Z podłączeniem kompa - doskonale znam problem, ale przy 163KM nie jest wcale inaczej czy łatwiej niż przy 150KM.
Jest już na forum niskobudżetowe (~30zł) rozwiązanie tego problemu - czyli pełen dostęp do kompa terka zarówno dla wersji 150KM jak i 163KM. Terka (jak i masę innych Hundaiów) żeby poprawnie zdiagnozować potrzebny jest hi-scan lub zdaje się delphi. Cała reszta działa lepiej lub gorzej z przewaga na gorzej.
Opis masz w tym temacie:
viewtopic.php?f=5&t=2723#p14970Co do samego wtrysku - jeśli miałeś przegrzany silnik to mogło po prostu zapiec zaworki we wtryskach. Pewnie porządne czyszczenie i wymiana samego zaworka za ~150 (zamiennik EU) / 250zł (oryginał) powinno wystarczyć.
Uważaj na mechanika jeśli na dzień dobry mówi o uszkodzeniu cewki (bez najprostszego pomierzenia miernikiem) i od razu każe kupować nowy bez rozebrania i próby regeneracji.
Co do samych wtrysków - zobacz czy są prawidłowo zakodowane w ECU (może poprzedni mimo, że wtryski zmienili to kompa już nie ruszyli) - bo jest to konieczność a nie opcja, inaczej silnik nie będzie działał poprawnie. Podłączając się w.w. softem sam zobaczysz jakie masz wpisane nr seryjne wtrysków i ew. uzupełnij zgodnie z tym jak masz rozmieszczone na cylindrach. I mala dygresja - pamiętaj że nr cylindrów idą 1-2-3-4 licząc od rozrządu / chłodnicy, wtryski z kolei to 1-4-2-3 czyli po kolejności zapłonu. Tak więc jeśli wywala błąd 3 wtrysku (czyli wywala błąd jeśli dobrze pamiętam P0203) znaczy że trzeba grzebać przy wtrysku z 4. cylindra (czyli najtrudniej dostępny i jednocześnie narażony na zapieczenie np. przez wyciek z odmy).
Tu masz szczegóły błędów wtrysków i ścieżkę diagnostyczną
http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai ... 430/P0203/