Żeby ustawić / zmienić rozrząd nie trzeba całe szczęście rozbierać połowy samochodu rozbierać - wystarczy zdjąć pasek wieloklinowy (nie wiem czy nie przypadkiem napinacz jeszcze), pasek od pompy wspomagania, wiatrak, koło pasowe wału, osłony chłodnicy (żeby było więcej miejsca a są na 3 śrubki) i dolną osłonę i osłony rozrządu.
Jak będziesz zdejmował koło pasowe wału - zobacz w jakim jest stanie (czy guma już nie parcieje) i ew. zamień na nowe. tak samo pamiętaj o śrubie żeby założyć nową jeśli ta ma nawet minimalne ślady zużycia. Tę śrubę przykręca się tak mocno, że potrafi się rozciągnąć (co jest normalne) i wg serwisówki - powinno się jej używać raz (jak już zostanie odkręcona to do śmietnika).
Jeśli przestawiony masz rozrząd - to generalnie istnieje zawsze ryzyko kolizji - wszystko zależy o ile i co względem czego. Oby obeszło się bez problemów. W przypadku przestawienia rozrządu sprawdź dlaczego - jak miałeś resztki paska w osłonie - to pewnie dlatego, jak masz czysto - to poszukaj co było przyczyną (czy np. pasek stracił zęby, czy napinacz się skończył itp.) żebyś nie poskładał i nie było powtórki - bo to najbardziej wkurza.
Po ponownym ustawieniu rozrządu zakręć najpierw duzym kluczem całym wałem korbowym (zakładasz klucz na śrubę od koła pasowego i kręcisz - tylko zgodnie z ruchem silnika nigdy odwrotnie). Jeśli uda ci się wykonać 2-3 pełne obroty bez wału to dopiero wtedy próbuj odpalać. Przy okazji poczujesz czy kompresja jest.
Co do samych części - w PL nie ma z nimi problemów (są dostępne od ręki) natomiast nie wiem jak w Szwecji - jeśli są pioruńsko drogie albo niedostępne - sprawdź koraps (dla kompletnego rozrządu z pompą wody cenowo części + transport porównywalnie wychodziło co w PL).
Powodzenia i trzymam kciuki