Witaj
co do wiskozy to z robert38 walczylismy z tematem dość mocno i te wiskozy w tych autach tak mają- tzn jak zimny silnik odpalisz to jest helikopter jak to nazwałeś a po chwili po lekkim zagrzaniu i przegazowaniu sie tak jakby rozpina jak napisał to jacekmad - mocno zagrzana zapina sie spowrotem. w kazdym razie tez miałem swego czasu takie obawy ale łatwo to sprawdzić tylko ryzykujesz paluchami (ja sprawdzałem w skórzanych grubych rekawicach do spawania) tzn jak była zimna to ją zatrzymałem a jak był silnik dość mocno nagrzany to dostałem mocno po paluchach i wiecej nie ryzykowałem - ten typ tak ma i nie zaleznie czy kupisz tanią koreańską czy orginał hyundaia produkowany przez GMB wszystkie startuja tak samo. jedyna róznica jest taka ze orginał płynniej sie zapina i rozpina i własciwie to nawet ciezko jest ustalić czy jest rozpieta czy zapieta po szumie jaki wydaje wentylator (jak miałem BMW tam było to na ucho słychać) a te tanie działają tak bardziej na zasadzie on lub off. Orginalna GMB jest o tyle dobra ze mozna ją podreperować w miare możliwosci jak nie cieknie na wałku napedowym - tak jak w land criuserach ale jak masz chwile i chęć to poszukaj na google jak robią to w toyotach. koreanskie nie wszystkie sa rozkrecane ale wieszosć tak co łatwo mozna zweryfikować (widać śrubki na śrubokręt gwiazdkę) jesli sprzedawca wrzuca zdjecia sprzedawanego przedmiotu. A gdybyś chciał kupic to te od hyundaia h1, kia 2500 i 2700, starexa i mitsubishi 2,5 TCI są inne nawet jesli pasują do montażu prawdopodobnie mają inne parametry temperaturowe.Jak szukałem po katalogach GMB to ta wiskoza wystepuje w Terracanach 2,9crdi i w Kia 2900 gdzie jest bliźniaczy silnik. Ja mam fabryczny orginał i póki co śmiga.
Pozdrawiam
Mateusz