autor: barzuc » 18 paź 2015, 12:54
Co do dynamicznej wymiany oleju - zrobi to każdy szanujący się serwis (samemu też podobno można) a z grubsza polega na wymianie przy działającej skrzyni (włączonym silniku). Podłączasz się np. przy chłodnicy oleju i jednym wężem zlewa ci stary olej drugi zasysa świeży... całość pracuje tak długo (i to na każdym przełożeniu skrzyni) aż z układu nie zacznie lecieć świeży olej. Tyle to w teorii bo sam tego nie robiłem.
Tak jak napisał robert38 - nowy filtr + cały nowy olej - też warto sprawdzić.
Jeszcze co do samego problemu.
Jakoś w skrzynię się nie zagłębiałem (założenie jest takie, że wymienia się olej a skrzynia po prostu działa, jak coś to i tak raczej sam nie dam rady naprawić), ale z tego co pamiętam po zdjęciu miski nad filtrem jest sterownik skrzyni, którego działanie i ustawienie przekłada się na działanie całej skrzyni. Jeśli skrzynia działa prawidłowo (z wyjątkiem ślizgania, o którym wspomniałeś) to może sama regulacja wystarczy.
Z jakiego rejonu kraju jesteś? Jak Wlkp - zobacz czy do TeoMotors w Swadzimiu masz w miarę blisko (albo jak masz daleko - chociaż do nich zadzwoń może podpowiedzą co i jak albo polecą Ci może coś z Twojej okolicy). Są nieźli bo niektóre ASO
korzystają z ich usług nawet dla aut na gwarancji... ale tani nie są.
@robert38
Sam filtr - owszem jest dostępny ale poza ASO dla zamiennika z LC mi nikt nie chciał zagwarantować, że będzie pasował mimo podania nr części - tego co podałeś (więc może to wyglądać tak, że trzeba zdemontować wszystko i dopiero wtedy szukać filtra). Z kolei jeśli jest w dobrym stanie to nie ma sensu wymieniać go za każdym razem - owszem jak coś się dzieje w skrzyni albo zaczyna być zawalony to nie ma co się zastanawiać.
Wg mnie jeśli wszystko działa poprawnie i wymieniasz olej odpowiednio często to za każdym razem wymiana dynamiczna nie ma jakiegoś szczególnego uzasadnienia. Mi zafundowali ostatnio wymianę statyczną i weszło prawie 7l... i bym nie wierzył gdybym nie stał obok podczas zalewania świeżym.
To trochę jak z wymianą oleju w silniku - też wszystkiego nie zmienisz i zawsze coś zostaje... mi zwykle wchodzi ~5,5l z ponad 7l deklarowanych przez producenta (i faktycznie tyle wchodzi jak się silnik wysuszy kompletnie)...