Strona 12 z 14

Re: Wtryski przelewają

Post: 09 sie 2017, 11:15
autor: barzuc
Gratulacje :)
Z własnego doświadczenia - nic nie daje większej satysfakcji (w zakresie oczywiście motoryzacji) jak naprawienie czegoś co ogólnie jest zwykle przedstawiane przez fachowców jako niezwykle skomplikowane a przez to kosztowne :)

Re: Wtryski przelewają

Post: 09 sie 2017, 11:39
autor: wooldi
To prawda :D. Ale nie ma róży bez kolców. Cały czas testuję i mam wrażenie, że trochę bardziej trzęsie silnikiem. Zmieniałem zaworki w parach a potem odpalałem silnik. Mam podejrzenie, że z ostatnim wtryskiem (4 cyinder) jest coś nie tak i to być może z wtyczką - po odpaleniu silnik miał za niskie obroty a po ruszeniu wtyczki poprawiły się.
Nie mam żadnych błędów w HiScanie - dzisiaj zrobię test przelewowy - zrobiłem przyrząd ale żeby nie naruszać praw autorskich Mariusza zamieniłem styropian na karton :D.
Moje stare zaworki były już tak zużyte, że gdy puszczałem pedał gazu, to miałem wrażenie, jakbym lekko nacisnął hamulec - tak mało paliwa podawały. Podejrzewam, że zmiana charakterystyki wtrysków jest ogromna i może silnik potrzebuje chwilę na dostosowanie się?
Czy po Twojej wymianie silnik chodził od razu idealnie czy poprawiła się jego praca po większym przebiegu?

Re: Wtryski przelewają

Post: 10 sie 2017, 13:09
autor: barzuc
U mnie - poprawa od razu. Po wymianie silnik z miejsca po odpaleniu pracował bardziej "kulturalnie", mniej się trząsł... zdaje się, że to opisywałem, ale o ile przed regeneracją postawienie szklanki wody na silniku spowodowałoby że 1/3 by się wylała to po regeneracji - owszem drgałaby ale raczej niewiele (o ile w ogóle) by tej wody opuściło szklankę.
Tyle, że ja "przy okazji" zmieniałem też wiązkę wtrysków i przewody powrotne na nowe.

Re: Wtryski przelewają

Post: 22 kwie 2018, 21:19
autor: radekz
Też walczę z wrtyskami (trzęsie silnikiem na wolnych obrotach). Pierwszy od przodu na przelewie o.k. 2-gi i 3-ci sporo więcej-5 ml po 15-tu sekundach, a 4-ty 20 ml.(takie miałem strzykawki) wydaje mi się dużo.
Kupiłem za 120 zaworek zamiennik pewnie chińczyk. I niestety na tym zaworku wtrysk nie podaje paliwa. Założyłem ponownie stary i działa. Czytałem na innych forach, że z zamiennikami to loteria, a można nawet kupić podróbkę chińską Delphi w oryginalnym opakowaniu.
Czy mieliście podobne doświadczenia?

Re: Wtryski przelewają

Post: 23 kwie 2018, 15:48
autor: radekz
Panowie, a jakie zaworki lub dysze braliście? Zamiennik czy oryginał.

Re: Wtryski przelewają

Post: 27 kwie 2018, 07:45
autor: Kardynal
Jeżeli grywasz na totka to tak samo jak z chińczykiem. Raczej wątpie byś dobrze trafił. Jak oe u nas. Aż tak dużo nie wytrzymóją to ile ma wytrzymać podrubka tańsza. Ja takie sprawy. Tylko orginał bo tu sie nie oszczędza

Re: Wtryski przelewają

Post: 30 kwie 2018, 14:49
autor: barzuc
Ja u siebie wstawiałem zamienniki made in EU (zdaje się włoskie ale nie pamiętam). Ceny już nie pamiętam, coś w okolicach 100-130zł / szt (za zaworek).

Re: Wtryski przelewają

Post: 16 maja 2018, 07:20
autor: radekz
Zregenerowałem wtryskiwacze - ASO Delphi - z nadaniem kodów. Od razu praca silnika się uspokoiła, o niebo lepiej.
Trzeba jeszcze "poinformować" komputer, że są nowe wtryski. Ciekawe czy będzie zauważalna różnica po wprowadzeniu kodów? Poinformuję.

Re: Wtryski przelewają

Post: 17 maja 2018, 08:22
autor: HYPNOS
Tak dla spokoju ducha, napisze . Wpisuj pod stary kod z wtrysku ,nowy kod. U mnie przy wpisywaniu na kompie widniały tylko
1.nr do kodowania wtrysku
2.nr do kodowania wtrysku
3.nr do kodowania wtrysku
4.nr do kodowania wtrysku
czy jak zapłon czy po cylindrze ? dlatego kasowałem ten co był opisany kod na wtrysku w którym nadano nowy kod.
Przepisałem też nie zmieniane. Odłączyłem kompa i podłączyłem jeszcze raz aby spr czy zapamiętał.

Re: Wtryski przelewają

Post: 04 cze 2018, 06:32
autor: mkzibi
Jestem nowym użytkownikiem Tarracana. Auto mi się podoba ale jak czytam o tych problemach z wtryskami i pompą to boję się gdzieś dalej wyjeżdżać. Czytając wszystkie posty najpierw zacząłem się zastanawiać jak rozwiązać taki problem ale teraz zaczynam iść w kierunku jak zapobiegać takim problemom.

Czy to jest tak ze jako użytkownik nie mam innego wyjście i mnie to spotka tzn. opiłki we wtrysku i padnięte wtryski czy mogę temu zapobiec.

Prosze o podpowiedx:
1. Jak użytkować pojazd aby temu zapobiegać. Poniżej moje propozycje:
- lać dobre paliwo - stwierdzenie ogólne. Pewnie ze można na Orlenie i BP tylko a nie jakiś olej opałowy ale czy to wystarczy?
- wymieniać często filtr paliwa - to już jakiś konkret
- co jeszcze?
2. Jak zdiagnozować wtryski aby nie czekać do czasu aż już kompletnie padną i zrobią szkody w silniku.
- za pomocą złącza ODB2 i programu diagnostycznego - czy nie ma błędów
- za pomocą oględzin ? gdzie i co sprawdzać?
- Jakie są objawy ale nie już jak silnik stanie ale wcześniej żeby zapobiec katastrofie.