 20:42

Witam
Wlaśnie sie dowiedziałem, ze w moim aucie alternator ładuje akumulator pradem o napieciu bliskim krytycznemu.
I co z tego mozna zapytac
Ano powoduje to w połaczeniu z wysoka temperatura parowanie wody w akumulatorze
a z mala iloscia wody - łatwo go rozwalić

podobno warto sprawdzać poziom wody w aku co okolo pol roku
pomimo ze producent zapewnia, że jest bezobslugowy

pozdr
ir
Awatar użytkownika
irek
 
Posty: 941
Rejestracja: 25 wrz 2008, 18:30
Lokalizacja: WM

Re: Akumulator - wysoki prad ładowania

Postautor: ManiekZ » 06 lis 2008, 13:30

Hej
a jakie masz napięcie?
Dość wysokie napięcie w Terku jest normalne (oczywiście są granice :)
stąd w starszych modelach często np. przepalały się żarówki.

pozdrawiam
ManiekZ
 
Posty: 14
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:21
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Re: Akumulator - wysoki prad ładowania

Postautor: admin » 06 lis 2008, 15:54

Moim zdaniem akumulator mowi, ze niedlugo pogrzeb.
Awatar użytkownika
admin
Administrator
 
Posty: 30
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:14

Re: Akumulator - wysoki prad ładowania

Postautor: irek » 07 lis 2008, 07:56

ze wysoki prad ladowania to normalne - to wiem
i ze akumulator dziala juz na koncowce sił - też

ale zwracam uwage, ze moze mocno parowac woda w aku
szczegolnie latem (aku bezobslugowe to bujda)
wiec warto co jakis czas sprawdzac ilosc wody w celach

pozdr
ir
Awatar użytkownika
irek
 
Posty: 941
Rejestracja: 25 wrz 2008, 18:30
Lokalizacja: WM

Re: Akumulator - wysoki prad ładowania

Postautor: ManiekZ » 10 lis 2008, 15:34

Mam pytanko,
a jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania (zakres właściwy), bo coś mi się wydaje że alternator mi nie doładowuje aku jak włączę wiele odbiorników (szczególne wentylatory przy klimie).

pozdrawiam
ManiekZ
 
Posty: 14
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:21
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Re: Akumulator - wysoki prad ładowania

Postautor: irek » 10 lis 2008, 20:37

powinno być ok 14V na zaciskach akumulatora w czasie ładowania.
Z tym ze sprawdz jeszcze po wlaczeniu roznych odbiornikow i podniesieniu obrotow - na jalowych alternator ma prawo kiepsko ładować i nie osiągać pełnej wydajności.
Awatar użytkownika
irek
 
Posty: 941
Rejestracja: 25 wrz 2008, 18:30
Lokalizacja: WM

Re: Akumulator - wysoki prad ładowania

Postautor: ManiekZ » 10 lis 2008, 21:37

No właśnie....
po włączeniu min. klimy nawet po podniesieniu obrotów (2500) jest nędza (ok.13V)
Sam nie wiem....
ManiekZ
 
Posty: 14
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:21
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Re: Akumulator - wysoki prad ładowania

Postautor: irek » 10 lis 2008, 23:15

A dlaczego się się tym martwisz ?
Coś się dzieje w aucie?
Awatar użytkownika
irek
 
Posty: 941
Rejestracja: 25 wrz 2008, 18:30
Lokalizacja: WM

Re: Akumulator - wysoki prad ładowania

Postautor: ManiekZ » 11 lis 2008, 14:00

Taa...
ostatnio mi trudno zapalał i raz zgasł w czasie jazdy :shock:
Sprawdziłem aku - był mocno niedoładowany, poza tym w czasie jazdy po jakieś dłuższej chwili przygasało oświetlenie.
Przedwczoraj naładowałem aku do pełna i .... pali od ręki, nie gasnie itp.
Ale jak sprawdzałem to ładowanie przy obciążeniu - to widać że alternator chyba niedoładowuje.
Może padł regulator? Albo aku już kończy żywot. Nie bardzo mogę do niego zajrzeć bo nie ma jak (bezobsługowy bez klapek).
ManiekZ
 
Posty: 14
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:21
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Re: Akumulator - wysoki prad ładowania

Postautor: irek » 11 lis 2008, 18:44

To nie jest sprawa oczywista
Postanowiłem sobie w tym roku w Boże Ciało pojechać do Białej Podlaskiej (około 150 km od domu)
Dojechałem na miejsce bez problemów, przy powrocie jednak wystąpił błąd ładowania i tak pod maska coś zaczeło terkotać
okazało się ze padło sprzęgiełko na rolce do alternatora i choć pasek obraca rolkę i jest odpowiednio napięty to wałek alternatora się nie obraca.
I ładowania nie było wogóle

To co myślę o Twoim problemie to nie koniecznie akumulator
może masz jakieś zwarcie w układzie
13 V to nie jest tragiczne ładowanie, u mnie jest 13,5V

problem z rozruchem - to na pewno akumulator - skoro jest rozładowany
ale dlaczego gaśnie w czasie jazdy ?
ja miałem słaby akumulator i to bardzo - brakowalo 2 litrow wody :shock:
ale jak już uruchomiłem z kabli to dzialał - przecież to diesel ;)

myślę, że czeka cię wizyta u elektryka

pozdr
ir
Awatar użytkownika
irek
 
Posty: 941
Rejestracja: 25 wrz 2008, 18:30
Lokalizacja: WM

Następna

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net