Strona 1 z 2

OLEJ W PŁYNIE CHŁODNICZYM

Post: 03 wrz 2013, 20:07
autor: Wiściol
Witam
Mam pytanko co może być przyczyną tego że po odkręceniu korka wlewu płynu chłodzącego widać że do płynu dostał się olej .
Jednak nie widać aby w zbiorniczku wyrównawczym był olej . Na bagnecie olej ma cały czas taki sam stan , silnik się nie grzeje, pracuje równo ,nie kopci odpala bez problemów żadne kontrolki się nie zapalają. Silnik diesel 2,9 rok 2003. Myślałem że to może być chłodniczka oleju ale mój mechanik że jej nie ma w serwisie też sprawdzali po VINie i stwierdzili że jej niema .
Z góry dziękuję. :?:

Re: OLEJ W PŁYNIE CHŁODNICZYM

Post: 03 wrz 2013, 22:25
autor: kris_lodz200E
Jeśli to 2.9crdi to posiadasz na 100% chlodniczke oleju. Jest ona zintegrowana razem z podstawą filtra oleju. Prawdopodobnie to początki puszczania oringu. Nic więcej... Można wykonać naprawę we własnym zakresie ale jest z tym troche gimnastyki. Jako serwis kupujemy oringi w aso zestaw to koszt 200zl, plus filtr oleju, termostat, olej i robota. Generalnie pol dnia zabawy. Lepiej zrobić wcześniej, bo później płukanie układu to katorga....

Re: OLEJ W PŁYNIE CHŁODNICZYM

Post: 04 wrz 2013, 08:20
autor: Wiściol
Witam
Dziękuje za odpowiedź.
Jednak mam jeszcze jedno pytanko
- komplet których oringów trzeba kupić?
Nie mam konkretnego mechanika i nie chcę żeby coś kombimowali
Narazie twierdzą, że to może być uszczelka pod głowicą, a to dość spore koszta.
Pozdrawiam i z góry dziękuję. :?

Re: OLEJ W PŁYNIE CHŁODNICZYM

Post: 04 wrz 2013, 08:51
autor: kris_lodz200E
Zmiem mechanika... bo albo chcą Cie rąbnąć na kase albo nir mają pojęcia o tym silniku i aucie. Choć według starej zasady powinno się zawsze romont zaczynać od rzeczy najtańszych...mniejsza z tym.

Oringów jest w sumie 6 plus duża papierowa uszczelka. Później postaram się wrzucić zdjęcia i jak znajdę, fakturę z Aso z numerami. Podaj swój VIN sprawdzimy w ASO czy masz to samo (ale z tego co wiem żadnych zmian nie było). Duża uszczelka przychodzi do bloku silnika, oringi wchodzą do środka chłodniczki. Skąd jesteś? Może przyjedź do Nas do serwisu?

Re: OLEJ W PŁYNIE CHŁODNICZYM

Post: 04 wrz 2013, 09:02
autor: Wiściol
Jestem ze Szczecina a tu nie mogę znaleść żabnego magika który by się zaopiekowal mojm terkiem.
Wstawiłem auto i zobaczą co to może być
Mój VIN to KMHNM81XP3U068585
Dodam żę po zdjęciu węża chłodnicy górnego poleciało trochę oleju.
pozdrawiam

Re: OLEJ W PŁYNIE CHŁODNICZYM

Post: 04 wrz 2013, 12:18
autor: kris_lodz200E
Słuchaj, masz z pewnością olej w całym układzie i nie jest USZCZELKA POD GŁOWICĄ! Nie daj się wkręcić.
Zaraz wrzucę zdjęcia jak mi się uda zobaczysz sobie jak to wygląda.

Re: OLEJ W PŁYNIE CHŁODNICZYM

Post: 04 wrz 2013, 12:29
autor: kris_lodz200E

Re: OLEJ W PŁYNIE CHŁODNICZYM

Post: 04 wrz 2013, 13:21
autor: Wiściol
Dzięki bardzo za (fotki ) pomoc części zamówiłem będą za dwa dni.
Dopiero jak im co i gdzie szukać to po wymontowaniu okazało się że to oringi i olej był w całym układzie (płukanie)
Jak odbiorę auto to dam znać jak poszła im naprawa.
Ale nadal będę szukał kogoś kto się zna na tych autach ?
Jaki jest zalecany olej do niego ?
Dzięki i pozdrawiam. :D

Re: OLEJ W PŁYNIE CHŁODNICZYM

Post: 04 wrz 2013, 22:10
autor: kris_lodz200E
Olej kolego masz w specyfikacji jest na ona na forum ja leje 5w40 Totala. Cały układ trzeba porządnie wypłukać i za miesiąc zmienić plyn jeszcze raz. Ciesze się, że pomogłem:D Jakbyś był w Łodzi zapraszam na serwis.

Re: OLEJ W PŁYNIE CHŁODNICZYM

Post: 08 wrz 2013, 20:36
autor: zefirekwroc
Witaj,

niestety mnie też dotknął podobny problem i nie była to uszczelka pod głowicą (która jest stalowa i jej uszkodzenie jest w zasadzie niemożliwe), a pęknięty blok silnika mimo, że każdy wskazywał uszczelkę. Niestety dla własnego spokoju i ograniczenia wydatków jak już będzie zdjęta głowica sprawdź ściany cylindrów czy nie są poprzepalane. Jeżeli któryś jest przepalony to niestety płyn może także być zanieczyszczony przez olej, który leje się tamtędy.