Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Wtryski przelewają

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Wtryski przelewają

Postautor: tomekk » 08 lip 2014, 07:01

Witam !

Byłem na diagnostyce układu wtryskowego, takiej prostej. Podłączenie pod komputer, jeden błąd - awaria przepływki i żaden inny, związany z opisywanymi na Forum problemami z opiłkami. Na przelewach sprawdzone wtryski i diagnoza, że zaworki do wymiany. Wygląda to tak, że licząc od pierwszego :

- 40 sekund i już pełna menzurka
- 40 sekund i menzurka w połowie pełna
- 40 sekund i menzurka w 1/4 pełna
- 40 sekund i menzurka ma niewiele na dnie, więc jest dobry

nie ma problemu z jazdą autem, co najwyżej dłużej trzeba kręcić rozrusznikiem jak się rozgrzeje, nie wali sadzą z rury. Wygląda na to, że pompie nie brakuje wydajności. W dwóch zakładach proponują :

pierwszy zakład - 400,- - wymiana zaworków, a po wyjęciu się zobaczy czy dobre są końcówki
drugi zakład - 500,- - regeneracja wtrysków do stanu działającego, nie ważne co wymieniać i regenerować

przyznam się szczerze, że 2 razy sprawdzałem paliwo na powrocie magnesem i żadnych opiłków nie było. Otwierałem także zbiornik i zaglądałem do środka latarką i nic nie błyszczało. Zlewałem także paliwo z filtra, oraz rozcinałem filtr i nic nie mogłem stwierdzić. Najchętniej wyjąłbym wtryski i wysłał tam gdzie jest oferowana lepsza cena, niekoniecznie blisko miejsca zamieszkania. Boje się, że jak zaczną robić to auto zostanie u mechanika i nie koło 2 tyś się wyda, ale koło 3-4 tyś. Jak w domu napotkam na kolejne problemy to spokojnie z tygodnia na tydzień, a nawet w kolejnym miesiącu resztę zrobi się resztę. I tu dochodzimy do sedna sprawy, jak wyjąć wtrysk i go nie uszkodzić. Czy znacie sprawdzone metody, czy też dać sobie na luz i zaprowadzić do mechanika i mieć problem z głowy.

Pozdrawiam
tomekk
 
Posty: 206
Rejestracja: 03 sty 2013, 13:50

Re: Wtryski przelewają

Postautor: nizak102 » 08 lip 2014, 08:06

Witam
ja jestem na etapie remontu silnika i też przechodziłem temat wtrysków.
Zanim cokolwiek rozbierzesz odłacz akumulator z obu biegunów żeby nie narobić błedów w kompie.
potem wiadomo demontujesz osłonę silnika , intercooler i dolną pokrywę (taką z gąbką) pod intercoolerem.
Twoim oczom ukażą sie wtryski wiząka wtrysków i przewody zasilania i powrotu wtryskiwaczów.
ja na pierwszym ogniu rozkreciłem rurkę zasilającą szynę wtryskiwaczy tak żeby spuścic ciśnienie.
Potem odkrecasz wszystkie przewody zasilające wtryski (metalowe rurki) dobrze to robić w miarę czysto żeby nic do wtrysków sie niedostało. Po ich zdjeciu owinełem końcówki zasilające wtrysków izolacją tak zeby zanieszczyszczenia niedostały się do środka do wtrysków . Następnie zdejmujesz powroty od wtrysków (plastikowe cienkie rurki) i też zalepiasz taśmą, potem zdjełem wiązkę wtrysków i zwróć uwagę bo te końcówki i wiązka nietypowo się rozpinają zeby ich niepołamać. Odrazu nadmieniam ze jeśli któryś z wtrysków delikatnie puszczał na miedzianej podkładce to bedziesz miał wiązkę wtrysków do wymiany ( nowa 219 zł netto w aso, używane na allegro 200 zł brutto- kupuj nową ) i powroty z wtrysków -plastikowe rurki ale tu już cena w aso jest chora (nowe 356 zł netto) także trzeba kupić weżyk odporny na olej napędowy wykorzystać trójniki plastikowe i samemu zrobić sobie wezyki powrotne. To że puszczeją wtryski najłatwiej poznać po sadzy wszędzie i spalonej gąbce na osłonie pod intercoolerem. U mnie tam był mały pożar i gąbka sie nadpaliła od puszczającego wtryskiwacza.
Potem musisz koniecznie wziąść pożądny klucz ampulowy i odkrecic śruby mocujące dociski wtryskiwaczy. To nie jest takie proste jak sie wydaje także warto na to poświecic troszkę czasu bo potrafią sie zapiec i się urwać lub obrucic klucz w łebku śruby (można je polać po gwintach wd 40) jak odkrecisz to śruby wyrzuć na złom i kup nowe w aso bo kosztują grosze a nie jest to zwykła śrubka tylko ma specjalne stożki. Przed wyjeciem wtrysków dobrze sobie zaznaczyć od strony rozrzadu wtryski po kolei czyli 1,2,3,4 zeby potem je w te miejsca spowrotem wsadzić (ja użyłem korektora). Wyjmowanie niejest takie trudne chyba ze sie zapiecze ja poobracałem wtryskami troszkę nimi poszarpałem na boki (delikatnie) podlałem wd 40 i wyszły. Pod wtryskiem masz taką miedzianą podkładkę . Kupuj podkładki miedziane odrazu nowe w aso bo jest to sprawa jednorazowa (zwróc uwagę czy nie została jakaś w głowicy bo powinny wyjść z wtryskami). Po demontażu sprawdz czy wokół wtrysków jest sucho bo jeśli jest mokro to na 1000% masz do wymiany uszczelkę plastikowej pokrywy zaworów którą bedziesz musiał wymienić obowiązkowo.Po wszystkich tych czynnościach przykryj silnik szmatką zeby nic niechcący ci tam niewpadło. Wtryski jak masz na stole to weź kartkę długopis i zapisz. wtrysk nr1 i numer wtryskiwacza itd bo jak wrócą z regeneracji to mogą już nie miec korektora bo go zmyją. I super ważna sprawa. Jak oddajesz wtryski to żadaj regeneracji swoich (po spisaniu bedziesz znał numery i miejsca gdzie mają być) bo jak odeślą ci czyjeś to możesz wogóle nie odpalić auta bo wtryski wymagają zakodowania. Jak zrobią twoje to nic nie bedziesz musiał nic kodować tylko bedziesz musiał go wsadzić spowrotem w to samo miejsce co był i popodpinac. Przed montażem też dobrze sprawdzić czy miesce gdzie dotyka w głowicy uszczelka miedziana wtrysku jest równe i gładkie i czyste bo jest to ważne zeby wtryski niepuszczały. Oczywiście wszystkie te czynnosci trzeba robić w dużej czystości bo crdi nie lubi brudu i brudnych łap. Montaż w odwrotnej kolejności oczywiście. Akumulator podpinasz dopiero jak wiesz ze wszystko jest na 100% dobrze złozone. Także łatwizna tylko checi muszą być i czas........... :lol:
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 673
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wtryski przelewają

Postautor: tomekk » 08 lip 2014, 08:35

Witam !

Górę silnika parę razy już demontowałem - sprawdzałem IC, zaślepiałem EGR itd. Właśnie kwestia rozruszania wtrysków w gniazdach jest najważniejsza. Pokręca się wtryskiem za pomocą klucza ? Ręką to ani drgnie - jeden próbowałem.
Jedną rzeczą mnie zaciekawiłeś - osłona z gąbką pod IC. Żadnej takiej nie mam, czy powinna być i poprzedni właściciel kupił marnego "składaka", czy też pewne serie miały taka osłonę, a inne nie ?
Co do chęci, to one są jak najbardziej. Lubię pokręcić śrubki, to bardzo odpręża. :D

Pozdrawiam
tomekk
 
Posty: 206
Rejestracja: 03 sty 2013, 13:50

Re: Wtryski przelewają

Postautor: tomekk » 08 lip 2014, 10:21

Witam !

A i jeszcze bym zapomniał. Przy okazji oglądania wtrysków przed demontażem, zauważyłem, że pokrywa zaworów jest pęknięta na osi otwory śruby mocującej. Tak z doświadczenia Koledzy to lepiej kupić nową, używaną, czy zespawać aluminium w tym miejscu ?

Pozdrawiam
tomekk
 
Posty: 206
Rejestracja: 03 sty 2013, 13:50

Re: Wtryski przelewają

Postautor: nizak102 » 08 lip 2014, 13:22

Witaj
u mnie pomiedzy wtryskami i całym osprzetem a intercoolerem jest pokrywa plastikowa z gąbką która ma za zadanie wyciszać prace głowicy i chronić wtryski przed brudem. Popatrz w katalogu cześci bo gdzies to widziałem na rysunkach. A co do pokrywy zaworów to nie wiem jak u ciebie ale u mnie jest na 100 % plastikowa. Ja wszystkie wtryski rękami wyciągałem fakt ze troszkę to trfało ale nie chciałem zadnych narzedzi używać zeby nie uszkodzić nie chcący wtrysków.
Ja bym szukał uzywki tylko jest ryzyko ze też może być pęknięta.
Pozdrawiam
Mateusz :D
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 673
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wtryski przelewają

Postautor: nizak102 » 08 lip 2014, 13:28

Witaj
Taka porada ode mnie. Poruszaj ręką wtryskiem jak sie nie obróci spróbuj kluczem obrucic troszkę w jedną troszkę w drugą- ale bardzo ostroznie- jak drgnie to podlej specyfikiem typu wd 40 lub wurth rostoff lub zwykła nawtą potem daj mu chwilę i kręc rękami jednocześnie próbując wyciągać. U mnie jeden był tylko tak zapieczony reszta wyszła bez zbędnych kombinacji rękami.
Pozdrawiam
Mateusz Niziałek
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 673
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wtryski przelewają

Postautor: limbo » 09 lip 2014, 18:41

Zaworki sa na allegro po 260 zł,
za 1040 masz komplet mozna to samemu wymienic jak wiesz co robisz:)
a to wywalisz 2000 zł i tym sposobem w godzine zarobią na tobie 900 zł a nie masz pewności czy wymienili na oryginał czy wsadzili chinola ;)
Awatar użytkownika
limbo
 
Posty: 257
Rejestracja: 14 lut 2014, 11:27

Re: Wtryski przelewają

Postautor: nizak102 » 09 lip 2014, 19:45

Witaj
Limbo może ty albo ktoś kto to robił albo bedzie robić podrzucił by opis jak rozebrac i zregenerować wtrysk ze zdjeciami :)
To akurat napewno sie komuś przyda w przyszłości :)
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 673
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wtryski przelewają

Postautor: tomekk » 09 lip 2014, 20:24

Witam !

Chętnie bym to zrobił, ale mechanicy straszą, że jak się wyjmie wtrysk to trzeba zregenerować końcówkę, a później ustawić dawkę, bo będzie lał i silnik będzie do remontu. Limbo napisz coś więcej, bo to, że trzeba coś odkręcić to się domyślam, później skręcić z użyciem klucza dynamometrycznego to wiem, chodzi mi bardziej o konsekwencję, czegoś czego nie jestem w stanie zrobić, np. sprawdzić wtrysk na profesjonalnym urządzeniu.

Pozdrawiam
tomekk
 
Posty: 206
Rejestracja: 03 sty 2013, 13:50

Re: Wtryski przelewają

Postautor: limbo » 09 lip 2014, 21:24

Cierpliwości, jak uda mi sie to podrzucę fotki z opisem,
Nie dajcie sie zwieść kodowaniem wtryskiwacza, w tym modelu nie ma z tym problemu
Kolego to że wywala błąd przepływki to wina zle działającego wtryskiwacza, i tutaj bym sie nie podniecał i nie leciał do sklepu i wywalał 400zł na nową przepływkę bo moze to być zonk, i wtedy lecisz do sklepu ale monopolowego i zaś 30 zł poszło, a rano człowiek zły bo głowa boli i zły bo szkoda 430zł heheh
Awatar użytkownika
limbo
 
Posty: 257
Rejestracja: 14 lut 2014, 11:27

Następna

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: czaruta i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net