Witam Forumowiczów i proszę o pomoc w następującej kwestii:
Od około 2 tygodni zaczął pojawiać się w moim Terku (2002r, 2,9 crdi) problem z zapalaniem silnika- czasami po przekręceniu kluczyka nie zapalała się kontrolka świec żarowych i wtedy silnik nie zapalał. Do tej pory, po kilkakrotnym przekręceniu kluczyka kontrolka w końcu się zapalała i silnik też. Czasami silnik zapałał od pierwszego przekręcenia kluczyka. Byłem u elektryka, który nie postawił jasnej diagnozy. Przypuszczał, że nie ma przepływu informacji między czujnikiem temperatury powietrza a silnikiem. Odesłał mnie jednak do znajomego elektronika, gdyby problem z zapalaniem się powtarzał. Jeździłem Terkiem około tygodnia i problem powtarzał się sporadycznie, aż wczoraj autka nie udało się już uruchomić. Wezwany elektronik podłączył komputer i stwierdził, że z czujnikiem temperatury wszystko OK, ale pojawiły się następujące błędy:
P1611 MIL REQUEST LINE-LOW
P1613 MIL REQUEST LINE-HIGH
P1612 VENTIL.SOL. VALVE ELEC.
Pojawia się też jakiś błąd związany z pracą przepływomierza.
Elektrykowi udało się uruchomić silnik po podaniu jakiegoś impulsu z komputera i teraz silnik zapala za pierwszym razem i kontrolka świec żarowych tez się zapala. Facet podsumował, że według niego może być coś nie tak z czujnikiem obrotów silnika, ale nie jest pewien na 100%.
Jeśli któryś z kolegów mógłby coś poradzić, to będę wdzięczny.