Witam
Jesli chodzi o problemy z wtryskiem niską mocą i nie równa praca to zastanawiam sie czemu nikt tego czujnika nie bierze pod uwagę a jest on dosyć istotny biorąc po uwagę ze u nas w terkach jest ogólnie mało czujników?
Zacytuje wikipedie:
"Czujnik spalania stukowego (ang. knock sensor) - montowany na kadłubie tłokowego silnika spalinowego czujnik rozpoznający drgania powstałe w wyniku spalania stukowego mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania, jest wykonywany jako czujnik piezoelektryczny.
Spalanie stukowe powoduje wystąpienie drgań mechanicznych kryształu piezoelektrycznego i wytworzenie sygnału przekazywanego do elektronicznego urządzenia sterującego. Na jego podstawie elektroniczne urządzenie sterujące wysyła sygnał zmieniający kąt wyprzedzenia zapłonu o wartość niezbędną do zaniku spalania stukowego"
Czy ktoś to już moze ugryzł w naszych autach? czy na jakimś ecu sofcie można jego parametry sprawdzić?
Pozdrawiam
Mateusz