tuleje silnika 2,9 crdi

Witam
Robię remont góry silnika swojego Terka bo prawdopodobnie pekła głowica na 3 cylindrze na ssącym zaworze.
mam pytanie dość mocno mnie nurtujące gównie do osób które samodzielnie rozkładały silnik tak jak ja.
A wiec jak jest rozwiązana kwestia tuleji cylindrowych. pytam dlatego iż po obróceniu wałem w celu diagnozy gładzi cylindra jedna z tuleji mi wstała razem z tłokiem na 3 cm
(oczywiscie wcisnełem ją spowrotem)- tylko zostaje kwestia jej uszczelnienia.
Czy jest to tkzw. mokra tuleja czy sucha? bo jak mokra to pewnie na dole jest jakiś oring który szlak trafił
i pewnie bede musiał rozbierac całkiem silnik. Tak kiedyś mi sie dostawał płyn chłodzący do oleju w jednym z silników produkcji mitsubishi.
A nie chce terka robic na sztukę i sprzedawac tylko jeżdzic pare lat co najmniej bezawaryjnie.
Proszę o podpowiedzi doświadczonych kolegów co grzebali przy dole silnika
Pozdrawiam
Mateusz

Robię remont góry silnika swojego Terka bo prawdopodobnie pekła głowica na 3 cylindrze na ssącym zaworze.
mam pytanie dość mocno mnie nurtujące gównie do osób które samodzielnie rozkładały silnik tak jak ja.
A wiec jak jest rozwiązana kwestia tuleji cylindrowych. pytam dlatego iż po obróceniu wałem w celu diagnozy gładzi cylindra jedna z tuleji mi wstała razem z tłokiem na 3 cm

Czy jest to tkzw. mokra tuleja czy sucha? bo jak mokra to pewnie na dole jest jakiś oring który szlak trafił

A nie chce terka robic na sztukę i sprzedawac tylko jeżdzic pare lat co najmniej bezawaryjnie.
Proszę o podpowiedzi doświadczonych kolegów co grzebali przy dole silnika

Pozdrawiam
Mateusz