Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

falowanie silnika na wolnych obrotach

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Re: falowanie silnika na wolnych obrotach

Postautor: robert k. » 13 sty 2010, 08:53

Jak jest biało oczywiście. Ostatnio na chwile wyłączyłem 4H tak dla zabawy i jak mnie na zakręcie poniosło to musiałem kupić nowy zderzak. Znak drogowy wziąłem pod auto.
robert k.
 
Posty: 30
Rejestracja: 23 wrz 2009, 08:51
Lokalizacja: Grajewo woj. Podlaskie

Re: falowanie silnika na wolnych obrotach

Postautor: irek » 21 sty 2010, 13:56

robert k. pisze:.
Może ktoś powie czego szukać dalej?


wymień komputer drogie to nie jest
http://allegro.pl/item893515062_hyundai ... lnika.html
400 zł
Awatar użytkownika
irek
 
Posty: 939
Rejestracja: 25 wrz 2008, 18:30
Lokalizacja: WM

Re: falowanie silnika na wolnych obrotach

Postautor: pawel1987 » 21 sty 2010, 17:26

najlepiej kupic komputer z kostka w kluczyk (imobilajzerem) bez tego trzeba ciac obudowe komputera zeby przełozyc ze starego i jakis dobrych speców. ja za 500 zł kupiłem z kostka tyle ze mam dwa kluczyki jeden do odpalenia a drugi do zamka pilot.
Awatar użytkownika
pawel1987
 
Posty: 114
Rejestracja: 29 lis 2009, 13:24
Lokalizacja: Zamość/Szwacaria

Re: falowanie silnika na wolnych obrotach

Postautor: pawel_j » 05 lut 2010, 11:33

Witam wszystkich jako nowy użytkownik forum.
Mam pytanie do roberta k. jaki uszlachetniacz do oleju napędowego stosujesz ?
Terracan 2,9 CRDI 2003 R.
pawel_j
 
Posty: 3
Rejestracja: 05 lut 2010, 11:28
Lokalizacja: Kielce

Re: falowanie silnika na wolnych obrotach

Postautor: robert k. » 05 lut 2010, 20:00

Skonczylem z dolewaniem bo sie butelka skonczyla. Jakis specyfik 1 litrowy na 1000 litrow ropy.
A co do faowania silnika to przypadkowo zauwazylem, ze mialem luzna kleme na akumulatorze.
I to by wyjasnialo cale zjawisko.
Przy skokach napiecia komputer zbieral "szumy" (stany nieustalone).
Poprawilem styk i jest ok. Obserwuje dalej ale poki co jest OK.
robert k.
 
Posty: 30
Rejestracja: 23 wrz 2009, 08:51
Lokalizacja: Grajewo woj. Podlaskie

Re: falowanie silnika na wolnych obrotach

Postautor: irek » 06 lut 2010, 09:24

:?:
Taki banalny problem :?:
jeśli to ta przyczyna - to bedzie cenna wiadomość na przyszlość
Awatar użytkownika
irek
 
Posty: 939
Rejestracja: 25 wrz 2008, 18:30
Lokalizacja: WM

Re: falowanie silnika na wolnych obrotach

Postautor: mdeja » 08 lis 2010, 09:17

Ja nie mam żadnego luzu na klemach a problem jest. Falowanie obrotów jest nieznaczne, ale dymienie w momencie rozgrzewania dość spore. Wstyd stać w korku. Zacznę od wymiany czujnika - o który dokładnie czujnik wam chodziło?
Awatar użytkownika
mdeja
 
Posty: 595
Rejestracja: 29 cze 2009, 10:43

Re: falowanie silnika na wolnych obrotach

Postautor: admin » 08 lis 2010, 09:48

Ja w końcu wymieniłem kopma. A powiedz kolego czy przypadkiem nie dawałeś komuś prądu na szelkach albo sam odpalałeś na szelki ?
To bardzo częsta przyczyna uszkodzeń kompa. Komputer kosztował mnie 300 PLN a wymiana 200.
W serwisie nie potrafili tego zrobić. Pojechałem do człowieka, który wie co potrafi i polecam go każdemu. Okolice Białegostoku.
Awatar użytkownika
admin
Administrator
 
Posty: 30
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:14

Re: falowanie silnika na wolnych obrotach

Postautor: mdeja » 08 lis 2010, 11:54

Zdarzyło się raz i dlatego miałem uszkodzony regulator napięcia, który naprawiłem.
Ale - jest trop związany z pompą podciśnienia i zaworem egr. Będę to badał bo nikt jeszcze nie poszedł tą drogą.
Dymienie na niebiesko spowodowane jest wg tej teorii tym że silnik dostaje z EGRa za dużo spalin i zaczyna się krztusić - wypadają zapłony.
Mam objaw słabszego działania hamulców - a są one też sterowane vacum pompą. Będę więc szedł w tą strone. Jutro jade zmierzyć podciśnienie.
Awatar użytkownika
mdeja
 
Posty: 595
Rejestracja: 29 cze 2009, 10:43

Re: falowanie silnika na wolnych obrotach

Postautor: Masmo » 08 lis 2010, 11:57

mdeja pisze:...silnik dostaje z EGRa za dużo spalin i zaczyna się krztusić ....


A jakby go odłączyć :?: Stare TDI VAG znosi taką operację bezboleśnie. Wystarczy zdjąć i zatkać wężyk sterujący :mrgreen: .
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

PoprzedniaNastępna

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net