Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Koło napinacza paska klinowego

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Koło napinacza paska klinowego

Postautor: świadziu » 26 lis 2014, 08:44

Witam,
mam problem z kołami napinacza paska klinowego.
Kupiłem dwa takie same o średnicy wewnętrznej łożyska 17 i jedno pasuje, do drugiego mechanik jeszcze się nie dobrał ( będzie robił w najbliższą sobotę ) ale wyczytał gdzieś że w napinaczach są różne średnice wewnętrzne łożyska 17 i 12.
Czy ktoś z Was może potwierdzić i podać numery tych części, linki itp.

W sklepie sprzedali mi dwa koła napinacza paska o średnicy wewnętrzne 17 i teraz nie wiem czy jedno oddać i zamówić inne czy są ok.

Z góry dzięki za pomoc
www.grzegorzswiadek.pl - wędkarstwo i grzyby
świadziu
 
Posty: 232
Rejestracja: 23 lut 2010, 19:31
Lokalizacja: Kraków

Re: Koło napinacza paska klinowego

Postautor: barzuc » 26 lis 2014, 08:53

Mogę to powiedzieć z pełną stanowczością - rolka prowadząca i rolka napinacza - to jedna i ta sama rolka np. INA 532032310 (średnica 76mm, szerokość 22mm, średnica wew. 17mm, śruba 10, w zestawie śruba i podkładka blokująca), jedna uwaga - zwracać uwagę na gwint śruby. Dołączona do rolki śruba pasuje do gwintu rolki prowadzącej, gwint w napinaczu jest inny więc trzeba albo znaleźć inną śrubę albo oszczędzać poprzednią.

Więcej info o moich przygodach z rolkami tu (i przestroga czemu nie warto za bardzo oszczędzać)
viewtopic.php?f=4&t=409&start=30#p11215
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Koło napinacza paska klinowego

Postautor: świadziu » 26 lis 2014, 10:24

Bartku, dzięki za pomoc :)
Ktoś może podać jaka dokładnie śruba się tam znajduje - chodzi mi koło które mocowane jest do obudowy silnika i jest na torx. W sobotę mechanik będzie walczył z tą śrubą i wolę kupić nową bo nie wiem co z tamtej zostanie.
Pozdrawiam,
www.grzegorzswiadek.pl - wędkarstwo i grzyby
świadziu
 
Posty: 232
Rejestracja: 23 lut 2010, 19:31
Lokalizacja: Kraków

Re: Koło napinacza paska klinowego

Postautor: barzuc » 26 lis 2014, 10:27

U mnie pasowała ta z zestawu (od INA). Jeśli dobrze pamiętam śruba 10 gwint 1,25 (ale tu już gwarancji nie daję).
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Rolka paska klinowego przy bloku silnika

Postautor: świadziu » 28 lis 2014, 21:21

Mój mechanik ma duży problem aby odkręcić rolkę paska klinowego która jest przykręcona do boku silnika.
W zeszły wekeend męczył się trzy godziny a dziś kolejne dwie - jakieś patenty ?
Ta śruba jest prawo czy lewo odkręcana ?
www.grzegorzswiadek.pl - wędkarstwo i grzyby
świadziu
 
Posty: 232
Rejestracja: 23 lut 2010, 19:31
Lokalizacja: Kraków

Re: Rolka paska klinowego przy bloku silnika

Postautor: limbo » 28 lis 2014, 21:28

Najlepeij jechać do hurtowni i luknąć jaki jest gwint na takiej rolce.
Awatar użytkownika
limbo
 
Posty: 255
Rejestracja: 14 lut 2014, 11:27

Re: Rolka paska klinowego przy bloku silnika

Postautor: barzuc » 28 lis 2014, 22:24

Gwint jest normalny, prawy (dokręca się zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara, czyli odkręca w lewo). Bardzo możliwe, że jest wklejona :)

Patent jest prosty podał go tomekk, sprawdził się też u mnie (opisany jest tu:
viewtopic.php?f=4&t=409&start=20#p11125 )
- gumówka (tudzież szlifierka kątowa) + tarcza do cięcia metalu
- gumówką robi się 3 nacięcia na plastikowej części rolki tak, żeby tenże plastik rozpadł się na 3 części (uwaga żeby gdzieś kawałki nie poleciały, bo trzeba później szukać)
- jak ma się szczęście (jak ja miałem) po zdjęciu plastiku - można spokojnie złapać śrubę kluczem "żabką" i ją odkręcić
- jak ma się pecha (jak tomekk) - trzeba jeszcze rozciąć łożysko

Całą operacje zdecydowanie ułatwia wyjęcie alternatora ale nie jest to konieczne, przydaje się druga osoba do przytrzymania tej rolki żeby się nie ruszała podczas cięcia (tylko na wszystkie świętości w które kto wierzy - nie palcami ale np. jakimś kijkiem).
Całość operacji (z rozłożeniem sprzętu, cięciem gumówką i samym odkręceniem) ~20min, zanim skorzystałem z patentu - próbowałem też ze 2h zanim torx-a w śrubie nie objechałem i kluczem się ze 2 razy w łapę nie walnąłem. Szkoda czasu i rąk :)
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Koło napinacza paska klinowego

Postautor: tomekk » 02 gru 2014, 14:35

Witam !

Co jeszcze ważne, jak będziecie osłaniać silnik, żeby resztki nie wpadały gdzie popadnie, to NIE stosujcie szmaty bawełnianej, mokrej od oleju lub paliwa !!! Lepiej coś mniej palnego !!! Iskry ze szlifierki powodują zażarzenie się bawełny, a podmuch spowoduje powstanie płomienia.

Pozdrawiam
tomekk
 
Posty: 209
Rejestracja: 03 sty 2013, 13:50


Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net