Witam
jest to zbyt skomplikowane zebym wytłumaczył to na 100% na forum. ale podpowiem ci coś ----> jak masz reduktor załozony juz na aucie to podnieś auto do góry zdejmij
silniczek wsadz coś w ten wodzik w reduktorze co sie obraca i sprawdz czy da sie nim obrócic w prawo lub lewo- musi miec minimalny luz prawo-lewo ( jak masz reduktor rozebrany to wtedy pieknie widać w którą stronę sie obraca wodzik). cały pic ustawienia silniczka jest w tym ze przesówka napędu nie moze być napeżona na silimaku/wodziku obrotowym silniczka (też widać pieknie to jak jest rozebrany reduktor). jeśli
silniczek jest sprawny to powinien być automatycznie ustawiony w pozycji zero (jak uszkodzony to trzeba go wymienic ew. rozebrać i zobaczyć czy coś w środku się nieprzestawiło). Pic polega na tym aby
silniczek ustawiony w pozycji 0 wsunąć w wodzik (który ma luz minimalny lewo prawo) i bez obracania go ręką (silniczka) w lewo lub prawo (aby nie zmienić ustawień silniczka) go przykrecić do obudowy reduktora. Wtedy cały zestaw wodzik przesuwka i
silniczek mają minimalny luz wymagany przy pracy tego typu urządzeń. Silniczka niepowinno sie sprawdzać na krótko - bo do reduktora u nas w autach jest specjalny sterownik co steruje napięciami np na silniczku. Jak przed montażem mechanik go sprawdzał na krótko to mozliwe ze go spieprzył i w tym tkwi błąd.druga sprawa ze na tym wodziku w środku reduktora jest spreżyna którą trzeba odpowiednio wsadzić przy montażu reduktora bo inaczej zablokuje wodzik i nie bedzie sie obracał. Wazne tez zeby w reduktorze był odpowiedni olej (ja mam atf 3 lub inaczej zwany dexstron 3). Jak masz olej przekładniowy wlany to wodzik moze miec za duzy opór w oleju zeby sie obrócić tymbardziej ze ten bład wynika z zbyt długiego czasu przełaczania sie lub całkowitego jego braku.
Ale zanim cokolwiek bym rozbierał to sprawdził bym najpierw wszystkie kostki przy reduktorze bo jest ich tam kilka a moze gdzieś jest kabelek oberwany albo pin nie kontaktuje. Odpowiedz na pytanie czy masz automata czy manuala i ilo pozycyjny masz przełącznik bo to wszystko dość istotne? Jesli masz automata z 2 pozycyjnym przełacznikem to podejrzewam ze błąd reduktora blokuje skrzynie (pod kątem elektronicznym) i dlatego nie mozesz ruszyć.
Jakbyś miał 2 pozycyjny przełacznik i skrzynie manualną to samochód musi jezdzić (wtedy tylko napęd na tył) nawet jak ma zepsuty reduktor. Dlatego uważam i powtarzam ze najlepszą opcją jest zakup manuala z 3 pozycyjnym przełacznikiem (sterujesz wtedy napedami sam) lub przerobienie automata z 2 pozycyjnym przełacznikiem na ala 3 pozycyjny. opisane jest na forum sorento i kolega robert38 ma takie coś zrobione to moze podpowie ci coś.
Mam nadzieje ze cos pomogłem
Pozdarwiam
Mateusz