Witajcie
Jak wygląda konstrukcja bloku i tujeii ? Czy mógł byś kolego
zefirekwroc przybliżyć jak ta uszczelka jest mocowana? jest to realizowane za pomocą oringu w bloku czy w tuleji ? czy tuleja ma bezpośredni kontakt z płynem chłodzącym? czy jest wsadzona w cylinder bloku? bo tak jak pisałem wcześniej są dwie opcje tuleje mokre (mają bezpośredni kontakt z cieczą chłodzącą) i tuleje suche (które są poprostu wsadzone bez uszczelnień w cylinder/dziure w bloku ale nie mają bezpośredniego kontaktu z płynem chłodzącym dzieki czemu niemuszą być wogóle uszczelniane).
Kolego
limbo jeśli jest to tuleja mokra ( czesto wystepuje w benzyniakach starej konstrukcji mitsubishi -wiem bo robiłem takie cuś- oraz dla przykładu w ciągnikach ursus c 330

) to woda pojawi sie w oleju jak napisałeś.
Natomiast jak jest to tuleja sucha to ryzyko przedostania sie wody do oleju wystepuje tylko wtedy gdy pęknie blok w miedzy kanałem chłodzącym a tuleją cylindra - co jest naprawdę bardzo rzadkim przypadkiem.
Niemniej mimo iż znam trochę takich konstrukcji nie wiem jak sprawa wyglada w tym silniku i dlatego proszę o pomoc bardziej doświadczonych kolegów lub jakieś dokładne zdjecia tuleji lub bloku od dołu przy obsadzenieniu tuleji. Po zdjeciu jestem w stanie to zweryfikować a może komuś stary blok podpiera gdzieś płot.......... to by zdjeciem pomógł
Jak rozwiąże ten temat to bedzie dla potomnych
