Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

głowica silnika 2,9 crdi

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

głowica silnika 2,9 crdi

Postautor: nizak102 » 03 lip 2014, 09:09

Witam
Poszukuje informacji na temat nr części głowicy do silnika j3 k2 110 kW bo moja pękła z przegrzania w pracy na małym obiegu silnika. Pewnie bywalcy odeślą mnie do katalogu części....ale po ustaleniu numeru części z ruskiego microcat-a i udaniu sie do hyundaia w celu "ustalenia prawdy" okazało się ze taki numer u nich w systemie nie występuje do tego modelu. Po moim vinie występuje inny nr którego hyundai nie chce mi udzielić a za nową głowicę krzyczą ok sobie 6 tyś :shock: . Kupiłem na alledrogo używaną kpl głowicę ale niestety mimo dokładnie tego samego numeru producenta głowica się rózni (jedna ma miejsce na czujnik druga nie ma, inaczej też wygladają kanały chłodzące i inne są też krzywki wałków rozrzadu). Także musiałem ją zwrócic mimo fajnego stanu. Jestem w kropce ponieważ poszukuje głowicy już 2 tygodnie i nic. Jak pojawiają sie jakieś podobne używane na alledrogo to mają inne numery i obawiam się kupowania w ciemno. Jak uda mi się zmniejszyć zdjecie to podrzuce dla niedowiarków :P
Czy ktoś ten temat przerabiał? czy ktoś pomoże ? moze ktoś ma taką głowicę?

Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: głowica silnika 2,9 crdi

Postautor: nizak102 » 03 lip 2014, 12:43

Witam
Po wielkiej awanturze w Hyundai Polska :twisted: ze nie odbierają telefonów i nie odpisują na maile udało mi się uzyskać po nr Vin numer orginału głowicy 22001-4XA20 ( mi wcześniej po ruskim microcat-cie wychodził numer 22001-4XA10 którego system im nie widział). Podobno ten sam numer głowicy dotyczy też mocniejszych wersji 163KM zamiast moich 150 KM.Ale nie mogę tego potwierdzić na 100% bo jest to informacja tylko przekazana ustnie przez pracownika ASO. Może komuś to info pomoże dlatego wrzucam dla potomnych.
Pozdrawiam
Mateusz :D
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: głowica silnika 2,9 crdi

Postautor: barzuc » 03 lip 2014, 13:10

W koraps ten: 22001-4XA10 - 1050$, 22001-4XA20 - nie ma niestety więc trzeba by się odezwać, cena będzie pewnie ta sama.
A z ciekawości - jaki nr masz teraz założony? Skoro masz zdjętą to nr części mogłeś sprawdzić na tym co masz.
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: głowica silnika 2,9 crdi

Postautor: nizak102 » 03 lip 2014, 21:36

Witaj
Na mojej jest niestety wybity tylko numer odlewu produkcyjnego kia k56ak-2a który jak sie okazało dotyczy głowic starszego typu bez czujnika faz wałka rorządu od carnivala 1 wersji 2,9td i głowic nowego typu z czujnikiem od carnivala 2 144 KM 2,9 crdi. Po paru dniach walki z tematem udało mi sie dziś ustalić :
numer hyundai 22100-4XA20
numer kia 22001-4X300
numery crossy zamienników
xxkk008
kk008
kkj008

Co do zamienników są to znane firmy ashika japko itp.
Prawie się skusiłem na chiński zamiennik który zaoferowała mi hurtownia której nazwy nie zapamiętałem niestety ( a obdzwoniłem parę) ale cóz ja wolę używany orginał kia/hyundai.

Ciekawostka !!!!

Co dziwne ale po wnikliwszym sprawdzeniu tematu w naszych crdi bloki silników miały oznaczenia ( dla ciekawych wybite/nadlane na bloku po stronie pompy CR)- J3K...... i właśnie drążąc temat okazało się że u mnie mam blok silnika typu J3K1 czyli taki sam jak w carnivalu 1- 2,9td. W nowszych rocznikowo terracanach (mój 2002) i carnivalach 2 były K2, K3 ,K4 czyli po zmianach konstrukcyjnych. Jakie to były zmiany podejrzewam ze się nie dowiemy bo nawet w aso kia i aso hyundai nie mają takich informacji. Co do głowic nie wiem jak się ma akurat numer konstrukcji bloku ale udało mi się dowiedzieć ze do silników J3K1 w początkowej fazie produkcji i w zależności na jaki rynek szły na sprzedaż były też montowane zwykłe sprzęgła 250 mm bez dwumasy :shock: !!! Wszystkie następne numery konstrukcyjne bloku K2,K3,K4 miały dwumasę i sprzęgło 240 mm nie zależnie od innych okoliczności.

Mam nadzieję ze te nikomu niepotrzebne informacje komuś się przydadzą :P
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: głowica silnika 2,9 crdi

Postautor: barzuc » 03 lip 2014, 23:03

Powiem tylko tyle... "osz k*a". Jestem pełen uznania dla tego przez co się przekopałeś.
Ja rozumiem, że można różne rzeczy ładować do tych samych aut ale teraz to pojechali po bandzie. Choć nie wiem do końca bo podobno renault montuje co mu akurat przywiozą i tego nigdzie nie ma spisanego - w moim toczydełku tak jest. Dotyczy to np. przewodów hamulcowych (średnice 1 czy 2 mm nikomu nie robi różnicy, do tego kilka kombinacji przedniego zawieszenia, tak samo hamulców bębnowych z tyłu czy układu kierowniczego). Żeby coś wymienić - trzeba wymontować najpierw i jechać z częścią bo nawet po nr można nie trafić :D

Swoją drogą - nie zastanawiałeś się nad kupnem całego silnika używanego (ale np. bez osprzętu)? Nie będzie taniej?
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: głowica silnika 2,9 crdi

Postautor: nizak102 » 05 lip 2014, 21:59

Witaj
Barzuch dzieki za słowa uznania :) jestem mechnikiem, inżynierem z zawodu i zawziętą małpą :P miałem dużo aut i z wszystkie się różniły ale były konstrukcyjnie podobne. Terek egzotyczna bestia swoimi rozwiązaniami mnie bardzo zaciekawił tym bardziej ze baza konstrukcyjna silnika jest fajna i reszty auta zresztą też ale uważam ze koreańczycy marnie sie przyłożyli do przystosowania silnika z carnivala do terracana. Napewno piętą ahillesową jest u nas w autach układ chłodzenia nad którym zastanawiam sie - nad jego przerobieniem/poprawieniem po swojemu. Co do przerzucenia silnika koszta będą podobne ale tu wiem co mam tym bardziej ze remont robie sam. Auto ma 160 tyś przebiegu i jest jak nowe zero zużycia na elementach które sciągałem z silnika. Także warto inwestować chyba :) Jak robiłem test szczelności układu tłok cylinder pierścienie za pomocą nawty to nawta przesiąkła przez pierścienie dopiero po ok 5-6 godzinach co uważam za rewelacyjny wynik tymbardziej że tłoki były ustawione w jednym rzędzie (w połowie skoku pracy) i mogłem porównać który cylinder jest lepszy a który gorszy. Wszystkie wypadły podobnie. Próba przesiąkniecia olejem silnikowym trwała tydzień......... :D także tłoki pierścienie i cylindry mam nówka fabryka co potwierdza przebieg :) Tylko ta nieszczęsna głowica...................
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: głowica silnika 2,9 crdi

Postautor: zefirekwroc » 06 lip 2014, 17:42

Ja mam głowicę po demontażu z poprzedniego silnika:) Głowica jest cała i była splanowana, bo pęknięcie jak wspominałem było u mnie w 3 cylindrze więc blok poszedł na złom, a głowica została. Jeżeli jesteś zainteresowany to napisz na PW co potrzebujesz wiedziec.
zefirekwroc
 
Posty: 133
Rejestracja: 13 lis 2012, 23:57
Lokalizacja: Wrocław

Re: głowica silnika 2,9 crdi

Postautor: nizak102 » 06 lip 2014, 21:32

Witaj
Zefirekwroc poszło na pw :)
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa


Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net