Strona 1 z 1

Korek chłodnicy / zawór

Post: 04 cze 2014, 21:21
autor: barzuc
Ostatnio pękł mi górny wąż od chłodnicy, pisałem o tym tu:
viewtopic.php?f=6&t=2572
Wczoraj wymieniłem na nowy oryginalny bo dopasowywanie wcale nie byłoby tańsze, dziś zrobiłem jazdę testową, temperatura ok, tak jak powinno być, ale ciągle źle. Jak silnik się nagrzał podczas jazdy - wąż twardy jak kamień, jak silnik wystygł - wąż aż zaczynało zasysać. W tym momencie się nie dziwię, że stary wąż nie wytrzymał (pomijając że i tak był mocno zmęczony).
Zacząłem kombinować co się tu dzieje - na pierwszy ogień poszły przewody przelewowe - czy nie zablokowane - wszystko ok. Potem korek od chłodnicy razem z zaworem - bo to już jedyne wytłumaczenie, czemu ciśnienie się nie wyrównuje. Pomacałem, chodzi lekko w obie strony, czysty, teoretycznie nie ma co się zepsuć... nie bardzo załapałem od razu w czym rzecz, dopiero jak porównałem zdjęcia nowych - gumka spuchła tak, że jej średnica wzrosła ze spokojem o 2mm. Co by się nie działo zawór zawsze będzie zamknięty, bo gumka się podwija i zamyka otwór przelewowy. Żeby było śmieszniej niedawno dokładnie taki temat się przez chwilę pojawił (viewtopic.php?f=4&t=2552&start=10#p10647) a robert38 napisał dokładnie to co mi się przytrafiło.
Jutro jadę poszukać jakiegoś bo z tego co widziałem to "popularny" model co do rozmiaru i do ciśnienia 0,9bar.
Mała rzecz - a szkód może narobić sporych.

Re: Korek chłodnicy / zawór

Post: 04 cze 2014, 21:58
autor: robert38
Ja kiedyś miałem też coś podobnego, że korek mi się jakoś zablokował.
W pewnej chwili nawet przeszło mi przez myśl, że dmuchnęło mi uszczelkę na którejś głowicy. Na szczęście uszczelki pod głowicami są ok.

Zrobiłem wtedy taki myk, że zdjąłem całkiem tą uszczelkę z korka i dobry rok jeździłem z bezciśnieniowym układem chłodzenia.
Cały czas przelew do zbiorniczka wyrównawczego był otwarty.
Nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych. Auto temperaturę trzymało jak trzeba a i płyn się nie przelewał do zbiorniczka w nadmiarze.

Jest to jakieś wyjście jeśli coś z korkiem się przydarzy i nie ma się na szybko drugiego na podmianę.

Teraz przyszła do mnie własnie paczka z Koraps z nowymi przewodami od chłodnicy i z nowym korkiem.

Jeszcze jedna rzecz o której może wiecie lub nie. Ja nie wiedziałem.
Zbiorniczek wyrównawczy ma korek który lubi się pocić i leci z pod niego trochę płynu. Jak zajrzycie pod ten korek to zobaczycie tam uszczelkę z gumy. Ja zamówiłem ją przy okazji z Koraps bo to jakieś grosze, ale jest ona bardzo łatwa do wykonania we własnym zakresie.

Re: Korek chłodnicy / zawór

Post: 05 cze 2014, 10:08
autor: barzuc
Znalazłem, zamówiłem, jutro rano będzie. Korek pasuje do 2/3 aut z Azji (Korea, Japonia, nawet Chiny), nr katalogowe zamienników: (OYODO) 30C0000-OYO, (GATES) RC124, (VERNET) RC0050... i masa, masa innych :) Cena: 32zł. Jedynie na co trzeba patrzeć to ciśnienie - są od 0,8 do 1,3 bara (przynajmniej wśród tych co ja patrzyłem). Miałem założony 0,9bara, wg katalogu i zamienników wychodzi, że tak powinno być - więc to jedyne kryterium.
Żeby nie było sprawdziłem też do ASO - nie ma, mogą ściągnąć za kilka dni - za bagatela 44zł netto :) Najdziwniejsze, że rzecz która jest specyficzna dla terka (przewody) - były od ręki a coś co jest prawie uniwersalne - nic na miejscu :)

[Edit] Usunięty nr części 30C0004-OYO - ma inną konstrukcję i nie będzie pasował.